sobota, 14. septembra 2013

Amanda Hockingová - Dedička (Recenzia)

Dedička (Amanda Hockingová)

• Autor: Amanda Hocking
• Originálny názov: Switched
• Názov série: Trylovia
• Hodnotenie na Goodreads: 3.89
• Vydavateľstvo: Teen Fortuna
• Počet strán: 312 strán


Čo vás čaká?
Keď mala Wendy Everlyová šesť rokov, jej matka sa ju pokúsila zabiť, lebo bola presvedčená, že je obluda. O jedenásť rokov Wendy zistí, že mama možno mala pravdu. Nie je tá, za koho sa považovala, a celý život sa jej rozpadá – a to všetko spôsobil Finn Holmes.
Finn je tajomný chlapec, ktorý ju ustavične sleduje. Po každom stretnutí s ním je Wendy vykoľajená, a nesúvisí to iba s jeho príťažlivosťou, ktorú si nechce pripustiť. Onedlho sa však Wendy dozvie pravdu o svojom pôvode: je podhodenec. Hneď po narodení ju vymenili za iné dieťa a Finn ju prišiel odviesť do jej skutočného domova – do kráľovstva Trylov hlboko v horách.
Wendy sa vyberie na cestu do čarovného sveta, o existencii ktorého ani netušila. Je krásny i desivý zároveň a Wendy sa preň musí vzdať starého života a vyrovnať sa s tým, čo ju čaká.


Po Dedičke som pokukovala už veľmi dlho a bola som naozaj veľmi rada, keď som ju objavila v knižnici. Trolovia sú v dnešnej literatúre pre mladých veľmi ojedinelí, a tak som bola veľmi zvedavá, ako sa autorka s takouto výzvou popasuje. Bohužiaľ som bola viac sklamaná ako spokojná ale možno je to len tým, že som na knihu kládla privysoké nároky. 



Wendy niekto sleduje. A ten niekto je tajomný a pekný Finn, ktorý nie je tak celkom človek. Je Tryl, čo je len nové pomenovanie pre trolov. Keď jej Finn oznámi, že celý jej doterajší život bolo jedno veľké klamstvo a je čas vrátiť sa k Trylom, keďže je sama jednou z nich, Wendy nevie, či sa má smiať alebo plakať. A tak Wendy opúšťa svoju šťastnú rodinku - mŕtveho otca, mamu v blázinci a brata - aby mohla zaujať čestné miesto vo svete Trylov. 

Mám pocit, že prvý diel zo série Trylovia je len niečím na zahriatie, že autorka sa všetky svoje zbrane chystá vytasiť až v ďalších dieloch, a to kvôli tomu, že sa dej pomerne vliekol a nič mimoriadne zaujímavé sa nedialo. Jediná akcia sa nachádza na konci knihy, a to je na upokojenie mojej akčnej duše žalostne málo, najmä ak má kniha taký potenciál a originálnu myšlienku, ako práve Dedička. 

Musím však oceniť nápad, ktorý sa mi veľmi pozdával - Trylovia chodia bosí, lebo čerpajú silu zo zeme. A práve viac takýchto nápadov by som v knihe o troloch očakávala. Na môj vkus to bolo až primálo fantasy. 

Wendy je veľmi zvláštna hlavná hrdinka, vymyká sa určenému vzoru dnešných hrdiniek, ktoré sa hrnú do nebezpečenstva, len aby boli za hrdinky, polovicu knihy opisujú svojho princa na bielom koni a konajú neuveriteľne iracionálne. S Wendy sa život nemaznal - je divoká, arogantná a tvrdohlavá. Priznávam, že som spočiatku mala problém obľúbiť si ju ale nakoniec ju považujem za jednu z najoriginálnejších hrdiniek vôbec. Naopak Finn ma za srdce vôbec nechytil a pasáže, v ktorých sa vyskytol som prečkávala so zaťatými zubami. Jeho charakter sa mi vôbec nepáčil, pôsobil na mňa skôr ako môj otec, než ako vysnívaný hrdina. 

Nakoniec ale zastávam názor, že Dedička je skvelým odrazovým mostíkom pre naozaj zaujímavú sériu. Ak prestane pokuľhávať dej a objavia sa zaujímavejšie postavy ako Finn. Pokračovanie má názov Prímerie a ja sa naň napriek všetkému už veľmi teším. :)

Dávam  lajku.

1 komentár:

  1. Mne sa 2ka viac páčila, ale nápad všeobecne sa mi veľmi lúbi. Možno by som nejaké tie zákony tam pozmenila, pripadalo mi to až neuveriteľné, ale zase čítalo sa to fajnovo, som zvedavá na posledný diel a koho si nakoniec slečna vyberie 8D

    OdpovedaťOdstrániť