streda, 30. októbra 2013

Temná hrdinka: Večera s upírom | Recenzia

Abigail Gibbs | Dinner With a Vampire | Temná hrdinka | Prvý diel | Young Adult, Fantasy | Ikar | 432 strán | 3.81

Anotácia: Polnočné Trafalgarské námestie. Mladá Violet je svedkom pološialeného vyčíňania upírov a od tejto chvíle sa stáva figúrkou v desivej hre plnej intríg. Z upírskeho sídla už niet úniku a každá snaha je márna. Iba ak... Temný, krvilačný svet plný prepychu a bohatstva však začína mladú smrteľníčku čoraz viac priťahovať. Zrádza ju vlastné srdce, opantané diabolsky príťažlivým Kasparom Varnom, následníkom upírskeho trónu. Je sexi, je nebezpečný, je tajomný – a pre Violet sa onedlho stane všetkým. Čo môže zajatkyňa urobiť, aby na ňu upír hľadel ako na príťažlivú ženu? Ich svety sú však príliš vzdialené a kruté odhalenie rodinného tajomstva všetko komplikuje. Táto vášeň bude mať brutálne následky.

Večeru s upírom som pôvodne nemala v pláne čítať. Zvedavosť vo mne podnietila rozmanitosť názorov, ktoré som si na túto knihu prečítala a vypočula. A tak som si, pochopiteľne, chcela utvoriť aj svoj vlastný.
Na začiatok vám len poviem, že patrím do skupiny čitateľov, ktorých si kniha podmanila, a to aj napriek tomu, že mala neskutočné množstvo svojich múch a bolo vidno, že je autorka veľmi mladučká a nevypísaná.

Čítanie tejto knihy som si však naozaj veľmi užívala. Príbeh bol svojím špecifickým spôsobom veľmi zaujímavý a príjemný, len ťažko som knihu odkladala. Ako som už vyššie spomínala, v knihe sa vyskytuje zopár chýb - nezmyselných situácií a ešte nezmyselnejších dialógov. Vo vedení dialógov táto kniha jednoznačne vedie, a to, bohužiaľ, nemyslím ako kompliment. Avšak, mohlo by sa zdať, že nosnými piliermi kníh sú zväčša práve rozhovory, v tejto knihe som sa cez to akosi dokázala preniesť a nijako výnimočne mi to neprekážalo. Taktiež sa mi páčilo, že autorka nechala upírov upírmi a nesnažila sa ich zjemniť alebo niečo podobné.

“Can you enter a house uninvited?"
"No."
"Why?"
"That would be rude.”

Čo sa týka postáv tejto knižnej série, mám pocit, že na začiatku ich na čitateľa autorka vybafla až príliš veľa a ja som sa v tom, kto je kto, nevedela orientovať ešte poriadne dlho. Tým pádom som svoju pozornosť venovala iba Violet a Kasparovi, prípadne Fabianovi, čo je škoda, pretože prepracovanejšie postavy by tento príbeh len oživili, keďže sa odohráva na jednom jedinom mieste.

Violet, hlavná hrdinka, sa správala ako typická tínedžerka. Niekedy mi bola veľmi sympatická, inokedy sa zasa správala neuveriteľne hlúpo. Napriek všetkému ju radím k tým obľúbenejším hrdinkám a som zvedavá ako sa jej charakter rozvinie v nasledujúcich dieloch. Nuž a Kaspar - spočiatku mi nesadol, bol na mňa až príliš surový a odporný, až príliš netaktne arogantný. Bol neskutočný sukničkár a samu by ma asi porazilo, keby som bola jeho susedkou tak, ako Violet. (Ale práve preto ma fascinovalo, ako sa jeho charakter postupne menil a nakoniec sa z neho stal veľký sympaťák, ktorý mi už teraz chýba!)
Niekedy som sa naozaj obávala, či sa obaja, Kaspar aj Violet, dožijú konca knihy a nepozabíjajú sa, keďže každé ich stretnutie končilo hádkou alebo bitkou - ale ktovie, možno je to práve toto, čo ma na knihe tak zaujalo.
A jedna vedľajšia postava, ktorá stojí za zmienku - Fabian, ďalší upír, ktorý poškuľoval po Violet, mi bol od začiatku mimoriadne nesympatický (ešte viac ako Kaspar), a to aj napriek tomu, že bol dobrý. Vytáčalo ma, keď sa tu náznakmi občas rysoval ľúbostný trojuholník, ale Violet to, vďakabohu, všetko ustala.
“Kidnapped by a vampire, death by a squid. How tragic.”

V konečnom dôsledku toto dielo hodnotím veľmi pozitívne a neskutočne sa teším na pokračovanie. Autorka má obrovský potenciál a teším sa na všetko, čo si pre mňa ešte pripravila.