Allen Zadoff - Chlapec Nikto (Recenzia)

| Allen Zadoff
| Boy Nobody
| Young adult, Thriller
| 352 strán
| Teen Fortuna
| 3.93
Anotácia: Je to tínedžer bez identity a minulosti. Dokonalý vojak, ktorý v každej situácii koná bez strachu, súcitu či hnevu.Málokto si ho všimne a nikto mu nevenuje pozornosť. Zrazu sa objaví v novej škole, v novom meste, s novým menom a nájde si niekoľkých priateľov. Keď člen rodiny jeho nového kamaráta umrie prirodzenou smrťou, misia je splnená. Odchádza za novým cieľom.Problém nastane, keď má za úlohu postarať sa o starostu New Yorku. Starosta mu pripomína otca a s jeho dcérou má veľa spoločného. Veľmi hlboko v ňom je totiž schované dieťa, ktorým kedysi bol, tínedžer, snívajúci p normálnych veciach, akými sú domov a rodičia, mladý muž, čo sa chce oslobodiť. Túži po týchto veciach natoľko, aby misiu sabotoval?

Nakoľko som o knihe Chlapec nikto pred čítaním nič nepočula, nekládla som na ňu skoro žiadne nároky. Ale možno práve preto ma tak prekvapila. Zaujal ma už len námet sám osebe - je originálny a stále neviete, čo od toho čakať.

Príbeh je písaný veľmi stručne a pútavo, kapitoly sú krátke, nenájdete tu zbytočné siahodlhé opisy, ani sekundu sa nenudíte a autor si neustále udržiava vašu plnú pozornosť. Počas čítania vás neustále sprevádza akcia - bitka, vražda, smrť - ale v tejto knihe som to nepovažovala za zvrátené, práve naopak, mala som pocit, že je to prirodzené a je všetko tak, ako má byť. Autor je skvelý manipulátor.
Námet je jednoznačne originálny, aspoň v takýchto young adult knihách, ale na margo tejto originálnej myšlienky mi boli nesympatické postavy. Boli neosobné a vzťahy medzi nimi umelé, aj keď sa mi autor snažil vštepiť myšlienku, že je to tak, ako má byť, že sa majú všetci radi.

Hlavný hrdina, ktorého vymyslené meno Benjamin, sa mi veľmi pozdávalo, bol spočiatku strojený, čo úplne chápem vzhľadom na okolnosti, v akých sa ocitol, ale aj napriek tomu som mala občas pocit, že je jeho správanie až príliš neprimerané veku. Avšak, len čo stretol Sam, dcéru muža, ktorého má zavraždiť, Benjaminova bariéra sa začala postupne rúcať a bol z neho oveľa príjemnejší hrdina. A v podstate môžem povedať, že ho tak trochu obdivujem. Benjamin sa o seba dokázal vždy postarať, dokázal potlačiť emócie, správne vyhodnotiť situáciu a napriek všetkému, čím si v živote prešiel bol stále ľudský. Šokujúce informácie zvládal s nadhľadom a dokázal sa prispôsobiť akýmkoľvek komplikáciám a akejkoľvek situácii.

Veľmi sa teším na pokračovanie, v ktorom, dúfam, lepšie spoznám Benjamina a túto knihu vám jednoznačne odporúčam, pretože má v sebe niečo, čo vás jednoducho chytí za srdce a pustí, až keď knihu dočítate. A dokonca aj po tom vám stále vŕta v hlave.