štvrtok, 3. októbra 2013

Aprilynne Pikeová - Krídla (Recenzia)

Krídla (Aprilynne Pikeová)

• Autor: Aprilynne Pike
• Originálny názov: Wings
• Názov série: Krídla
• Hodnotenie na Goodreads: 3.76
• Zasadenie: Crescent City, California
• Žáner: Young Adult, Fantasy, Romance
• Vydavateľstvo: Teen Fortuna
• Postavy: Laurel, David, Tamani

Čo váš čaká?
Tento výnimočný príbeh plný kúziel a intríg, lásky a nebezpečenstva navždy zmení všetko, čo ste si doteraz mysleli o vílach.
Otočila sa tvárou k zrkadlu a ako zhypnotizovaná upierala zrak na čudesné útvary, ktoré sa jej vznášali vedľa hlavy. Vyzerali skoro ako krídla.
Chvíľu stála v nemom úžase a s vyvalenými očami civela na svoj odraz v zrkadle. Nech už to bolo čokoľvek, ohromilo ju to svojou krásou.




Och víly. :) Bola som veľmi zvedavá, ako sa s nimi autorka popasuje, čo nové do vílieho sveta prinesie. Pravdupovediac, čakala som rozprávkovú knižku, ktorá bola len omylom zasunutá v poličke pre čitateľov nad pätnásť rokov. Ale čuduj sa svete, dostala som síce rozprávkovú knihu ale určite nie detskú rozprávkovú knihu. A priznávam, že si ma úplne získala. 

Po pätnástich rokoch sa Laurel a jej rodičia sťahujú z ich milovaného domu v Oriku. Laurel musí po desiatich rokoch, kedy ju učila mama a doma, nastúpiť na strednú školu v Crestent City. Nikoho neprekvapí, že sa cíti nesvoja a osamelá ale tu prichádza na scénu David, milý chlapec, ktorý býva pár domov od Laurel a očividne sa mu Laurel páči. Považuje ju za peknú a jemnú, takmer až rozprávkovú...ako vílu. 

Jedného krásneho dňa sa Laurel ráno zobudí a na chrbte si nájde zvláštnu vyrážku, ktorá sa každým dňom zväčšuje. Je zaskočená a vydesená ale keď sa dozvedá pravdu o tom, čo je vlastne zač, všetko jej do seba pekne zapadne a začína pátrať. Takže sa vyberá späť do svojho rodného domu v Oriku, kde stretáva tajomného chlapca - Tamaniho. Tamani Laurel objasní zopár vecí, čo sa jej až tak nepáčia. Napriek tomu, že do seba všetko zapadlo, nechce sa jej veriť, že víly naozaj existujú. 

Dej tejto knihy bol kúzelný. Po celý čas som vnímala, ako si autorka písanie svojho príbehu užíva. Jej opisy prírody, farieb a svetla mi vyrážali dych a ja som netrpezlivo otáčala stránky v očakávaní ďalšieho a ďalšieho trblietavého okamihu. Aprilynne má úžasnú fantáziu a o tom svedčí aj všetko, čo si o vílach povymýšľala. Poskytuje nám tu úplne nový uhol pohľadu a musím povedať, že je asi zatiaľ aj tým najpríjemnejším. 


V podstate som mala pocit, že čítam po celý čas jednu dlhú rozprávku, ktorá nie a nie skončiť, našla som tu plno klišé a postavy ma ničím výnimočným nezaujali ale... ale, neprekážalo mi to! Jednoduchosť, ktorou nám autorka navádza pocit krásna to skvelo kompenzuje a vám sa dokonca stane, že nechcete, aby kniha skončila.

Jediné, čo ma pri čítaní skutočne rušilo a vytáčalo bol ľúbostný trojuholník. Hnevalo ma, že popri svojej obrovskej fantázii sa autorka musí pokúšať zaujať aj týmto otrepaným spôsobom. Bol zbytočný a otravoval ma. 


V knihe sa neustále niečo dialo, avšak, kým som knihu začala brať vážne, bola tu posledná akcia, ktorá bola naozaj skvelá a mne sa nechcelo zatvoriť knihu a rozlúčiť sa s týmto príbehom už dvojnásobne. 

Z toho sa dá vydedukovať, že si určite nenechám ujsť pokračovanie a som veľmi zvedavá ako sa to nakoniec vyvinie a či ma bude ešte stále sprevádzať ľúbostný trojuholník...


Dávam  lajky.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára