pondelok, 14. októbra 2013

Liebster Award




Bola som nominovaná do Tagu Liebster Award - a to hneď dvakrát! Takže sa do toho idem hneď pustiť. 


     Pravidlá:

  • Povedzte o sebe 10 vecí.
  • Odpovedzte na 10 otázok blogerky, ktorá vas nominovala.
  • Vymyslite 10 otázok pre tých, ktorých budete nominovať.
  • Nominujte blogeorv, ktorí majú menej ako 200 pravidelných sledovateľov.
  • Informujte blogerov o tom, že ste ich nominovali.

10 vecí o mne: 

1. Mám hrozný internet, ktorý ide len vtedy, keď má dobrú náladu. Privádza ma tým do šialenstva. 
2. Milujem históriu, či už národnú alebo svetovú. Aj tak však uprednostňujem druhú svetovú vojnu! 
3. Pôvodne som mala byť vianočným dieťaťom ale všetko sa zopsulo a narodila som sa tri dni predtým. (22.12.)
4. Od detstva mám veľmi rada knihy. Keď som nastúpila do prvého ročníka, vedela som čítať a neznášala som, že sa tým moji rodičia chvália. :D (mám ich rada! :D) 
5. Len veľmi málo ľudí som mnou dokáže vychádzať. Som ironická a sarkastická, človek mi musí byť veľmi sympatický, aby som sa s ním pustila do reči. 
6. Rýchlo vybuchnem a potom ľutujem všetko, čo som povedala.
7. Milujem elfov, faerov a vôbec, milujem fantasy!
8. Mám aj nemám rada školu. Desí ma a stále sa bojím, že niečo nestihnem. V skutočnosti stíham stále všetko :D 
9. Som sakramentsky žiarlivá. 
10. Nedokážem povedať nie, ale nedám sa využívať. :D

Odpovede na otázky od Ferka Mrkvičku

1. Ako si sa dostal k blogovaniu?
- Fúha, vlastne ani neviem. Vždy som milovala knihy a v mojom okolí nie je nikto, kto by sa so mnou o nich rozprával, a tak som sa niekde potrebovala vykecávať. 
2. Aká veľká je tvoja zbierka kníh?
- Doma máme strašne veľa kníh. A tá moja zbierka sa skladá z jedného regálu. Knihy, ktoré si vážim sú na horných dvoch poličkách a pomaly sa táto skupinka rozrastá. 
3. Najlepšia kniha akú si kedy chytil do ruky?
- Harry Potter! Ako inak, táto séria ma vlastne hlbšie zasvätila čaru kníh. 
4. Najhoršia kniha na celom tvojom svete?
- V zajatí snov: Precitnutie. Kniha sama o sebe nebola až tak zlá, námet stál určite za to ale to spracovanie... Nesympatické postavy, dej...
5. Čo hovoríš na knihu/film Twilight?
- Noooo, čítala som len prvú časť, keď to ešte nebol taký celosvetový fenomén a bolo to fajn ale nie natoľko, aby ma lákalo pokračovanie. Radšej som si pozrela filmy, na ktoré sa môžem pozerať bez toho, aby som jačala od hnusu ale nebudem zasa jačať ani od úžasu. Čo ja viem, som asi taký neutrál. Ale Edward sa mi faakt nepáči. :D 
6. Pri akej príležitosti komentuješ nejaký blogový príspevok resp. čo ťa donúti k tomu, aby si príspevok okomentoval?
- Nekomentujem veľa. :D ak tak vtedy, keď je článok alebo recenzia "akoby mi hovorila z duše". 
7. Koľko ti trvalo, kým si získal prvých 10 pravidelných sledovateľov?
- 2 mesiace? Asi. :D
8. Ktoré meno z kníh, ktoré si prečítal sa ti najviac páči?
- To je na mňa ťažká otázka. :D keby šlo o najoriginálnejšie bol by to jednoznačne Po z Výnimočnej. :D ale takto... asi, možno Arya z Eragona. 
9. Koho z knižných postáv by si chcel za súrodenca?
- Legolasa z Pána prsteňov! :D
10. Ako asi sa podľa teba cítia mravce, muchy a pavúky, keď sú také malé a my takí veľkí?
- Zaujímavá otázka! ...keď som bola malá často som nad tým uvažovala. Asi tak, ako by som sa cítila na otvorenej púšti, nad ktorou lietajú draky, čo ma chcú zožrať. Majú veľmi nebezpečný život! :D

A teraz odpovede na otázky od CrafaciSk

1. Odkedy čítaš? 
- Tak vážne čítam asi od jedenástich. 
2. Koľko kníh si predbežne prečítala?
- Podľa Goodreads je to okolo 130 kníh. Stále na tom pracujem. :D
3. Číta aj niekto iný z rodiny, okrem teba?
- Ocko číta ako šialený. Mamka číta tiež rada, ale iba kuchárske knihy, časopisy a skutočné príbehy. A ak sa ráta aj obšírnejšia rodina, tak teta. 
4. Aký máš názor na Harryho Pottera?
- Najkladnejší aký len môžem mať. Harry ma voviedol do čarodejného sveta, v ktorom žijem až dodnes a práve vďaka tejto sérii sa venujem knihám hlbšie. 
5. Keby si mal stráviť deň s nejakou knižnou postavou, ktorá by to bola?
- Ako prvý ma napadol Noah z Čo sa stalo Mare Dyerovej? ale keď zauvažujem viac... Legolas z Pána prsteňov! :D
6. Hrala si nejakú PC hru na námet knihy?
- Nie, PC hry ma vôbec nebavia. 
7. Aká je tvoja najhoršia kniha?
- V zajatí snov: Precitnutie, ako som už spomínala... :-)
8. Ktorá kniha ťa veľmi sklamala?
- Škaredí od Scotta Westerfelda. Ani neviem prečo, nebavila ma a čakala som veľa. 
9. Knihy kupuješ cez internet alebo v kníhkupectve?
- Kedy ako. Ak sú nejaké akcie tak cez internet, ak idem na istotu za nejakou vysnívanou knihou zvolím si klasické kníhkupectvo a jeho omamnú vôňu tisícok stránok. 
10. Bavilo ťa odpovedať na tieto blbé otázky?
- :DDDD Prečo si myslíš, že sú blbé? Bavilo, bavilo, prečo by nie. Konečne som si to všetko v hlave utriedila. :-) 

Mojich desať otázok pre Vás!
1. Tvoj obľúbený/á knižný/á hrdina/ka? Prečo práve on/ona?
2. Keby si si mohol/a vybrať vymyslený svet, z nejakej knihy, v ktorom by si mal/a žiť, ktorý by to bol? 
3. Kniha, ktorá ti prirástla k srdcu? 
4. Ktorou knihou sa oficiálne rozbehla tvoja kariéra vášnivého čitateľa? 
5. Ako dlho už bloguješ?
6. Ktorá knižná/ý hrdina/ka je ti najviac podobný/á? V čom?
7. Čo hovoríš na celý tento Tag?
8. Čo zbožňuješ úplne najviac v celom vesmíre? (okrem kníh, samozrejme :3)
9. Tvoj najčerstvejší knižný prírastok?
10. Najnesympatickejší knižný/á hrdina/ka? Prečo? 

Nominujem: 
Christine 

Budem rada, ak sa zapojíš. :)



20 komentárov:

  1. Tak s tou históriou to máme rovnako! :) Druhá svetová.. ešte ma fascinuje obdobie turkov :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. jee, som rada, lebo málokoho poznám, kto toto rád :) mňa ešte tak trochu aj grécka mytológia a všetko okolo toho :)

      Odstrániť
  2. Ani ja nedokážem povedať nie! :D Radšej sa vyhováram a zahováram... len aby som nemusela odmietnuť a sklamať... som príliš mäkká. Ale potom sa cítim tak, akoby som myslela iba na seba, takže sa premáham a skúšam (väčšinou) vyhovieť druhým :D

    Já som knihy maximálne neznášala! Pohŕdala som nimi a odcudzovala každého, kto sa nejakej čo i len dotkol! Sama netuším prečo. Vôbec ma to nebavilo a nenachádzala som v tom nijaký zmysel. Lenže! (vždy nejaké musí byť! Já to mohol os**ať! :D) Jedného dňa ku mne zavítal cez maminu náruč Konyvran! A v tom som sa našla! (síce prvú knihu, ktorú som čítala sama ( trvalo mi to 5 rokov) bol "Ako Janko Oriešok porazil draka" bolo to niečo o náboženstve a bolo to nenormálne poučné a strašne to poučovanie bilo do očí, takže sa mi to nepáčilo!))
    Kony sa mi podobal na HP, takže to bolo niečo nové... jasné! úplne si pamätám, ako mama cez balkón prišla domov a priniesla tú knihu.
    "To čo je?" pýtala som sa znechutene "Konyvran? To čo je za meno?"
    Neviem koľko som mala, ale mala som ísť do päťky... nechce sa mi rátať :D Každopádne to bolo dávno, nedávno :D

    Som rada, že si sa zapojila a že si odpovedala :) Ináč, ja Edwarda tiež moc nemusím :D Bola by som radšej, kebyže chodí s Jacobom :D (mám síce z vnútornej strany skrine polepené samé plagáty Twilight, ale bolo to v čase núdze. Tá skriňa patrila ségre a a ona mi ju dala v dezolatnom stave. Preto som vytiahla plagáty mojej druhej sestry a polepila to :D Sú tam však aj nejaké Potterovské a Breakout-ovské...)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To s tým "nedokážem povedať nie" - presne, presne, presne všetko sedí aj na mňa, čo si napísala :D

      Ale tak pozri sa... radšej neskoro ako nikdy :D ...Konyvran som ešte nečítala ale po tom, ako tú knihu ospevuješ, mám chuť si ju prečítať! :D (najmä, ak ti to pripomínalo Harryho :D)
      Aj ja som rada, že som sa mohla zapojiť popri tom, ako mi haproval internet, (vážne, úplne ako šialený, tri hodiny sa mi to kolečko krútilo a nie a nie načítať stránky!) mala som chuť tancovať oslavné tance, keď to konečne klaplo :D ... a veľmi pekne ďakujem za nomináciu a zaujímavé otázky tebe aj CrafaciSk :)

      Nooo, Bella mi vždy prišla celá nelogická, takže som nebola veľmi prekvapená, keď sa rozhodla pre Edwarda :D čo narobíš no :D

      Odstrániť
    2. Nám net ide celku pohode. Akurát segra má problém niekedy, že sa nemôže pripojiť na wifi... já však nie :D
      UPOZORNENIE: Kony je pre mladšie vekové kategórie :D Čítala som to v 5 a bola to moja prvá kniha, takže moje kritické oko bolo vtedy slepé :D Čaruje sa tam a ide tam o draky .... a Konyvranov učiteľ sa volá Nikdy :D Nikdy Ničisklo :D Má to dobrý dej, ale aj veľké písmená, krátke kapitoly a Kony má... asi 11? Ani on sám to nevie, lebo vyrastá na ulici :D Jeho typická hláška: "to je jasné ako facka!" Spomína sa to tam dosť často.
      A tak. Len aby si si náhodou nekúpila zle... toto je omnoho nižší level od Hier o život....

      Najhoršie je, že som mala na myslí niečo o tej Belle, ale zabudla som na to! :D Budem si musieť zaobstarať GinkoPrim :D

      Odstrániť
  3. Ďakujem za upozornenie :D ale veď ono je to niekedy celkom fajn vrátiť sa do "detských" čias aspoň takýmto spôsobom :D ja mám rada aj Percyho Jacksona a ten má v prvej časti tiež podstatne menej ako ostatní hrdinovia, s ktorými sa stretávam :D
    Oooou to, že Hry o život už (aspoň u mňa) nič neprekoná som si uvedomila už po dočítaní :D to je iná kvalitka, čo? :D takže sa snažím nič neporovnávať s Hrami o život :D ...ale chápem, ako si to myslela :)

    :DDDD To ja poznám ako vlastné ponožky! Niekedy sa mi stáva, že si nepamätám veci ani päť minút dozadu :D zaobstaraj a potom daj vedieť, či to zaberá! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. (pripomienka: beriem na vedomie prvú zátvorku v tvojom komentári) Hry o život boli fajn, dokonca skvelé, ale ako najlepšie by som ich nepovažovala :D Neviem... jasné, že to bola totálna pecka a strávila som pri tom dni a noci :D .... Taký Fablehaven vo mne vyvolal väčšie napätie :D Keď som dočítala trojku a ono to skončilo tak strašne otvorene!! štvorka ešte nebola ani na pláne a ja som myslela, že zošaliem! :D Keď som dočítala štvorku, ešte tri dni som chodila po dome a pýtala sa: "PREČO?" Myslím, že Fablehaven vo mne vyvolal tie najlepšie a najpozitívnejšie myšlienky. Ale, aby sa nepovedalo.... aj po dočítaní Drozdajky som mala jednu, jedinú otázku: "PREČO Peeta?"
      Oveľa radšej by som bola, keby to bol Gale! Ale, ako to už býva, tak to býva, že Ed-wadrd!? :D

      Určite ti napíšem! :D

      Odstrániť
    2. Som rada, že si ju vzala na vedomie :D och, dievča, takého Fablehavena som nečítala a dokonca o ňom ani len nepočula :D ...aa tak ja som kvôli Hrám o život ani spať nemohla :D a kým som si nezadovážila celú sériu nemala som dušu na pokoji :D a po dočítaní som zrazu nevedela, čo so životom :DD ale film sa mi nepáčil... trailer na druhú časť vyzerá celkom sľubne ale bojím sa, že ma sklame :D
      Všakže? Ako... Katniss odôvodnila, prečo skončila s Peetom (filmový je taký špatný, že eahbrgfuuh) ale aj tak GALE! Kto by nechal Galea tak?! :D a dokonca som mala pocit, že ho na konci autorka vynechala! Vôbec som sa nedozvedela, čo s ním bolo (len tak všeobecne...)
      Nie som si celkom istá, či som pochopila predposlednú vetu :D

      :DDDD budem trpezlivo čakať na tvoju správu o účinkoch tohto prehnane vyreklamovaného produktu! :D

      Odstrániť
    3. Super, že aspoň niekto vie správne vyskloňovať toto slovo! Bratranec to stále vraví ako: "Už zase čítaš tú Baflehavenu? Poj radšej von!" alebo "Už si prečítala toho Baflehavena?" zakaždým povie tú istú schomoleninu :D
      Já som jednotku a dvojku čítala hneď za sebou. Asi o jednej som dočítala jednotku a záver bol tak otvorený, že som sa musela pustiť aj do dvojky :D No potom tu nastal háčik! Nevedela som zohnať Drozdajku! Čakala som asi mesiac, kým som ju nenašla v PantaRhei! :D
      Filmový Peeta sa mi náhodou páči :D Ten hral aj v Ceste do stredu zeme. Tam vyzeral síce ako pupuš, lebo mal blonďavé vlasy, ale ináč... lepšie ako Farid z Atramentového srdca :D
      Galea úplne zakopala do druhého obvodu a ževraj sa mu darilo... ach! Neverím, že by šile do dvojky, keď tak strašne miluje svoj rodný obvod! Ale zas... vtedy, keď boli v tej pivnici u tej starej vyoperovanej babky s tigrom... čosi tam vtedy vravel na ňu.. tak sa asi odlúbil :D
      V tej predposlednej vetesom narážala na nesprávnyvýber partnera, ako u Belly, tak aj pri Katniss :D Bella má Edwarda ale lepší bol Jacobe. Katniss si vybrala Peetu, no Gale sa mi pozdával viac. Povedz, robia to tie autorky naschvál? :D
      Ináč, vo Fablehavenovi :D sú tam aj jednorožce :D A keď sa na to spätne pozerám... hneď od samého začiatku sú tam nejaké náznaky :D Á... zas sa mi to chce čítať :D Ale na ôsmi krát už do toho nejdem! :D

      Na Ginko sú negatívne ohlasy? Tak to sorry, ale nebudem vyhadzovať peniaze na nejaké pochybné výrobky! :D

      Odstrániť
    4. Aaaach, čo ti poviem, snažila som sa 8D Tak to máš teda, dobrého bratranca! :DDD
      Ja som to mala ako na bežiacom páse :D jednotku som mala z knižnice a dvojku som hneď nato našla spolu s jednotkou vo výpredaji (obe za 10€, dobré, však? :D skoro som odpadla, keď som ich tam našla) a trojku mi kúpila zasa teta už v normálnom kníhkupectve za to, že som cez prázdniny strážila sesternicu :D
      Nooo málinko lepší ako Farid :D mne príde ako pupuš stále :D :D ale teraz niekedy pár dní dozadu som videla jeho novú fotku a bola som prekvapená, lebo som ho takmer nespoznala :D čo urobí strnisko! :D
      Ale bolo to trošku pritiahnuté za vlasy :D ako sa jej Gale nikdy nechcel vzdať a zrazu bum, koniec, čiarka, bodka, ok, v pohode, buď si s Peetom, ja idem do druhého obvodu a budem tam šťastný bez teba :D škoda no...
      Myslela som si, že si narážala na toto!!!! Na Katnissin zvláštny výber podobný tomu Bellinmu :D Ale istota je guľomet, chápeš :D mimochodom, určite to robia naschvál, iný dôvod nevidím! -_- :D
      Sedemkrát si to čítala? :D jednorožce? oooooo :) asi sa na to mrknem, lebo si vo mne zasiala semienko zvedavosti! :D

      Och, neviem, aké sú na to ohlasy :D len som videla zopár reklám :D ja si radšej počkám na tie tvoje ohlasy :DD

      Odstrániť
    5. Nerozumiem načo sú tam tie trojuholníky! :D Šak nech sa dajú všetci traja dokopy a chodia spolu :D :D Vidíš!! :D Napíšeme nejakú kratšiu poviedku, kde bude tento bermundský?? trojuholník?? :D .... všetci dokopy. Čo ja viem, že jedna baba a dvaja chalani a všetci traja budú spolu chodiť navzájom! :D To by bolo ako taký symbol : Stop bermundkým trojuholníkom! :D Ideš do toho? :D

      Já mám byť pokusný králik, hej?! :D V žiadnom prípade :D Podstrčím to mame ... Ehmm!

      Odstrániť
    6. :DDDDDDDDDDD prečo nie! :D budeme originálne! to sa v tejto pohnutej dobe musí rátať! :D
      (odrovnala si ma, došli mi slová :D)

      kdepak, pokusný králík :D máš pravdu, mama bude skvelý tester! :DD

      Odstrániť
    7. :D Som známy slovný pálkar! (spolužiačky, čo majú príliš veľa ctiteľov si ma volajú na svoj faceboočik a pýtajú si rady ako ich dobiť! :D To je moja jediná prax! :D Vyrastanie s taký hovedným bratrancom, ako je ten môj je niekedy ťažke, takže som sa to musela naučiť :D)

      DÚ: Rozmýšľaj nad tým :D Potom dáme skype a niečo napíšeme. Ale určite! :D Zapíše sa to do histórie našich blogov! :D Budeme ospevované a v tento deň sa nebude pracovať a chodiť do školy! :D

      Odstrániť
    8. môžeš si za to začať účtovať :D chápeš, biznis :D musíš vedieť zo všetkého vyťažiť! :D a keď ti to pôjde, tak sa bratrancovi ešte poďakuješ! :DDDD

      Ďakujem za DÚ :DDD samozrejme, jasné, všetko bude (Len skype nie, nemám ho :D) Budeme v učebniciach! a na našu počesť sa budú konať slávnostné pochody! :D celkom jasne si to predstavujem :D naše sochy v každom centre mesta, či dediny :D krásna budúcnosť :D

      Odstrániť
    9. :D Ach! Rozplývam sa nad tým! :D Ideme do toho! KeĎ neni ten skype, tak možeme každá vlastný :D aby to bolo jednoduchšie :D Neviem, či to je správny výraz, ale mohol by to byť Tag, nie?? Čo to vlastne znamená? :D

      Odstrániť
    10. rada by som ti odpovedala, keby som mala tušenia :DD neviem, či nie je čudné vyjadrovať sa k tomu v komentári k Tagu :D ale vlastne neviem :D a idem si za to kľaknúť do kúta :D ...

      Odstrániť
    11. To je podivuhodné! Kľač! Pykaj za svoju neznalosť! Ja som tu nová! :D Já môžem :D :D

      Odstrániť
    12. Tiež som pomerne nová! :D ale prijímam svoj trest s pokorou :D

      Odstrániť
    13. (a toto je môj prvý Tag, aby bolo jasné :DDD ale nikomu to nevrav :DD)

      Odstrániť
    14. Aj môj to bol prvý :D
      A už som napísala druhý! :D Kukaj na to! :D Som spokojná so svojím výkonom! :D

      Odstrániť