streda, 16. októbra 2013

Rachel Hartman - Skrytá tvár: Serafína (Recenzia)

Rachel Hartman | Seraphina | 4.06 | Fragment | 356 strán

Anotácia: V krajine zvanej Goredd žijú už po štyri desaťročia ľudia a draci v mieri. Po tajomnej smrti ľudského princa je však prímerie ohrození. Podarí sa Serafíne, ktorá pred svetom skrýva svoje životné tajomstvo, odhaliť skutočného vraha?

Na knihe Serafína ma veľmi zaujala obálka. Sama neviem, prečo ale neviem od nej odtrhnúť zrak. Potom je to anotácia, ktorá je krátka a stručná a podnieti vo vás zvedavosť. Najmä tieto faktory prispeli k tomu, aby som sa nevedela dočkať, kedy sa knihy zmocním a konečne sa do nej pustím. 


Začiatok bol pre mňa pomerne komplikovaný a bola som trochu zmätená. Hnevalo ma, že som o Serafíne vedela tak málo, miestami som sa dokonca nudila; zaujímavý a veľmi príjemný štýl písania autorky ma však nútil čítať ďalej. 
Keď sa mi podarilo úspešne sa začítať a dozvedieť sa čo-to o Serafíne mohla som si konečne naplno užívať kvalitnú fantasy s plnohodnotným dejom, kde sa neustále niečo dialo. 
Pri čítaní som mala pocit, akoby som postavy poznala už odjakživa, akoby som sama žila v Goredde. Autorka knihu obohatila o naozaj výnimočný opis emócií a skvelé prirovnania, nad ktorými som sa neraz zastavila a žasla. 

Rachel Hartman si vymyslela mimoriadne sympatické postavy; Serafína ma zaujala hneď na začiatku, bola iná ako ostatné hrdinky, s ktorými som sa doteraz stretla. Nebola ani rozumovo ako tridsaťročná vyštudovaná inžinierka, ale ani prehnane hlúpa, nad svojím osudom lásky plačúca hrdinka, aké sú momentálne v kurze. 
Serafína je mladá inteligentná jednoduchá dievčina, ktorá ma chytila za srdce a určite na ňu budem spomínať len v dobrom. 
Princ Lucian Kiggs bol taktiež iný, ako väčšina lámačov dievčenský sŕdc. Dokázal sa nahnevať, sklamať, byť úprimný, urazený... bol jednoducho reálny.


Veľmi ma bavilo sledovať, ako sa vzťah Serafíny a Kiggsa vyvíjal, bola som nesmierne vďačná za to, že im autorka dala priestor na spoznávanie a neskočila do toho po hlave. Nie je prehnane presladený, je dávkovaný postupne a tak akurát. 
Každá postava je niečim výnimočná a zapamätania hodná, veľmi som si obľúbila aj milú princeznú Glisseldu. :) 

Bola som veľmi prekvapená, pretože ma bavili aj pasáže písané z pohľadu Lin, (matky Serafíny) dokázala by som si predstaviť, že by som čítala knihu o samotnej Lin. 

Taktiež veľmi chválim za nápad umiestniť na koniec knihy vysvetlivky a zoznamy postáv, mala som vo všetkom omnoho väčší prehľad a dočítala som sa viac aj o svätých, ktorých v knihe tak často spomínajú. :)

Nakoniec... knihu odporúčam všetkým milovníkom fantasy, ale nie len tým. Z môjho pohľadu by sa kniha ľahko a dobre čítala aj všestrannému čitateľovi, takže ju odporúčam každému, kto má náladu a chuť na kvalitne spracovaný príbeh a príjemnú hlavnú hrdinku. 

Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Fragment

Dávam  lajkov.

4 komentáre:

  1. Keď som ju videla prvý krát, hovorila som si, že to môže byť dobré a nepochybovala som o tom. Ale vravela som si, že sa do toho asi nepustím... už som o drakoch čítala... a tak. Radšej sa pustiť do niečoho nepoznaného...
    Ale čím ďalej, tým viac ma to láka kúpiť!
    Má to aj pokračovanie?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja byť tebou, už to čítam :D je to fajn, mne sa to čítalo veeeeľmi príjemne a určite si dám niekedy re-reading :D no joo draci, ale tu sú z troška iného uhlu pohľadu :D ale je to, ovšem, len môj názor :)
      Má to pokračovanie, v originále ale vyjde až v roku 2014. :D načakám sa ešte :D

      Odstrániť
    2. Pff! :D Počkám na dvojku radšej, lebo skončím ako so Som číslo štyri :D Dve knihy visia na poličke s otvoreným koncom! Napätie zo mňa už opadlo, takže teraz vo mne vrie iba tichá nenávisť spolu so zvedavosťou a štipkou viery. Preklínam Ikar na sto krát! :D Ach! Podľa mňa to bola super séria! A v angličtine je už aj štvorka! Kde nastal problém?! Já chcem pokračovanie! :D Hneď teraz!
      Ak by si si mala vybrať medzi mestom kostí a Serfínou, čo by si zvolila? :D

      Odstrániť
    3. Hovor mi! Nas**** som ešte stále za to! :D to by mali zakázať :D oj vybrala by som si Mesto kostí ale Serafína je úplne iné kafé! :D

      Odstrániť