pondelok, 11. novembra 2013

Philippa Gregoryová - Deti búrky (Recenzia)

Deti búrky (Philippa Gregoryová)

• Autor: Philippa Gregory
• Originálny názov: Stormbringers
• Názov série: Rád temnoty
• Hodnotenie na Goodreads: 3.33
• Vydavateľstvo: Teen Fortuna
• Počet strán: 288 strán


Čo vás čaká?
LUCA S IZOLDOU SA OCITNÚ UPROSTRED OBROVSKÉHO CHAOSU. AK CHCÚ PREŽIŤ, MUSIA SA SPOLIEHAŤ JEDEN NA DRUHÉHO A NA SVOJICH PRIATEĽOV ISHRAQ A FREIZEHO.
Taliansko roku 1453. Luca s Izoldou sa dostávajú do malej rybárskej dediny, v ktorej sa nečakane strhne sled nepochopiteľných a desivých udalostí a Lucovou úlohou je odhaliť ich. Spoločné putovanie po kresťanskom svete mladých ľudí čoraz väčšmi zbližuje. Namiesto pokojnej plavby do Splitu ich čaká stretnutie s detskou križiackou výpravou a tajomným Johannom, obrovská prívalová vlna a vyšetrovanie detí búrky, čiže čarodejníc, čo na dedinu privolali záhubu. V  druhej knihe série Rád temnoty sa stupňuje napätie a tajomstvá vychádzajú na svetlo sveta.


Mala som šťastie, že som druhú časť Rádu temnoty mohla čítať hneď po tej prvej. Bola som príjemne naladená a zvedavá. 

Aj keď mi začiatok znova prišiel mierne chaotický a kým som si to všetko dala v hlave dokopy bola som na stej strane sa mi začítavalo omnoho jednoduchšie ako do Kacíra a bosorky, postavy sa mi dostali pod kožu hneď, nie ako v prvej knihe, kde sa mi nedostali pod kožu vôbec. 
Veľmi som si obľúbila autorkin štýl písania, je jednoduchý, stručný a dielo sa číta takmer samo; ani na sekundu som nepochybovala, že sa dej odohráva v období, v ktorom sa odohrávať má. Taktiež sa mi veľmi páčilo plynulé striedanie rôznych pohľadov, či už Lucov, Freizeho alebo pohľad Ishraq, vkusne to spestrilo dej. 
Aj v Deťoch búrky, podobne ako v Kacírovi a bosorke nájdeme skvelú, do detailu premyslenú zápletku, ktorá vám vŕta v hlave ešte dlho po dočítaní knihy. Tiež sa tu nachádza mnoho skvelých výrokov na zamyslenie. 


"Nepriateľom nie je človek, čo verí vo svojho boha, ale nepriateľom je nevzdelanosť a ľudia, ktorí v nič neveria a na ničom im nezáleží."

Prekážala mi absencia vzťahu pážaťa Freizeho a tajomnej arabky Ishraq, keďže na druhú časť série som sa tešila najmä kvôli nim... Znova sa okolo nich niečo dialo až na posledných stránkach knihy. Aj tak ich však považujem za najvydarenejšie postavy série a obľubujem ich stále viac a viac. 
Vzťah Lucu a Izoldy mi prišiel príliš škrobený a umelý. Izolda mi pekne liezla na nervy svojou detinskosťou, Luca mi zasa znova prišiel ničím nevýnimočný a príliš obyčajný, možno dokonca trocha afektovaný. 
Na druhej strane som si konečne obľúbila brata Petra a krátka prítomnosť araba Radu Baja príjemne oživila dej. :-) 

Na ďalšiu časť sa veľmi teším a je mi ľúto, že ju hneď nemám pri sebe... Rád temnoty je jedna z mála knižných sérií, ktorých knihy môžete čítať zaradom a nebudete ich mať plné zuby. Príbeh a postavy sú nevtieravé a celé je to naservírované veľmi vkusne. 
Zostalo tu zopár nezodpovedaných otázok, rozhodne sa chcem dozvedieť viac o Ráde temnoty a verím, že tretia časť, ktorá by mala vyjsť pod názvom Mačacie zlato mi prinesie odpovede. 
Odporúčam všetkým, čo čítali Kacíra a bosorku, lebo Deti búrky určite stoja za prečítanie. 
Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu FortunaLibri

Dávam  lajky.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára