nedeľa, 15. decembra 2013

Becca Fitzpatricková - Zavrhnutý (Recenzia)

Zavrhnutý (Becca Fitzpatricková)

• Autor: Becca Fitzpatrick
• Originálny názov: Hush Hush
• Názov série: Hush Hush
• Hodnotenie na Goodreads: 4.01
• Vydavateľstvo: Egmont
• Počet strán: 392 strán

Čo vás čaká?
Nora Greyová je svedomitá, chytrá a rozhodne nemá rada riziko. Lenže sa zaľúbi do Patcha a to je jej prvá chyba. Patchova minulosť je totiž všetko, len nie nevinná. A najlepšie, čo kedy urobil, bolo, že sa zaľúbil do Nory. Zoznámili sa na hodine biológie a Nora chce jediné - držať sa od neho čo najďalej. Lenže, ako sa zdá, Patch je vždy o dva kroky napred. Dievčina na sebe cíti jeho pohľad, aj keď Patch nie je nablízku. Cíti jeho prítomnosť, aj keď je v izbe sama. A keď svoje očarenie nedokáže ďalej tajiť, vyjde najavo, kto Patch v skutočnosti je a prečo ju vyhľadal. A za všetkými otázkami, ktoré sa dotýkajú jeho minulosti, si Nora a Patch môžu navzájom položiť len jedinú: "Ako hlboko dokážeš padnúť?"


Kniha Zavrhnutý má úžasnú obálku a už len kvôli nej si knihu chcete prečítať. Anotácia je tajomná a sľubuje ďalšieho bad boy-a, akého dievčatá žerú. (A veru, že ho aj dostanú! :D) 

Na začiatok musím uznať, že grafické spracovanie tejto knihy je skvostné a originálne a už len to dodáva knihe ten správny šmrnc a osobitosť. 
Na tejto knihe sa mi páčilo asi všetko, s výnimkou toho, že Patch bol na scéne asi päť sekúnd a koniec. Teda, vážne... Niekto za mnou sedí na biológii celý rok a ja si ho všimnem až keď sa ku mne posadí? A hneď sa doňho buchnem? Trošku pritiahnuté za vlasy. Ale nech! 

V deji sa neustále niečo deje a ja osobne som neustále čakala, kedy a kde sa zjaví Patch. :D Páčilo sa mi, ako sa od neho Nora stále snažila držať čo najďalej, bála sa ho (aj keď to časom opadlo, čo je trošku škoda) a bolo mi jej ľúto, keď napokon vždy skončila presne tam, kde nechcela. 

Ako hlavnú hrdinku ju radím niekam do strednej línie, čo znamená, že ani príliš hlúpa a ani nejako výnimočne inteligentná, povedala by som, že pomerne reálna. Povedzme si pravdu, kto by si zachoval chladnú hlavu, keby po vás tak otvorene šiel niekto, z koho sa vám podlamujú kolená? 
A! Bola mi sympatická, jej vtipné hlášky knihu oživili a taktiež som sa o jej charaktere dozvedela aspoň trochu viac, nakoľko svoje emócie zaryte skrývala! 

Neskutočne mi pila krv Vee, Norina najlepšia kamarátka. No byť Norou, asi by som ju párkrát poriadne prefackala, lebo tak neskutočne naivnú a hlúpu a otravnú osobu som ešte nezažila. Že najlepšia kamarátka a ničomu neverí, dokonca Vás ani neodvezie domov, lebo sa bojí jazdiť v hmle... (aby som jej nekrivdila, aspoň Nore požičala auto ale aj tak!)

Páčila sa mi tajomná a strašidelná atmosféra, ktorá celej knihe panovala. Predstavte si, že bývate kilometre od civilizácie, na usadlosti, ktorú permanentne obklopuje hmla a neustále máte pocit, že vás niekto sleduje. A Patch sa k tomu všetkému dokonale hodil. 
Teda, keď z neho niečo vyliezlo tak som oči očila ešte päť minút spolu s Norou. :D Tento knižný hrdina ma len tak neomrzí! :D 

Kniha má pomerne uzavretý koniec, čo hodnotím ako plus, nemám rada, keď knihy skončia uprostred alebo na začiatku všetkého a ja nemám po ruke pokračovanie. A keď som Zavrhnutého čítala prvýkrát nevedela som si predstaviť, o čom bude autorka písať v pokračovaní. A aby bolo jasné, aj po druhý raz ma táto kniha bavila tak, ako po prvý raz, takže právom radím Zavrhnutého medzi moje srdcovky, ku ktorým sa budem s radosťou vracať stále dookola! :D 

Dávam  lajkov.

7 komentárov:

  1. Teraz si mám chuť dať zase re-reading č. 347980 a až potom dočítať štvorku :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jednotku aj 347981 krát, stále dokolečka! Podľa mňa je bezkonkurenčne najlepšia :D

      Odstrániť
  2. Ach. Potrebujem si knihu prečítať znova aby som vedela napísať lepšie recenziu. Lebo ja mám sklerózu a čo to si už nepamätám. Jedno viem. Jednotka bola úžasná a ako hovoríš. Len som čakala kedy sa na scénu objaví Patch. Tie hlášky a to jeho doberanie v jednotke stálo zato.
    Trochu ma mrzí že ostatné knihy sú o dosť vážnejšie a presne to je to čo vravím vždy. Prvá kniha je vlastne akoby, oťukávanie. Spoznávanie hlavných postáv a nie až tak veľa akcie. Zbytok série už ide hlbšie do deja a niekedy strácajú ten .. hmm neviem ako to nazvať. Taký ten pocit ktorý mal čitateľ pri prvej knihe.
    Spisovateľka ma šťastie že Finale naozaj stálo zato :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pravdu máš, pravdu... dokonca aj Patch stráca svoj šmrnc, doberacie hlášky a charizmu s každou časťou :D je to síce stále Patch ale... niečo tomu chýba :-)
      To teda má lebo Ticho bolo... divné. Nie zlé, ale divné. :D

      Odstrániť
    2. Myslím že sa autorka už veľmi sústredila na dej a nie na hlavné postavy. Tie podľa mňa dali bokom a preto to stratilo kúsok svoj nádych. V ostatných knižkách už išlo všetko veľmi vážne :(

      Odstrániť
  3. Knihu som už čítala, ale zatiaľ som sa nedostala k pokračovaniam, tak dúfam, že to napravím, lebo ma to veľmi bavilo :D samozrejme, že to bolo z väčšej časti kvôli Patchovi, lebo ten bol proste očarujúci :D:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Patch je v tejto sérií nenahraditeľný Boh :D s krídlami samozrejme :D

      Odstrániť