nedeľa, 8. decembra 2013

Megan Creweová - Tak padne náš svet (Recenzia)

Tak padne náš svet (Megan Creweová)

• Autor: Megan Crewe
• Originálny názov: The Way We Fall
• Názov série: Fallen World
• Hodnotenie na Goodreads: 3.67
• Vydavateľstvo: Egmont
• Počet strán: 317 strán

Čo vás čaká?
Šestnásťročná Kaelyn žije na ostrove neďaleko pobrežia. Keď jej najlepší kamarát Leo odchádza študovať na pevninu, vôbec jej nenapadne, že ho možno už nikdy neuvidí. Ale potom zasiahne malú ostrovnú komunitu čudná vírusová epidémia. Počet mŕtvych narastá a vláda vyhlási karanténu: nikto nesmie ostrov opustiť ani sa naň vrátiť.
Tí, ktorí sú ešte zdraví, musia bojovať o zmenšujúce sa zásoby potravín, aby nestratili nádej na prežitie. Svet, ktorý Kaelyn poznala, sa rúca, no ona nachádza nečakaných spojencov, priateľstvo i novú lásku. A keď ju vírus začne okrádať o priateľov a rodinu, zo všetkých síl sa snaží udržať si vieru, že musí existovať spôsob, ako zachrániť ľudí, ktorí sú jej najdrahší. 


Na túto knihu som čírou náhodou natrafila v knižnici; nikdy predtým som o nej nepočula. Zaujala ma anotácia, jednoduchá obálka, a celkovo, bola som na ňu zvedavá, keďže som o existencii takejto knihy nemala ani najmenšie potuchy. 
Spočiatku sa mi ju veľmi čítať nechcelo, povedzme si pravdu, už anotácia znie dosť deprimujúco ale napriek tomu ma na nej niečo lákalo, a tak som sa do nej, voľky-nevoľky, pustila. 


Keď Kaelynin najlepší priateľ Leo odíde študovať na pevninu, nič na malom Kanadskom ostrove jej už nepripadá zaujímavé a utápa sa v nude. Rozhodne sa začať si písať niečo ako denník - listy pre Lea, ktoré však nikdy neodošle. A práve tieto "listy" nás sprevádzajú pomalým koncom sveta, ktorý na tento ostrov zavíta v podobe záhadného vírusu, ktorý Kaelyn zákerne oberá o milovaných. Najprv ide len o nevinné svrbenie, neskôr o nádchu, kýchanie a vírus pokračuje až k výkrikom zo šialenstva a následnej smrti.
Odkiaľ tento vírus prišiel? Ktovie. 
Očkovanie proti vírusu? Nemáme. 
Ako zachrániť svojich najbližších? Nuž, veľa šťastia...
Podarí sa Kaelyn a jej priateľom nájsť vakcínu? Uvidíme. 


Veľmi ochotne priznávam, že si ma kniha získala už na prvých stránkach. Atmosféra je ťaživá, štýl písania pútavý, nenájdete tu takmer žiadne nudné, či zbytočné pasáže. V deji sa niečo neustále deje, vírus napreduje, život Kaelyn ide ďalej, a to vás núti čítať ďalej a knihu neodložiť. 
Pravdupovediac, ničilo ma to, že som nevedela o nič viac ako postavy. Je len málo kníh, v ktorých neviete, či čakať happyend alebo slzy a smrť. No vážne, ani najmenšie tušenie, vyzeralo to všelijako. 

Napriek tomu sa mi Kaelyn spočiatku nepozdávala, jej uvažovanie bolo až príliš detinské vzhľadom k tomu, že mala už šestnásť rokov. Navyše boli jej myšlienkové pochody prinajmenšom trochu zvláštne a neraz poriadne odbočili od deja. 
Avšak, s pribúdajúcimi stranami sa Kaelynin charakter mení a stáva sa z nej vyspelá a odvážna mladá žena, ktorá je schopná postarať sa o všetko, o čo je potrebné. Či už je to domácnosť alebo malé dieťa. 
Veľmi zaujímavou postavou bol aj Gav - chlapec, ktorý neskôr pomáhal Kaelyn, bývalý spolužiak, s ktorým by sa nebyť vírusu nikdy nezblížila. Bol veľmi reálnou postavou a jeho drobné nedokonalosti ho robili veľmi zaujímavým. 

Nakoniec, Tak padne náš svet mi pripomenulo knihu Vek zázrakov. Takýto a podobný žáner je mne po chuti, takže si k mojím obľúbencom zrejme pripíšem ďalšiu knihu a ak ste tiež fanúšikom takejto literatúry tak by ste nemali váhať nad prečítaním tejto knihy. :)


Dávam  lajkov.

1 komentár:

  1. ja mám tiež rada tieto žánre preto ma táto kniha zaujala :) a Gav vyzerá super :D

    OdpovedaťOdstrániť