utorok, 28. januára 2014

Gregg Olsen - Zrada (Recenzia)

GREGG OLSEN - ZRADA


Autor: Gregg Olsen
Originálny názov: Betrayal
Názov série: Prázdna rakva
Hodnotenie na Goodreads: 3.82
Vydavateľstvo: Teen Fortuna
Počet strán: 280


Anotácia: Stalo sa to veľmi rýchlo, ako to už pri hrozných veciach býva. Nikdy neberte vraždu naľahko... K Olívii sa priblížila čepeľ noža a zapichla sa jej do hrdla. Vrazila doň prudko a zúrivo. Iba vrah poznal jej posledné slová. 
Strašne to bolí! 
Keď na večierku ktosi na smrť dobodá Olíviu Grantovú, študentku, čo prišla na výmenný pobyt, obvinenia sa mestečkom Port Gamble šíria rýchlejšie ako najpopulárnejšie správy na Twitteri. Takmer všetci ukazujú prstom na Briannu, ktorú mnohí pokladajú za falošnú priateľku, a na jej hlúpeho chlapca Drewa. Čisté svedomie však nemá ani Beth Leeová, samotárka, u ktorej Olívia bývala. Bethine najlepšie priateľky Hayley a Taylor Ryanové sa zložitým spôsobom pokúsia očistiť jej meno. Pritom však objavia hustú pavučinu šokujúcich tajomstiev o každej z nich.


Môj názor: Prvú časť série Prázdna rakva - Závisť - som čítala ešte v lete minulého roka a do pokračovania s názvom Závisť sa mi veľmi nechcelo. Nakoniec som ale rada, že som sa doň pustila. 

Na začiatok musím poznamenať, že táto séria má úžasné obálky, na ktoré sa dokážem pozerať celé minúty. A modlím sa, aby vyšli ďalšie pokračovania lebo som zvedavá na... obálky! 

Začítavalo sa mi omnoho jednoduchšie ako do prvej časti, zápletka bola zaujímavejšia, postavy viac psycho. Konečne sa mi podarilo obľúbiť si Hay-Tay, naopak, akosi sa mi sprotivila ich najlepšia kamoška Beth Leeová. Bolo jej tam menej a bola akási iná.

Strašne mi liezla na nervy mama Hayley a Taylor - Valerie. Nedokázala som pochopiť jej spôsob uvažovania - radšej klamať dcéram (ktoré by boli pre pravdu ochotné riskovať aj svoje životy) ako im povedať pravdu, ktorú sa tak, či tak nakoniec dozvedia. Mmmm, neviem, bolo to čudné. 
Ich otec, Kevin, bol skvelý rovnako ako aj v prvej časti. Presne takto si predstavujem spisovateľa; so všetkými tými pravidlami a nevychádzaním z izby, keď sa píše kniha. Asi takto nejako si predstavujem Gregga Olsena. 
Obdivujem ho za to, ako skvelo zvláda všetky svoje ženské postavy a ako skvelo oživil v tejto časti Briannu a v predošlej časti Starlu. Obe sa mi páčili napriek tomu, aké boli protivné

Spočiatku som netušila, kto môže byť vrahom Olivie, potom som si bola istá, že to viem, potom zasa nie... Celkom istá som si bola, až to stálo čierne na bielom. Každopádne ma veľmi zaujala predloha Gregga Olsena, prípad, o ktorom sa dočítate na konci knihy
Štýl písania sa mi páčil, pravdepodobne som si naň zvykla, aj keď dialógy sú ešte stále také nemastné-neslané. Chcem tým povedať, že keby som už mala pokračovanie, určite by som nečakala pol roka, kým si ho prečítam. Najmä po tej poslednej vete. 

Atmosféra síce zasa nebola taká, aká by som chcela aby bola, ale tu som sa cez to dokázala preniesť akosi bezproblémovjšie. Pár vecí ma prekvapilo, za čo dávam knihe plus a odporúčam ju každému, čo čítal Závisť. A tešte sa, Zrada je lepšia. 


Moje hodnotenie: 4/5


1 komentár:

  1. Ja som sa na knihu veľmi tešila, Závisť bola skvelá, ale táto ma sklamala. Uhádla som to viac-menej už pri druhej kapitole... :D

    OdpovedaťOdstrániť