utorok, 25. februára 2014

Pride and Prejudice (Film)

PRIDE AND PREJUDICE

• Podľa knihy: Pýcha a predsudok
• Od autora: Jane Austenová
• Žáner: Romantický, dráma
• Režisér: Joe Wright
• Rok: 2005
• Dĺžka: 127 minút
• Krajina: Veľká Británia, Francúzsko
• V hlavných úlohách: Keira Knightley, Rosamund Pike, Brenda Blethyn, Matthew Macfayden, Donald Sutherland, Judi Dench

O čom to je?
Klasický příběh lásky a nenávisti líčí osudy pěti krásných sester Bennetových, které jejich matka vede pevnou rukou k životnímu názoru, podle něhož je žena šťastná jedině tehdy, když se bohatě provdá. Jediná Elizabeth se tomuto modelu zatím úspěšně vzpírá, plně podporována dětinským otcem. Když se v blízkém zámečku zabydlí svobodný a hlavně bohatý pan Bingley, všichni Bennetovi v čele s maminkou zavětří šanci na výhodný sňatek. Nejstarší dcera Jane, citlivá a krásná dívka panu Bingleymu okamžitě podlehne. Mladší Elizabeth se zase zamlouvá jeho přítel, pan Darcy, který ovšem vypadá jako ukrutný snob a navíc má podle všeho prsty v krizi, která později naruší vztah Jane a pana Bingleyho. Je možné jednoho člověka stejně vášnivě nenávidět jako milovat?

Ja hovorím... že Pýcha a predsudok je mojím obľúbeným filmom. Nesie na tom vinu aj kniha ale film si vás získa svojou atmosférou a úžasným hudobným doprovodom, ktorý má na svedomí Dario Marianelli. Páči sa mi obsadenie hercov, všetci majú svoju charizmu a do svojej postavy vložili aj kúsok seba, a tým filmu zaručili nadčasovosť. 
Tento film vás zasiahne a vyvolá vo vás také to príjemné mravčenie a dobrý pocit. :-)
Nemôžem nespomenúť úžasného pána Bingleyho, ktorý vás zaručene aspoň raz rozosmeje. :D A jednoducho... Pán Darcy! 

Niečo na obkukanie :-)


Pán Bingley :)




Trailer


 Dávam lajkov.

4 komentáre:

  1. Som si takmer istá, že som ťa inšpirovala skuknúť to! :D Epický film! :3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ty mi ani neuveríš ale hej! :D :D :D ...a teraz sa vďaka nemu prehrýzam knihou, ktorá ma fakt baví, čo som sama nečakala :D a ten Pan Darcy! :3

      Odstrániť
  2. Hanbím sa, knihu mám doma ale ešte som ju nečítala :( a veľmi rada by som si ju prečítala a tak isto aj film pozrela a to nehovorím aj o druhých knihách od Jane Austen :(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak ja práve čítam knihu a za seba Ti ju vrelo odporúčam! Číta sa to pomerne ľahko, napriek tomu, že kniha pochádza z 19. storočia :D a Mr. Darcy jednoznačne stojí zato!! :D

      Odstrániť