sobota, 8. februára 2014

Rebríček (naj)lepších knižných hrdiniek a hrdinov


V poslednom čase je kvalitných kníh s prepracovaným dejom a značnou kvalitou (vďakabohu) dostatok. Pomenej je už výborných kníh, kde nájdeme aj rovnako dobre spracované hlavné hrdinky, ktoré by nám neliezli krkom. Preto som sa rozhodla zostaviť rebríček mojich naj alebo aspoň tých lepších hrdiniek, hrdinov a v neposlednom rade aj párov. 


Najlepšie páry 

Je poriadne ťažké vybrať päť najlepších párov, v ktorých som si obľúbila oboch. Práve preto sa sem nedostali napríklad Nora a Patch, keďže z Nory sa vykľula len o málinko múdrejšia Bella a Patch s pribúdajúcimi časťami stratil svoj šarm. 




1. Mara a Noah  
Jednoznačne sa v mojom rebríčku v tejto rubrike umiestnili na prvom mieste práve Mara a Noah, a to kvôli ich rozhovorom. Dokázali ma rozosmiať, donútiť uvažovať nad smutnými a dôležitými vecami. Inak povedané - Zožrala som im všetko aj s navijakom. Navyše si lásku nevyznávali v každej piatej vete, čo ja fakt neznášam, jednoducho ste to vycítili z ich správania. 
Tento pár bol prepracovaný a kvalitný - aspoň v prvej časti, nakoľko som sa k pokračovaniu ešte nedostala.
(Zatlieskajte víťazom!) 




2. Grace a Sam

Niektorí z vás možno túto dvojicu nepoznáte ale ja na nich spomínam veľmi rada. Grace a Sam hviezdili v knižnej sérii Vlci z Mercy Falls. Veľmi sa mi na nich páčilo, ako si boli oddaní a nikdy nepochybovali jeden o druhom a o svojej vzájomnej láske. Grace vedela, že Sam nie je dokonalý ale pre ňu dokonalým bol a naopak. Inak povedané... v jednoduchosti sa skrýva krása. 



3. Jane a Paul
Rátam s tým, že túto dvojicu nebude poznať väčšina. Jane a Paul pochádzajú z knihy Prežiť... a prečo som ich sem dala? 
Pretože vedeli ako ísť jeden na druhého, ako sa navzájom donútiť prežiť v horách uprostred zimy a ničoty po páde lietadla, keď sa môžete spoľahnúť len na seba. A verte tomu, že tento vzťah nebol len o romantike! 



4. Hazel a Augustus

Určite poznáte dojímavý príbeh Na vine sú hviezdy, v ktorom vystupuje Hazel a Augustus. Ak nie, prečítajte si to. Rýchlo. Potom pochopíte, prečo tu sú. :-) Okay?


5.  Jem a Will

Nebojte sa, vidíte správne. Jem a Will zo série Pekelné stroje. Viem, že nejde o pár ako taký (tento je čiste priateľský) ale títo dvaja sa dokonale dopĺňali a boli pre seba schopní urobiť všetko. Jem vedel ako skrotiť Willa a Will zasa vedel ako vdýchnuť život do umierajúceho Jema. Klobúk dolu. 



Najlepšie mužské postavy

Tu bolo naopak veľmi ťažké vybrať iba päť kandidátov nakoľko som ich mala na papieri načmáraných viac než desať. Autorky jednoducho tvoria tak trochu dokonalých knižných hrdinov. 



1. Noah
Noah z Čo sa stalo Mare Dyerovej? u mňa jednoznačne vedie. Napriek tomu, že bol arogantný a pôsobil nedotknuteľne a chladne bol citlivý (ale tak primerane), inteligentný a vtipný. A bláznivý, samozrejme. 



2. Sam
Sam zo série Vlci z Mercy Falls bol hĺbavým hrdinom, ktorý hral na gitare, pracoval v kníhkupectve a hltal knihy jednu za druhou. Ooo, Sam. 



3. Paul 
Paul z knihy Prežiť bol snowboarďákom a pankáčom v jednom. Mne táto kombinácia pekelne sadla a obľúbila som si ho hneď na začiatku. Ale čo sa týka charakteru... vedel, ako donútiť Jane pozerať sa na svet optimistickejšie, donútil ju chcieť žiť. A to si v sebe sám nosil nepríjemné tajomstvo. 



4. Jace 
Kto by nepoznal Džejsa z Nástrojov smrteľníkov a jeho nesmrteľné hlášky? :D A v čom je výnimočný? No v tom, že Jace sa na arogantného a sarkastického nehral (inak povedané, nesnažil sa tým nič skryť) - on taký naozaj bol. 



5. Adrius 
Medzi odtieňmi sivej bola silná kniha, ktorá obsahovala neskutočne veľa silných postáv. Najviac ma, okrem hlavnej postavy, zaujal Adrius, ktorý bol odvážny, obetavý a odhodlaný urobiť všetko, len aby zachránil ľudí, na ktorých mu záležalo. 




Najlepšie ženské postavy

Aspoň niečo sa mi vyberalo pomerne optimálne. :D 



1. Mara 
Už ste si asi všimli, že na popredných priečkach sa u mňa umiestňuje Noah a Mara. Takže Mara. Bol šialená a vtipná a odhodlaná. Napriek všetkému, čo sa jej stalo (alebo práve preto?) bola citlivá a záležalo jej na ostatných.



2. Rhine
Poznáte Rhine z Pasce? Ja áno. Rhine bola vydaná za Lindena spolu s ďalšími dvoma dievčatami. Bola odvezená do domu na kraji sveta. Neplakala nad svojím osudom, pilne spriadala plány na útek a bola pripravená kedykoľvek svoj plán zrealizovať. 


3. Serafína 
Serafína z rovnomennej knihy to v živote nemala jednoduché. Má len svojho strýka - Ormu, ktorý je drakom a navyše ju trápia šupiny, čo sa jej vyskytujú na tele. Prečo? Jej mama, Ormova sestra, bola tiež drakom. Serafína sa musela postaviť svojej láske k princovi Kiggsovi a dokonca aj členovi svojej rodiny. A po celý ten čas sa neľutovala. Jej postava je prepracovaná do posledného detailu.



4. Rose
Ááá, Upírska akadémia! Napriek tomu, že som vzťahu Rose a Lissy spočiatku nevedela prísť na chuť, v dvojke som si Rose definitívne zamilovala. Je divoká a nič ju nezastaví. Jednoznačne je najakčnejšou hlavnou hrdinkou, akú poznám. 



5. Jane 
A nakoniec je to Jane z knihy Prežiť. A prečo? 
Počas knihy sa jej postoj k životu úplne od základov zmenil. Do lietadla nastúpila s tým, že sa zabije. A vystúpila... nuž, vyletela z lietadla po havárii a zistila, že prežila len ona a Paul. A vtedy si uvedomila, že nič nechce viac ako žiť. Vďaka Paulovi.





A čo Vy a Vaše obľúbené postavy? 



4 komentáre:

  1. Zaujímavý rebríček. Myslím žeby bolo načase si znova prečítať prvý diel Mary Dyer. Potrebujem aby ma znova chytil ten elán :)
    A zaujala ma kniha Prežiť, znie to zaujímavo podľa toho čo si napísala :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sú ľudia, ktorým sa kniha nepáčila, najmä kvôli Jane (hlavne hrdinke) ale mne sa to strašne páčilo, hlavne tá myšlienka a tak :D a čítala som to na lyžiarskom, keď som mala všade okolo seba samých snowboardistov a sneh takže to dodalo na zážitku z čítania :D takže za seba určite odporúčam! :)

      Odstrániť
  2. Rose mám taky moc ráda. =) Z Mary Dyerové si už nic nepamatuju, takže už ani nevím jaký Noah byl. =D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. A kde si nechala Adrian z VA? :D Mne by tam nesmel chýbať, ale s Jacom rozhodne súhlasím. Tiež by som tam strčila aj Willa a Jema samostatne, ale asi si ich už nedávala, keď ich máš medzi pármi. :D
    Rose je pecková a pre mňa je super aj Sydney. A veľmi mám rada aj Ari z Gravity alebo najnovšie Penryn. :D

    OdpovedaťOdstrániť