Amy Tinterová - Reset (Recenzia)

• Autor: Amy Tinter
• Originálny názov: Reboot
• Názov série: Reboot
• Hodnotenie na Goodreads: 3.92
• Vydavateľstvo: Egmont
• Počet strán: 384 strán

Pred piatimi rokmi dvanásťročnú Wren Connollyovú trikrát strelili do hrude. Po 178 minútach vstala z mŕtvych ako resetka: silnejšia, rýchlejšia, odolnejšia a bez emócií. Čím dlhšie sú totiž reseti mŕtvi, tým menej ľudského v nich po oživení zostáva. Wren 178 je najnebezpečnejší reset v Texaskej republike. Teraz, ako sedemnásťročná, slúži v polovojenskej jednotke Korporácie pre ľudskú evolúciu a zaľudnenie.

Wren je skúsená bojovníčka poverená výcvikom nových resetov, ale jej posledný nováčik - Callum Reyes - je najhorší, akého kedy videla. Callum bol oživený už 22 minút po smrti, a tak prakticky zostal človekom. Má príliš pomalé reflexy, nevhodné otázky a jeho večný úsmev vyvádza Wren z miery. Stále však zodpovedá za jeho výcvik. Keď Callum odmietne splniť rozkaz, dostane Wren poslednú šancu podriadiť ho disciplíne - inak ho bude musieť zlikvidovať. Wren doteraz poslúchla každý rozkaz a vie, že keď sa vzoprie, zlikvidujú aj ju. Ale zároveň sa nikdy necítila taká živá ako s Callumom...

Na Reseta som sa veľmi tešila, keďže táto kniha sľubovala úplne novú, originálnu a neobkukanú myšlienku. Čo sľubovala aj splnila ale žiadnu čerešničku na torte som nedostala. Inak povedané – bolo to také nemastné neslané.

Wren je najlepší reset, vo svojich kruhoch má skvelé postavenie (ak sa skvelým postavením dá nazvať strach, čo ide všetkým z očí, len čo ju zbadajú), nerobí problémy, takže nemá problémy a celkovo je spokojná so svojim životom. Všetko sa však zmení, keď do hry vstupuje Callum, úbohá dvadsaťdvojka, ktorá potrebuje ochrancu, ak má prežiť. A na počudovanie všetkých sa tejto úlohy ochrancu zhostí práve Wren. Callum v nej oživí pocity, o ktorých si myslela, že už dávno nemá, a tak trochu jej otvorí oči... Čo je vlastne KLEZ (spoločnosť, ktorá združuje resetov) zač?

Prvú polovicu knihy som sa naozaj bavila - dej sa mi páčil rovnako ako postavy, malo to svoje osobité čaro, ktoré ma vo svojom písmenkovom zovretí držalo ako kliešť. Neustále sa tu niečo dialo, nemala som možnosť nájsť tu hluché miesta, nemala som čas nudiť sa. Napriek tomu mi spracovanie tejto knihy veľmi nesadlo - mala som pocit, že je príliš amatérske a že kniha s takýmto námetom mohla byť napísaná omnoho lepšie.
Všetky akcie, ktoré si hlavné postavy naplánovali zvládli až otravne priľahko, v plánoch a vykonávanií akcií sa nevyskytol žiaden zádrheľ, nečakal ich žiaden nepríjemný zvrat, ktorý by knihu osviežil a dodal tú správnu šťavu.
Veľmi sa mi ale páčilo, že v tejto knihe bol typický vzťah medzi chlapcom a dievčaťom podaný akoby naopak - Wren ochraňovala Calluma a nie naopak. Avšak, bohužiaľ, ani Reset sa neubránil a po tom, ako sa ústredná dvojica dala dokopy sa... akoby všetko pokazilo. Akýsi elektrický náboj, ktorý medzi sebou Wren a callum v prvej polovici knihy mali zmizol, namiesto milého doberania sme tu mali klišé vzťah, aký naozaj nemusím. Z Wren sa stal ufňukanec a jej myšlienkové pochody ma začali poriadne otravovať.

Nerada sa sťažujem na preklad, ale v tejto knihe mi naozaj prekážal a celkovo mi kazil dojem z knihy. V mnohých vetách mi nesedel slovosled a našla som tu viacero nespisovných slov, ktoré sa objavovali až pričasto na to, aby som ich ignorovala.

Nemôžem povedať, že by sa mi kniha nepáčila. Mala veľmi príjemnú atmosféru, ktorá ju zachránila od úplne priemerného hodnotenia a predsa len, prvá polovica knihy bola úžasná. Reset sa číta takmer sám a myslím si, že je skvelou pôdou na vystavanie veľmi príjemnej série. A jednoznačne sa už teším na pokračovanie. :)