sobota, 15. marca 2014

Článok na víkend: [zlo]zvyky knihomoľov...nájdete sa tu?


Každý knihomoľ má svoje zvyky. Či už ide o zlozvyky alebo jednoducho iba o zvyky, posúďte sami. Každopádne, aj bez týchto zvykov by sa naše knihomolenie asi nezaobišlo. :)
Len pripomeniem, že som zalovila v pamäti a povyťahovala tie moje knižné zlozvyky takže, samozrejme, nemusia sedieť všetky aj na vás. :)



 Oňuchávanie kníh 
Čo robí knihomoľ v kníhkupectve? Skoro určite ovoniava stránky nových kníh!
Alebo... z internetového kníhkupectva si objednám knihu. Kniha mi dôjde, rozbalím balík, vytiahnem úplne novú knihu, práve vytiahnutú z tlačiarne... čo urobím? 
Toto:


 Už iba poslednú kapitolu! 
V tomto určite nie som sama. Rozčítam si veľmi pútavú a napínavú knihu, v ktorej sa každá kapitola končí šokujúco a ja si neviem pomôcť a musím si prečítať vysvetlenie. 
A takto to ide dokolečka... a zrazu je pol štvrtej ráno a ja o tri hodiny vstávam do školy.



Čítanie posledných viet
Tento zlozvyk sa v vyskytuje u knihomoľov už pomenej (aspoň u tých v mojom okolí) ale ja v tejto oblasti trónim! Ak si prečítam len poslednú vetu knihy je to ešte v poriadku... ale ak si v knihe len tak dopredu listujem a prečítam si kopec spoilerov... nuž, nenávidím to. A neviem si pomôcť.



Neviem sa od knihy odtrhnúť
Mám kopec učenia ale ja jednoducho potrebujem vedieť ako to všetko skončí. Vtedy vyzerám asi tak, ako dievča na obrázku: nemám čas jesť, učiť sa, umyť riad, ísť von... :D A kniha ma sprevádza na každom mojom kroku.


 Rozčítam si viacero kníh
To sa mi stane najmä vtedy, ak ma knihy nezaujmú tak, ako by som chcela. A na poličke mám kopec ďalších, čo čakajú až po nich siahnem. Tak prečo nie? A tak sa mi to nabaľuje a nabaľuje... a keď sa konečne rozhodnem k jednej z kníh vrátiť neviem sa začítať ale na druhej strane si dej pamätám až príliš dobre na to, aby som knihu čítala od začiatku. 
Hrôza.



Prečo nie sú knižné postavy reálne?
Veľmi často sa mi stáva, že si knižnú postavu obľúbim natoľko, že sa neviem zmieriť s realitou a s tým, že je to len knižná postava. 
No a potom sa neviem začítať do ďalšej knihy, zoznámiť sa a obľúbiť si nové postavy, pretože ešte stále rozmýšľam nad predošlou knihou. 



 Záložky... mám a vzápätí nemám
Lepší prípad sú moje obľúbené záložky, ktoré vyzerajú ako po "masakry motorovou pílou". Rozpadávajúce sa, pohúžvané a potrhané ale stále obľúbené... a ak mi už niekto nanúti nejakú inú, novú záložku... tak ju jednoducho stratím a už nikdy nenájdem. A tak sa nakoniec vždy vrátim k tým starým.


Čo urobím, keď sa do mojich rúk dostanú peniaze?
Na túto otázku odpovie každý knihomoľ rovnako: Navštívim kníhkupectvo a kúpim si knihu! Alebo viacero kníh... 
A zrazu nemám peniaze a mama ma ma ide preraziť. 
(Ale stojí to zato! :D)

 

 Natáča sa film podľa mojej obľúbenej knihy? Strávim celé dni zisťovaním noviniek a hľadaním fotiek!
A zamilovávaním sa do hlavného hrdinu (ak ho vyberú podľa mojich predstáv), netrpezlivým očakávaním prvých trailerov a rozhovorov, posterov, soundtracku... a čo vám budem hovoriť, určite to poznáte!


 Koľko mi ešte zostáva do konca? 
Neustále kontrolujem koľko strán mi ešte zostáva do konca knihy. Vždy si stránky starostlivo odpočítam, knihu zatvorím a sústredene prezriem hrúbku stránok pred a za záložkou. 
A potom si poviem: Dobrá som, dnes som dala už viac ako polovicu. (Inak, aj vám sa stáva, že druhú polovicu knihy prečítate omnoho rýchlejšie ako prvú? :D)


A čo vaše knižné zlozvyky? Pochváľte sa! :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára