streda, 26. marca 2014

Knižná spoveď 1

Obrázok od Viallen.
Projekt je dielom Fanta Light. Má viacero častí a ja by som chcela vyplniť každú z nich približne raz za týždeň. 


Časť 1. - Od kolísky do školy


1. Si knižný typ?
Rozhodne som knižný typ. Knihy milujem už od detstva takže tu nie je čo riešiť. Napokon, mám knižný blog. 

2. A čo tvoji rodičia a príbuzní?
Ocko číta kopec kníh, rovnako tak aj teta a mamka má zasa veľmi rada také tie časopisy plné skutočných príbehov a receptov.

3. A rovesníci?
V škole mám úžasnú spolusediacu, s ktorou preberiem do detailu každú knihu, čo prečítam a naopak. Taktiež mám zopár známych v mojom veku, čo nad dobrou knihou neohŕňajú nosom takže sa dá povedať, že som obklopená čitateľmi. 

4. Rozprávali ti vaši alebo príbuzní rozprávky, keď si bola malá?Ak áno, aké?
Moja babka mi zvykla hovoriť dokola stále tú istú rozprávku vždy, keď som k nej prišla na prázdniny :D a pamätám si ju doteraz, ako by aj nie. :D no a mamka mi zvykla čítať rozprávky pred spaním, zväčša to boli Andersenovky alebo jej obľúbený Jano od Fraňa Kráľa. 

5. Čítali ti rodičia alebo príbuzní rozprávky, keď si ešte nevedela čítať? Ak áno, aké?
Nuž, na to som vlastne odpovedala už v predošlej otázke. :D

6. Vedela si už pred školskou dochádzkou čítať?
Vedela. Ocko ma učil čítať a písať už od štyroch rokov a v siedmych som si už čítala krátke bájky z knihy od krstnej. :D

7. Aká bola tvoja prvá (alebo aspoň patrila medzi ne) kniha, ktorú si prečítala sama?
Fúha, ťažko povedať. Dajme tomu, že Najkrajšie bájky o zvieratkách

8. Bála si sa niektorej rozprávky?
Myslím, že nie. Aj keď som mala veľmi nepríjemný pocit z Malej morskej víly

9. Aká bola tvoj najobľúbenejšia kniha než si išla do školy?
Vyššie uvedené Najkrajšie bájky o zvieratkách

10. Chcela si byť nejakou tvojou obľúbenou postavou?
Tak nad týmto som vtedy ešte asi nerozmýšľala. Aj keď... kto by nechcel byť princeznou? :D

11. Mala si v škole problémy s čítaním?
Nie, nikdy. Doma sa mi v tomto dosť venovali takže mi to šlo ako po masle.

12. A čo tvoji spolužiaci?
No, zopár ich nevie poriadne čítať doteraz :D a to už sme stredoškoláci. 

13. Akú knihu si mala rada na prvom stupni (do 5.triedy)?
Série typu Alica a..., Chalanom vstup zakázaný! a podobne. 

14. V puberte sa istotne niečo zmenilo, tak čo druhý stupeň (od 6. do 9. triedy, poprípade tercia - kvarta na gymnáziu)?
Vtedy ma chytil Klub záhad ale aj Harry Potter, Percy Jackson, Medzi nami dievčatami a legendárna Anna zo zeleného domu

15. A na strednej škole, poprípade na vysokej?
Milujem Hry o život, Upírsku akadémiu, Maru Dyerovú a Pekelné stroje.

16. Ako sa tvoje obľúbené žánre menili?
Najprv to boli rozprávky, potom fantasy a romány a teraz sa venujem už aj dystópiám, historickým románom a tak podobne. 

17. Čítali ste v škole z čítaniek? Do koľkej triedy?
Asi do 4. triedy sme poctivo čítali z čítaniek ale na gymnáziu sa to akosi postupne vytratilo a nastolilo sa povinné čítanie. 

18. Museli ste mať v škole čitateľské denníky? Ak áno, kedy to začalo a trvá to doteraz?
Začalo to vo štvrtom ročníku potom bola dlhá pauza a od prvého ročníka/kvinty to od nás vyžadovali zasa. 

19. Odporučila vám učiteľka nejaké knihy?
Naša slovenčinárka vo vás svojím rozprávaním dokáže vzbudiť záujem aj o povinné čítanie. Ale zväčša nám odporúča len knihy zo staršej tvorby. 

20. Máš rada povinné čítanie?
Zastávam neutrálny postoj. Niektoré knihy mi sadnú, iné zasa nie... ale tak je to so všetkými a nie len s povinným čítaním. 

21. A čo také odporúčané čítanie (sú to knihy, z ktorých si môžeš vybrať)?
Prečítať si chcem všetko, horšie je to s časom. :D

22. A učebnice?
Tiež sú to knihy, a tak ich mám v podstate rada. Najmä učebnice dejepisu (milujem históriu) a filozofie - listujem si v nich, občas si niečo prečítam ale učiť sa mi aj tak nechce. :D

23. Ako sa k učebniciam správaš?
Dobre, aspoň myslím. Teda, nie sú pokrčené ani potrhané iba opotrebované a to je dobré, nie? :D


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára