piatok, 7. marca 2014

Richelle Mead - Krvavý slib (Rýchla Recenzia)

RICHELLE MEAD - KRVAVÝ SLIB

• Autor: Richelle Mead
• Originálny názov: Blood Promise
• Názov série: Vampire Academy
• Hodnotenie na Goodreads: 4.41
• Vydavateľstvo: Domino
• Počet strán: 368 strán

Čo vás čaká?
Život Rose Hathawayové nebude už nikdy stejný. Po nelítostném útoku na Akademii zemřelo hodně Morojů i dhampýrů. Ti, kteří přežili, jsou na tom ještě hůř: musejí se vyrovnat se smrtí kamarádů. A Rosin krk nyní zdobí tetování, které všem zvěstuje, že zabila bezpočet Strigojů.

Jen jedna oběť je však důležitá… Dimitrij Belikov. Rose podstoupila bolestnou volbu, opustila Akademii i svou nejlepší kamarádku Lissu, poslední žijící dragomirskou princeznu, a vydala se pronásledovat muže, kterého miluje. Musela dojít až na kraj světa, aby Dimitrije našla a mohla tak splnit krvavý slib, který mu dala. Až ale nastane okamžik rozhodnutí, bude Dimitrij stále chtít, aby ho raději zabila, než aby žil jako stvůra?
V sázce je teď úplně všechno. Zranitelná a osamocená Rose se ocitá ve světě, který je pro ni stejně neznámý jako nebezpečný. Najde v sobě dost sil, aby Dimitrije zničila? Anebo se obětuje ve jménu nesmrtelné lásky?


Čo sa mi páčilo?
Všetko! To, že tento diel bol akousi pauzou medzi tretím a piatym dielom (aspoň tak to na mňa pôsobilo), že som si mohla trochu oddýchnuť od Akadémie sv. Vladimíra, že Rose vyrazila do sveta! 
Rusko bolo fascinujúce, veľmi sa mi páčili autorkine opisy. Taktiež ma zaujali nové postavy, ktoré sériu jednoznačne osviežili a spríjemnili. 
Atmosféra celej knihy je nezameniteľná, dokonale som sa vžila do Rose, jej pocity boli priam hmatateľné a mne občas chvíľu trvalo kým sa mi po odložení knihy podarilo vrátiť do reality. 

Čo sa mi nepáčilo?
Dimitri! 
A málo Adriana, Lissy a Christiana. Ich absenciu však skvelo vyvážil dej a už spomínané nové postavy. Lissa tu síce bola hojne ale bola... iná. (Ovšem, už viem prečo ale aj tak! :D)
Aj napriek tomu však dúfam, že v ďalších častiach bude ich prítomnosť hojná, keďže práve vďaka postavám patrí Upírska akadémia k mojim obľúbeným sériám. 

Sranda

- Rose sa, samozrejme, nezaprie ani keď jej ide o život a chrlí na vás svoje typické hlášky jednu za druhou. :D
Napätie
- Už aj keď som si myslela, že je všetko v poriadku prišlo niečo, čo ma úplne šokovalo, takže ÁNO - do poslednej vety! 
Slzy
- Nuž, párkrát mi veru nebolo všetko jedno...
Romantika
- Napriek tomu, že Dimitri bol aký bol sa tu nájde pár romantických chvíľ a, samozrejme, Rosine spomienky a citové výlevy... :)

Postavy:

Hlavné: Rose 

Vedľajšie: Dimitri, Adrian, Lissa, Christian, Viktoria, Sydney, Abe...

Pár slov na záver:
No... ten koniec mi dal zasa poriadne zabrať takže sa hneď púšťam do ďalšieho dielu. :D
Krvavý slib splnil moje očakávania, autorka nepoľavila a veľmi ma prekvapilo, že ma dej bavil rovnako ako keď sa odohrával na Akadémii... myslela som, že bez tohto známeho prostredia to bude nemastné-neslané ale práve naopak - spoznať Rose v šírom svete bolo skvelým čitateľským zážitkom. Už teraz mi začína prihárať, keď si predstavím, že zostávajú už len dva diely. :D

Dávam lajkov.

2 komentáre:

  1. Mne sa tento diel páčil akosi najmenej, nejako to nebolo ono. A Dimitrij sa mi ako strigoj proste absolútne nepáčil :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Prišlo mi ako niečo úplne iné ako predošlé tri časti :D ale páčilo sa mi to aj takto :D a s Dimitrim úplne súhlasím, hnusácke to bolo :D

      Odstrániť