piatok, 14. marca 2014

Richelle Mead - Spoutáni magií (Recenzia)

Spoutáni magií 
(Richelle Mead)

• Autor: Richelle Mead
• Originálny názov: Spirit Bound
• Názov série: Vampire Academy
• Hodnotenie na Goodreads: 4.42
• Vydavateľstvo: Domino
• Počet strán: 355 strán

Čo vás čaká?
Dimitrij dal Rose poslední šanci, aby se rozhodla. Její volba však byla špatná…

Po dlouhé a strastiplné cestě na Sibiř, kam se vydala hledat milovaného Dimitrije, se Rose vrací na Akademii svatého Vladimíra, ke své nejlepší kamarádce Lisse a ostatním. Maturita se rychle blíží a dívky se už nemohou dočkat opravdového života za železnou branou Akademie. Avšak Rose stále s bolestí v srdci vzpomíná na Dimitrije, kterého přes všechno zlé nedokáže přestat milovat.
Nedokázala ho zabít, když dostala šanci. A v blízké budoucnosti se možná začnou naplňovat její nejhorší sny: Dimitrij ochutnal její krev a Rose v hloubi duše ví, že ji pronásleduje. Přesto se stále nevzdává naděje na Dimitrijovu záchranu – otázkou ovšem zůstává, jestli se jí ho podaří zachránit dřív, než ji Dimitrij zabije a promění ve Strigojku. Bude jejich láska opravdu věčná?


Piaty diel Upírskej akadémie mi dala zasa pomerne zabrať. Zdalo sa mi, že prvá polovica knihy bola o dosť slabšia ako tá druhá, a vôbec, slabšia ako prvé štyri diely. Dokopy nič sa tam neudialo, dookola sa len opisovalo, čo všetko sa udialo a ako sa Rose cíti...

No ale potom prišla druhá polovica knihy. A to už bolo iné kafé. Bola nabitá akciou a zvratmi a koniec ma dostal a prekvapil rovnako ako záver tretieho dielu. A aj napriek tomu, že som si po Spoutání magií chcela dať od UA trochu pauzu, nemám na výber a musím sa pustiť do poslednej časti. Takže ak bolo zámerom autorky donútiť nás hneď siahnuť po ďalšej knihe z jej série - splnila ho na výbornú. 

Spočiatku sa mi zdalo, že udalosti, čo sa v knihe odohrávajú majú príliš rýchly spád - akcie mohli byť opísané lepšie a obšírnejšie, mohli do knihy vniesť viac napätia. Po prečítaní konca mi však spomienky na predošlé akcie trochu vybledli a len ťažko sa dokážem sústrediť na ne a nie na kopec otázok, ktoré vo mne vyvolal záver. 


Páčilo sa mi, že si na pár dní odbehli do Vegas. Vážne, ak si nejaké mesto spájam s Upírskou akadémiu tak je to práve Las Vegas - divoké, nič mu nie je nemožné - presne ako Rose a... Adrian. Kde by Adrian zapadol lepšie ako do nejakého kasína vo Vegas? 
Inak, počas celého výletu Rose a spol. sprevádzal Eddie, ktorý však po návrate domov zmizol. Prečo? Dosť mi v druhej polovici knihy chýbal.

V tejto časti sa stalo niečo, čo som si nedokázala predstaviť od druhej časti, a to reálny vzťah Rose a Adriana. Tí dvaja mi k sebe jednoducho nejdú. Adriana mám rada. Rose mám rada. Ale nie ako milenecký pár. Oboch osobitne. 
Navyše bola Rose stále zmätená z Dimitriho a po celý čas Adriana iba trápila a ten jej zasa v ničom nevedel povedať nie, a tak sa trápila Rose preto, že trápi Adriana a preto, že ju trápi Dimitri... a rrr. 
Napriek všetkému znova oceňujem Rosinu oddanosť a vernosť Dimitrimu. 
Musím však podotknúť, že Rosine rozhodnutia a správanie v tejto knihe mi pripadali o niečo viac hlúpe a nerozvážne a krútila som nad nimi hlavu častejšie ako predtým. 

Veľmi mi chýbala Lissa a Christian, mala som pocit, že sa na scéne vyskytujú akosi málo, najmä Christian, ktorého som si stihla veľmi obľúbiť a jeho sarkastické doberanie s Rose mi veľmi chýbalo. 
Vlastne to bolo celé o trochu menej veselé ako predošlé diely. Atmosféra bola viac temná a beznádejná a vyvolala vo mne veľmi veľa pocitov, z ktorých vyjdem asi až týždeň po dočítaní celej série. 


Takže, ja sa vrhám na Poslední oběť a vy sa určite vrhnite na Spoutání magií. :)


Dávam  lajku.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára