Amanda Hockingová - Boj o trón (Recenzia)

• Originálny názov: Ascend
• Názov série: Trylle
• Hodnotenie na Goodreads: 4.07
• Vydavateľstvo: Teen Fortuna
• Počet strán: 312 strán

Boj o kráľovstvo Trylov sa nezadržateľne blíži.
Trylská princezná Wendy stojí pred osudovou voľbou. Trylov zachráni pred ich úhlavným nepriateľom iba vtedy, keď obetuje seba. Ak sa nevzdá Vitrom, jej ľud sa ocitne v krutej vojne proti neporaziteľnému súperovi. Rozhodne sa opustiť všetkých svojich blízkych, aby ich zachránila pre istou smrťou?
Nikdy nebolo v stávke viac, lebo kráľovstvo nie je to jediné, čo môže Wendy stratiť. O jej srdce bojujú dvaja muži. Ktorý je ten správny, koho bude milovať naveky? Keď napokon zistí, ktorý z nich je láskou jej života, hrozí, že ten život sa zakrátko skončí. Budúcnosť celého Wendinho sveta je v jej vlastných rukách a musí o ňu bojovať s krutým rivalom - vlastným otcom.
Na Boj o trón som sa vrhla hneď po dočítaní Prímeria a bola som naozaj zvedavá, ako sa táto séria o Tryloch skončí, ako sa skončí obrovská romantická zápletka, ktorá mala rekordný počet členov; čo nakoniec bude s kráľovstvom Vitrov a kráľovstvom Trylov. Mala som tak trochu zmiešané pocity, nakoľko sa mi Dedička - prvý diel série, v porovnaní s Prímerím - druhým dielom série, až tak nepáčila. Takže, čo vlastne očakávať od záverečného dielu?

Wendy je vydatá za Toveho, ktorého nemiluje... Tove nemiluje Wendy, Wendy miluje Finna, Loki miluje Wendy, Wendy sa nevie rozhodnúť, Wendy to má ťažké. Kráľovná a zároveň jej matka, Elora, je na tom stále horšie a horšie a Wendy ju má stále radšej a radšej. Navyše nad ňou neustále visí mračno, predzvesť vojny medzi Trylmi a Vitrami, ktorej musí, ako budúca kráľovná, zabrániť. Vzdá sa Wendy svojmu otcovi, krutému kráľovi Vitrov, aby ochránila trylské kráľovstvo? Dovolí jej to Elora? A v neposlednom rade... ako sa vyrieši Wendyin ľúbostný život?

Tretí diel tejto série ma znova trošku sklamal. Nejde o to, že by nebol dobrý - dobrý jednoznačne bol - ale druhý diel bol lepší. Dejová línia bola trochu natiahnutá, celú knihu sa v podstate pripravovali na vojnu, ktorej chcela Wendy zabrániť, a keď k nej nakoniec došlo (lebo každému hneď dôjde, že vojna bude) tak... jednoducho nič. Päťstranová akcia, ktorá vlastne ani akciou nebola ma nesmierne sklamala a nebyť Lokiho, ktorý túto sériu skvele oživil svojimi sarkastickými hláškami, hodnotenie by bolo podstatne nižšie.
A už keď do toho zabŕdam... Musím vyzdvihnúť to, ako skvelo sa autorka vyhrala s milostnými nitkami, ktorými jednotlivé postavy popreplietala. Táto kniha je jednou z mála kníh, v ktorých mi ľúbostný trojuholník (čo trojuholník, štvoruholník!!) absolútne vôbec neprekážal. Bol podaný veľmi vkusne a nevtieravo, Wendy sa z nikoho nepodlamovali kolená, vždy uvažovala jasne a s čistou hlavou.
Avšak, jej tendencia skákať do jedného nebezpečenstva za druhým, vysilovať sa až do bezvedomia a nezmyselná, až prehnaná dobrota mi občas trochu prekážali. Uznajme, žiadna z nás nie je tak dokonalá, že sa jej vôbec nedotkne, keď ju udrie vlastný manžel. Aj keď nie je pri zmysloch.
Takže dve veci, ktoré knihe vytknem - pomalý dej bez skvelej akcie, na ktorú nás autorka po celý čas pripravuje a Wendy spolu so svojím zmýšľaním.

Úplný záver série sa mi ale veľmi páčil a, aspoň u mňa, spolu so vzťahovou stránkou knihy a Lokim, knihu zachránil pred priemerným hodnotením. Tým ale nechcem povedať, že bola kniha zlá. Len bolo Prímerie lepšie. A ak máte sériu rozčítanú, určite ju dočítajte, pretože už len kvôli originálnej myšlienke, kvôli trolom túto sériu považujem za jednu z tých lepších, ktoré sú na dnešnom trhu dostupné a odporúčam ju všetkým milovníkom fantasy s poriadnou romantickou zápletkou.