Amanda Hockingová - Prímerie (Recenzia)

• Autor: Amanda Hocking
• Originálny názov: Torn
• Názov série: Trylle
• Hodnotenie na Goodreads: 4.04
• Vydavateľstvo: Teen Fortuna
• Počet strán: 336 strán

Keď sa Wendy Everlyová dozvedela pravdu – že je podhodenec, dieťa, ktoré príslušníci mocného trolského kmeňa Trylovia vymenili hneď po narodení, uvedomila si, že jej život už nikdy nebude taký ako predtým.
Navyše vôbec netušila, aké úzke väzby ju spájajú s nepriateľskými Vitrami, ktorí sa nezastavia pred ničím, aby ju získali. Nádej ochrániť Trylov pred hrozbou vojny má iba vtedy, ak ovládne svoje schopnosti a vydá sa za rovnako mocného príslušníka najvyššej šľachty. To však znamená definitívne sa vzdať zakázaného vzťahu s Finnom, svojím príťažlivým osobným strážcom, a zabudnúť na princa Vitrov Lokiho, ktorý ju čoraz väčšmi opantáva.
Wendy sa musí rozhodnúť medzi volaním srdca a zodpovednosťou voči ľudu, medzi láskou a povinnosťou. Ak si vyberie zle, môže stratiť všetko a všetkých..

Po prvej časti série o Tryloch - Dedičke - som do jej pokračovania s názvom Prímerie nevkladala priveľké nádeje. Dedička sa mi skôr nepáčila ako páčila a v podstate som ani nemala v pláne pustiť sa do pokračovania. Avšak, na rôznych stránkach sa môžete dočítať, že druhý diel je jednoznačne o dosť lepší ako ten prvý, a tak som sa doň, nakoniec, pustila.

Príbeh sa začína deň po skončení Dedičky, Wendy sa ocitá doma, doma pri Mattovi, svojom ľudskom bratovi spolu s Rhysom, odkiaľ ich unesú Vitrovia. Tak sa Wendy dostáva do ich mesta - Onderika a zoznamuje sa s kráľom, ku ktorému ma omnoho bližšie, ako by ju kedy napadlo... Tu spoznáva Lokiho, ktorý sa popri Finnovi a Tovem stáva jednou obrovskou zamotanou romantickou zápletkou.

Wendy sa pripravuje na to, že sa stane kráľovnou a postupne si nachádza cestu k svojej mame, k Elore, kráľovnej Trylov...

Hneď na úvod vám bez okolkov poviem, že Prímerie bolo mnohonásobne lepšou knihou ako Dedička. Autorka na mňa pôsobila menej amatérsky, atmosféra bola veľmi príjemná, postavy prepracovanejšie a vyzretejšie, konečne som čítala knihu o Tryloch - dozvedela som sa niečo o ich histórii a zvykoch. A presne toto všetko mi v prvom diele chýbalo.
Wendy som si veľmi obľúbila, je rozvážna a správa sa dospelo, vážene - jednoducho tak, ako sa na princeznú patrí. Problémy rieši s chladnou hlavou, nerobí unáhlené rozhodnutia. Hlavu jej nepomotajú ani traja potenciálni frajeri, na každom z nich vidí niečo, čo sa jej nepozdáva, nie je len obyčajná naivná a zaľúbená tínedžerka, ktorej sa podlamujú kolená z každého, kto o ňu prejaví aký taký záujem.
Zato mi poriadne liezol na nervy Finn, ktorý bol v prvej časti Wendyním stopárom a zároveň prvou láskou, ktorý očividne nevie urobiť žiaden kompromis, ani ako sa správať k niekomu, na kom mu záleží. Neuveriteľne žiarlil a stále Wendy odniekiaľ (alebo od niekoho) ťahal ako handrovú bábiku ale vzápätí jej vtĺkal do hlavy, že spolu jednoducho nemôžu byť. Nebyť Lokiho, ktorý bol v Prímerí novou postavou, asi by ma Finn štval ešte viac. Loki príjemne doplnil romantickú líniu knihy, osviežil príbeh svojimi sarkastickými hláškami a stal sa rozhodne mojím favoritom.

A čo môj rozsudok? Kniha Prímerie je oproti Dedičke veľmi príjemným príbehom, konečne som dostala kvalitnú fantasy o troloch, ktorí vlastne ani nie sú trolmi, o sebestačnej a odvážnej hrdinke. Rozhodne ju teda odporúčam každému, kto už sériu načal a taktiež každému, kto sa k tomu ešte neodhodlal. Wendy si to zaslúži.