Gayle Forman - Where She Went (Recenzia)

• Počet strán: 264 strán
• Postavy: Adam, Mia
• Jazyk: anglický

It's been three years since Mia walked out of Adam's life.
And three years he's spent wondering why.
When their paths cross again in New York City, Adam and Mia are brought back together for one life-changing night.
Adam finally has the opportunity to ask Mia the questions that have been haunting him. But will a few hours in this magical city be enough to lay their past to rest, for good - or can you really have a second chance at first love?

V týchto dňoch, kedy sa filmové spracovanie prvého dielu tejto dvojdielnej série dočkalo traileru, som sa rozhodla, že je najvyšší čas prečítať si Where She Went a zistiť, ako sa to s Adamom a Miou nakoniec skončí. Moju zvedavosť podnietil aj fakt, že je tento diel písaný z Adamovho pohľadu, a tak som sa tešila, že konečne zistím, ako to všetko znášal.
Vitajte v Adamovom svete bez Mie. Už sú to tri roky od nehody, ktorá od základov zmenila ich životy. Adam je slávna rocková hviezda, natáča videoklipy, nahráva hity, spolu s kapelou je neustále na cestách. Všetko to znie ako vysnívaný život ale niečo mu chýba... Pred dvoma rokmi Mia úplne prerušila kontakty, ktoré s Adamom mala. A tak sa životom pretĺka sám a zničený, ignorujúc fakt, že má priateľku Bryn a plne si uvedomujúc, že ako frajer stojí za nič.
Keď sa jedného večera túla po New Yorku a! Náhoda ako delo - natrafí na transparent, ktorý oznamuje, že dnes večer tu koncertuje práve Mia, rozhodne sa ísť a len počúvať. Mia si ho, samozrejme, všimne, a tak sa ich cesty znova skrížia, aj keď len na jeden večer, jednu noc... a otázkou zostáva - ako sa to s nimi skončí?

Gayle Formanová je úžasná autorka, o čom svedčí aj to, koľkých ľudí chytili jej príbehy za srdce. Píše neuveriteľne realisticky, jednoducho a ľahko a vy uveríte každému slovu, ktoré sa do vás pomaličky vpíja a vy sa usmievate cez slzy a neviete, či sa vám vlastne chce plakať alebo sa smiať. Jej diela sa čítajú úplne samé a vy nemáte tušenia, kedy knihu zatvoríte a dívate sa do prázdna a dokola si v hlave prehrávate príbeh, ktorý vás tak očaril. Veľmi sa mi páčia jej flashback-y, ktorými dokáže oživiť mŕtvych a ich rozhovormi vám vyčarovať úsmev na tvári bez toho, aby ste sa zamýšľali na tým, že sú dávno preč...

Pravdupovediac, Adam ma spočiatku trochu desil. Pripravte sa na to, že spoznáte úplne iného Adama ako bol Adam v If I Stay. Tento Adam je zničený, osamelý, smutný a naštvaný. Máte možnosť spoznať všetky jeho stránky, jeho najhlbšie myšlienky, strach. V tomto diele je neuveriteľne reálny, je presne taký, aký by človek po tom všetkom, čo si prežil, mal byť. Už ho nenapĺňa hudba, kapela ho otravuje, utápa sa v spomienkach. Adam začal fajčiť! Ale napriek tomu, že vás spočiatku prekvapí, pomaly si naňho zvyknete a úplne ho pochopíte. A napriek tomu, ako depresívne to znie, celá kniha je vlastne o nádeji a hľadaní samého seba. A rozhodne sa nebudete cítiť deprimovaní.
Keď na scénu prichádza Mia, začína ma štvať, že nevidím do hlavy aj jej. V tomto štádiu chcete vedieť odpovede na Adamove otázky rovnako zúfalo ako on sám. Prečo ho opustila? Prečo mu neodpovedala na maily? Kam sa podela? Čo urobil zle?
Z ich rozhovorov, o ktorých skutočnosti ani na chvíľu nepochybujete, vám skrúca žalúdok, usmievate sa pri spoločných spomienkach, mračíte sa pri hádkach, všetko prežívate spolu s nimi.

A presne tak to to má byť! Where She Went je ďalší dôkaz talentu autorky a vy budete túžiť po ďalšom diele tohto príbehu. Ale v najlepšom treba prestať a Gayle to pochopila úplne presne. :) Takže určite neváhajte, ak ste čítali Ak zostanem, vrhnite sa na ďalší diel, nenechajte sa odradiť angličtinou, ktorá príbehu len dodá tú správnu atmosféru. Vychutnajte si Miin (alebo Adamov?) príbeh až do poslednej kvapky, posledného písmena.