Kendare Blake - Anna krví oděná (Recenzia)

• Zasadenie: Thunder Bay, Ontario
• Hodnotenie na Goodreads: 4.01
• Vydavateľstvo: Baronet
• Počet strán: 272 strán
• Postavy: Cas Lowood, Anna Korlov

Cas Lowood zdědil vzácné poslání: zabíjí mrtvé.
Před ním to dělal jeho otec, dokud nebyl hrůzně zavražděn duchem, kterého měl zabít. Vyzbrojen otcovým tajemným a smrtícím athame, Cas cestuje po zemi se svou čarodějnickou matkou a kocourem, který větří duchy. Společně se vydávají po stopách legend a místního folklóru a snaží se držet krok s mrtvými zabijáky. Otravné věci jako budoucnost neřeší a přátele si drží od těla.

Když přijedou do nového města, aby našli ducha, jemuž místní říkají Anna krví oděná, nečeká Cas nic než obvyklou rutinu: nastěhovat se, vypátrat a zabít. Místo toho ale najde běsnící prokletou dívku, přízrak, s jakým se dosud nesetkal. Stále nosí šaty, které měla na sobě v den své brutální vraždy roku 1958. Tehdy byly bílé, ale teď jsou rudě potřísněné a kape z nich krev. Od své smrti Anna zabíjí každého, kdo se opováží vstoupit do jejího opuštěného viktoriánského domu, kterému kdysi říkala domov.
Avšak z nějakého důvodu Casův život ušetří.

Kendare Blake prichádza s úplne iným typom knihy pre mladých dospelých, prichádza s paranormálnou fantasy, ktorá nesie prvky hororu. Ak ste milovníkmi podobných žánrov, kniha sa vám bude páčiť. Ak sa neradi bojíte... radšej by ste túto knihu mali obísť. Tým nechcem povedať, že by bola strašidelná ale autorka veľmi presvedčivo predviedla svoje schopnosti v opise krvavých scén, kde sa trhajú telá napoly (doslova) a vy máte občas taký ten pocit, že: Kto mohol toto napísať? Naozaj to bola žena?

Theseus Cassio sa sťahuje do Thunder Bay aby vybavil preňho už rutinnú záležitosť - aby zabil ducha. Až na mieste sa dozvedá, že je tento duch pravdepodobne iný ako ostatní. Anna je krvilačná a neľútostná, bez váhania zavraždí každého, kto sa dostane do jej domu. Každého okrem Casa, lovca duchov, s ktorým sa postupne zblíži.

Kendare Blake píše veľmi ľahko a nenútene, dokáže vás presvedčiť, že to, čo čítate je úplne v poriadku. Scény, v ktorých všade lietajú vnútornosti vám nijako obzvlášť neprekážajú, vlastne si to uvedomíte, až keď knihu zatvoríte. Prebieha tu neustála akcia, ktorá vám nedá vydýchnuť, Cas sa stále vracia do Anninho domu a snaží sa prísť na to, prečo sa z Anny stalo to, čo z nej máme v súčasnosti. A čo by to bolo bez nejakej tej nakladačky od krvilačného ducha? Atmosféra je presne taká, akú od knihy po prečítaní anotácie očakávate - trochu strašidelná, trochu tajomná, trochu romantická - inak povedané, z každého rožka troška. Navyše sa tu okrem duchov vyskytujú aj čarodejnice a voodoo (čo ma trošku prekvapilo) a práve tieto prvky príbeh správne okorenia.

Hlavná postava - Cas, lovec duchov má veľmi príjemný charakter a príbehu dodáva šťavu svojimi sarkastickými poznámkami. Je príjemná zmena prečítať si knihu zo súdka Young adult z pohľadu chlapca. Taktiež Cas nie je dokonalý a robí chyby, jeho vnútorné monológy sú adekvátne k jeho veku za čo knihe pripisujem veľké plus.  Za zmienku stojí aj Anna, ktorá je tak trochu rozpoltená na dobrú Annu s krutým osudom a beštiálnu Annu, ktorá žije len pre krvavé vraždy. Na začiatku ma trochu sklamalo, že sa tu vyskytuje viac dobrej Anny ale postupom času som si začala uvedomovať, že je to veľmi šikovný ťah, ktorý knihe dodáva na záhadnosti a "čtivosti".
Zvyšok "tímu" lovcov duchov, ktorý sa v knihe vystavia, Carmel a Thomas, sú veľmi zaujímavé postavy. Carmel je kráľovnou strednej školy ale autorka sa znova rozhodla nezviesť sa vo vychodených koľajach a Carmel obohatila o trochu viac inteligencie a dôvtipu ako je pri podobných postavách zvykom. A urobila dobre, pretože do príbehu a celkovej atmosféry perfektne sadla. A spolu s Thomasom, terčom šikany v okuliaroch a dlhom kabáte, ma neskutočne bavili.

Ako sa tak na to pozerám, knihe nemám čo vytknúť a odporúčam ju každému, čo má chuť na jemnejší krvák zabalený do originálnej hrôzostrašnej atmosféry. LAebo ak jednoducho hľadáte niečo úplne iné, ako je zvyšok literatúry pre mladých. Neodporúčam ju ale nikomu, kto už teraz ohŕňa nosom nad témou a nad Annou. A nečkajte od toho šialený horor. Len taký Young adult horor. ;)

Dávam lajkov.