sobota, 5. apríla 2014

Knižná spoveď 2

Obrázok od Viallen.
Projekt je dielom Fanta Light. Má viacero častí a ja by som chcela vyplniť každú z nich približne raz za týždeň. 


Časť 2. - Kníhkupectvo a knižnica


1. Kúpiš si knihu alebo si ju radšej požičiaš?
Kvôli financiám si knihy radšej požičiavam ako kupujem ale nová kúpená a hlavne moja vlastná kniha ma dokáže potešiť viac ako čokoľvek iné. 

2. Ako často kupuješ knihy?
Dá sa povedať, že približne raz za mesiac. 

3. Dostávaš knihy na Vianoce, narodeniny, sviatky... ako darček?
Od tety dostanem knihu na každý sviatok, či už Vianoce, narodeniny alebo meniny. Ako sama hovorí vie, že tým nič nepokazí. :D

4. Kde knihy kupuješ?
Ak si už knihu kúpim tak zväčša cez internet z nejakého internetového kníhkupectva. 

5. Akú najvyššiu cenu by si bola ochotná za knihu zaplatiť?
Záleží na tom, ako veľmi by som ju chcela alebo čo za knihu by to bolo. Ale priemerne zaplatím za knihu najviac okolo 15€. 

6. Máš nejaký trik pri nakupovaní dobrej knihy?
Len môj vlastný nos. :D

7. Čo je pre teba najdôležitejšie - autor, názov knihy, obal, krátky obsah, ktorý má väčšina kníh alebo niečo iné?
Dosť u mňa zaváži obal, aj keď viem, že nemám súdiť knihu podľa obalu... :D ale taktiež zvyknem dať na odporúčania od známych. 

8. Riadiš sa pri vyberaná kníh radami známych alebo dáš radšej na vlastnú intuíciu a na to, čo ťa láka?
Určite áno. Viem, kto má podobný vkus na knihy ako ja a tak týmto radám dôverujem. 

9. Čo robíš s knihami, ktoré si si kúpila ale už ťa nebavia napríklad kvôli veku (detské knihy, dievčenské romány...)?
Nechávam si ich. Ešte nemám srdce na to, aby som ich posunula ďalej. Aj keď po detských knihách už siaha aj môj sedemročný brat. Takže dajme tomu, že čakajú naňho. :D

10. Požičiavaš si knihy od známych?
Skôr oni odo mňa. :D ale áno, dokonca aj teraz mám požičaný Experiment (Veronica Roth) od spolužiačky. 

11. Ako často chodíš do knižnice?
Kedysi som chodila častejšie ale odkedy som sa dala aj na e-knihy tak pomenej. Ale aspoň dvakrát do mesiaca určite. 

12. Si tam "známa firma"?
Áno, poznajú ma veľmi dobre a občas mám problém sa odtiaľ vymotať. :D

13. Čo si zvykneš požičiavať?
Knihy. :D
To, čo ma zaujme. 

14. Ako zaobchádzaš s knihami, ktoré si požičiaš?
No... slušne nakoľko za poškodenú knihu by som vysolila pokutu. Pamätám sa, že som raz mala nenormálne stresy z toho, že som potrhala obal. Ale prešlo to mlčaním, keďže som knihu hodila len do biblioboxu. :D

15. Vraciaš knihy načas alebo platíš pokuty za neskoré vrátenie?
Snažím sa načas. Pokutu som platila len raz ale poriadnu - viac ako 3€. Už ani neviem, čo som celý ten čas robila. :D

16. Chodia do knižnice tvoji známi alebo rovesníci?
Áno, chodí sem so mnou veľa spolužiačok a kamošiek. :D

17. Keby si mohla, šla by si do knižnice na brigádu?
Určite by som šla ale, bohužiaľ, pochybujem, že sa mi to niekedy podarí. 

18. Máš z knižnice nejaký zaujímavý zážitok?
Každá návšteva knižnice je zaujímavý zážitok, nie? Ale konkrétnejšie... mám veľmi rada rôzne akcie (Noc a Andersenom, besedy, rôzne knižné maratóny...), čo usporadúvajú a vždy si z nich niečo odnesiem. :)

19. Si ochotná niekom požičať knihu?
Nerada ale požičiam. 

20. Už sa ti stalo, že ti ju nevrátili alebo ti ju vrátili poškodenú?
Vrátili sa mi zatiaľ všetky knihy, aj keď na jednu už čakám pol roka. :D a raz sa mi vrátila kniha Zavrhnutý s nadtrhnutou stranou ale dostala som obrovské dvojité ospravedlnenie takže na to spomínam skôr s úsmevom. :) 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára