utorok, 8. apríla 2014

Lauren Kate - Pád (Recenzia)

Pád 
(Lauren Kateová)

• Autor: Lauren Kate
• Originálny názov: Fallen
• Názov série: Padlí anjeli
• Hodnotenie na Goodreads: 3.75
• Vydavateľstvo: Ikar
• Počet strán: 304 strán

Čo vás čaká?
Na Danielovi Grigorim je čosi bolestne známe. Tajomný, uzavretý chlapec pritiahne pozornosť sedemnásťročnej Luce Priceovej hneď v jej prvý deň na internátnej škole Meč a kríž pri meste Savannah. Je jediným svetlým bodom na mieste, kde nie sú dovolené mobilné telefóny, ostatní študenti sú vyšinutí a bezpečnostné kamery ich sledujú na každom kroku.
Daniel však nechce mať s Luce nič spoločné – a dáva jej to jasne najavo. No ona sa nevzdáva. Mládenec ju priťahuje ako svetlo nočného motýľa a Luce musí zistiť, čo pred ňou tak zúfalo skrýva... aj keby ju to malo stáť život. Nebezpečne vzrušujúci a temne romantický triler PÁD je súčasne najúžasnejším príbehom lásky!


Kniha Pád bola mojou prvou knihou s anjelskou tématikou a musím uznať, že ma oslovila a stala sa jednou z mojich najobľúbenejších. Ale to som mala trinásť rokov a všetky tie klišé veci som považovala za nové a skvelé. Po re-readingu som tu našla kopec vecí, nad ktorými som krútila hlavou ale aj napriek tomu zostáva Pád na popredných miestach mojich obľúbených kníh. 

Luce sa dostáva do nápravnej školy po tom, ako jej priateľ záhadne zomrie. Každý jej krok strážia očká - kamery, pomocou ktorých ich vychovávatelia neurčitého pohlavia neustále sledujú. 

Tu spoznáva zopár nových mladých delikventov ako Arriane, Cama alebo Daniela. A čuduj sa svete, zrazu je tu veľká láska na prvý pohľad. Ale má to háčik - Daniel nechce mať s Luce nič spoločné!

Kniha Pád a vlastne celá séria Padlí anjeli má pomerne rozporuplné hodnotenia. Mne sa však vcelku celkom páčila ale najviac ma oslovila jednoznačne tajomná atmosféra, ktorú autorka v príbehu navodila, škola Meč a kríž, kde lietajú supovce tak nízko, že sa musíte zohýnať, v starom kostole je telocvičňa/plavecký bazén a z internátnej izby máte výhľad na cintorín starší ako vy sami... uznajte, má to niečo o seba! Práve vďaka tomuto faktoru má u mňa kniha nadpriemerné hodnotenie a rada sa k nej vraciam. 
Príbeh celkovo ako taký bol spracovaný celkom príjemne, aj keď sa tu našlo pomerne veľa klišé, bavila som sa a nemôžem povedať, že by ma nudil. Bol dostatočne tajomný a plný trapasov hlavnej hrdinky Luce, z ktorých sa aj mne občas zahmlievalo pred očami. 
Ale... na úkor toho, že sa v prvej tretine knihy dokopy nič neudialo to na mňa autorka všetko vybafla až na posledných stranách. Všetkého toho haló okolo nadprirodzených bytostí a okolností bolo na mňa asi až trochu priveľa a nebrala som to až tak vážne, nakoľko sa po celý čas snažila držať ma v napätí, zaručiť, aby som nemala ani poňatia o tom, čo je Daniel zač! Škoda, že je to napísané v úryvku na prebale knihy...   

Hlavná hrdinka... Lucinda je, bohužiaľ, dosť hlúpa a naivná hrdinka. Nemyslela na nič iné len na Daniela a na to, prečo ju len má v paži? Po celý čas sa k nemu snažila dostať bližšie, snorila v jeho školských spisoch, dokola zadávala jeho meno do Googlu a hrabala sa v knižnici medzi knihami od spisovateľov s rovnakým priezviskom - Grigori a, nuž, "nenápadne" sa mu vtierala. To ma dosť otravovalo a nútilo pri každom ich stretnutí gúľať očami. A taktiež si myslím, že Daniel nebol tak skvelý ako sa ho autorka pokúšala vykresliť... bol až prehnane dokonalý a to z neho robilo, na môj vkus, pomerne nesympatického hrdinu.  
Navyše sa nám tu pekne vyformoval ľúbostný trojuholník - zlý, vždy-v-čiernom-a-s-badass-úškľabkom-na-tvári Cam a sladký, dokonalý Daniel. Koho si len vybrať?
Cam by mohol byť príjemným spestrením príbehu, keby som nemala pocit, že sa z neho tak zlého a nebezpečného chlapca snaží vyrobiť autorka len silou vôle, nasilu. Takže nič z toho. 


Napriek všetkému... tá atmosféra! 

Stránky som hltala jednu za druhou aj počas tretieho čítania a peniaze, ktoré som za knihu utratila neľutujem. Takže jednoznačne odporúčam každému fanúšikovi anjelskej tematiky a fanúšikom... no, sladkej romance. Ak sa dokážete preniesť cez veľmi zvláštnu hlavnú hrdinku. :)

Dávam  lajku.

3 komentáre:

  1. Už je to nějaký ten pátek, co jsem knihu četla, ale pamatuji si, že jsem z ní byla úplně vedle :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru, po prvom čítaní aj ja :D a všetkým som ju dávala povinne prečítať :D

      Odstrániť
  2. Ach, ja si len pamatám že som ju čítala, že som bola hotová z Daniela že som si myslela že Lucinda je hlúpa ale aj tak som jej závidela Daniela a tú ich lásku a tajnosti okolo toho.
    Kebyže som si knihu prečítala znova asi by to bolo tak na dve hviezdičky a nie na štyri ako som ich dala dávno dávno :D

    OdpovedaťOdstrániť