štvrtok, 17. apríla 2014

Série, ktoré ma niekam posunuli a... je tu Veľká noc!


Konečne sa po niekoľkotýždňových útrapách zjavilo na konci tunela plného písomiek, skúšania a učenia, učenia a ešte raz učenia, emocionálneho vyciciavania v podobe pohrebov a napravovania pokazených medziľudských vzťahov objavilo malé svetielko nádeje v podobe krátkych ale predsa - prázdnin. Z mojej úvodnej megavety ste pravdepodobne správne vydedukovali, že mám za sebou nie veľmi príjemné obdobie ale o to lepšiu náladu mám teraz, keď môžem stráviť aspoň tých pár dní v spoločnosti kníh (aj keď ma čaká ešte 185te jarné upratovanie - moja mamka nikdy nevie, kedy je dosť) a tie si hodlám naplno užiť! 
A vďaka tomuto až neprirodzenému nadbytku času, ktorý zrazu mám, som sa rozhodla urobiť článok 2 in 1 - predstaviť vám knižné série, ktoré už mám celé za sebou a v mojej knihomolskej kariére ma niekam posunuli a ... aspoň niekoľkými vetami vám zaželať tie najkrajšie prázdniny a Veľkú noc, oblievačku, po akej len túžite (ak po žiadnej, tak žiadnu!) a v neposlednom rade - najedzte sa do prasknutia! :D

Ale teraz už prejdem k podstate tohto článku, ktorý mi skrsol v hlave len tak, ani neviem ako, keď som si prezerala knihy, čo som už prečítala a došlo mi, že je len málo sérií, ktoré mám už kompletne dočítané. A kto by bol povedal, že začnem práve...




Tak ako mnohých z vás, aj mňa priviedol k čítaniu práve sedemdielny Harry Potter, a preto mu patrí prvenstvo vo všetkých mojich rebríčkoch. Spomínam si, že som sa k tomuto príbehu o čarodejníckom chlapcovi a jeho kamošoch; o Rokforte a Voldemortovi, Dumbledorovi a všetkých tých úžasných fantasy bytostiach dostala vlastne cez sesternice, ktoré boli vždy opantané podobnými sériami a neskôr som dostala druhú časť od susedy na narodeniny, pretože ju našla v Kauflande za 20 korún. Najskôr som ohŕňala nosom, nevidela som dôvod, prečo to čítať, keď som videla film... ale slovo dalo slovo a zrodila sa moja závislosť. A ešte stále sa pomaličky spamätávam z toho, že ďalší diel jednoducho nebude. 



Niekoľko rokov po Harrym prišla anjelská séria Padlí anjeli, ktorá má vymrštila do sveta Young adult a ja som opustila všetky tie začiatočnícke dievčenské romány (ktoré, ovšem, majú svoje čaro) a len som tak oči očila nad týmto skvostom, ktorý som zhltla za dva dni, čo bol u mňa v tej dobe rekord. Bohužiaľ, teraz už túto sériu za skvost nepovažujem, stále však bude mať čestné miesto na mojej poličke, pretože je akousi bránou k skutočným a veľkým knihám, ktoré ma chytili za srdce. 
A naozaj sa už teším na filmovú verziu!

A hneď po Padlých anjeloch som sa vrhla na Zavrhnutého, ktorý ma zrazil na kolená. Bolo pomerne ťažké túto knihu zohnať ale o to väčšia bola moja radosť, keď mi ju mamka konečne doniesla. Knihu som prečítala za niekoľko hodín a v knižnici som sedela každý deň a čakala, kedy niekto vráti pokračovanie. 
Zavrhnutého považujem dodnes za jednu z tých lepších anjelských sérií a na Patcha sa pri re-readingoch vždy veľmi teším. 

Hry o život tu rozhodne chýbať nemôžu. Nerada to priznávam ale čítala som ich z donútenia, mňa samotnú anotácia a vlastne celkovo tento žáner (dystópia) nijako obzvlášť nezaujal. Čítať o tom, ako sa deti katujú a blázni sa na tom zabávajú sa mi naozaj nechcelo. 
Ale čo to bolo za prekvapenie, keď sa potom Hry o život stali mojou najobľúbenejšou sériou? Chvíľu som ich považovala dokonca za ešte lepšie dielo ako Harry Potter ale z toho som neskôr vytriezvela (ale to trvalo! nemohla som ani čítať inú knihu, mala som akýsi čudácky blok!) a Hry o život som poslušne zaradila na druhú priečku. A viete čo je najzaujímavejšie? Hry o život sa u mňa zatiaľ ako jediná obľúbená kniha/séria zatiaľ ešte nedočkali re-readingu. 

Vybrať si pohodovú knihu, nad ktorou sa nemusíte príliš zamýšľať počas marodky je pre mňa pomerne ťažkou záležitosťou. Podobnou cestou sa ku mne dostala séria Vlci z Mercy Falls - bola som chorá a hrabla som sa v poličke s knihami, čo som si pred časom priniesla z knižnice. Len tak letmo som si prezrela prvé strany a rozhodla som sa, že to aspoň skúsim. A zrodila sa moja nehynúca láska k Samovi! - hĺbavému gitaristovi, ktorý pracuje v kníhkupectve a je napoly vlk. :)

Je pravdou, že som najprv rozčítala sériu Nástroje smrteľníkov a až neskôr som sa dostala k Pekelným strojom ale o to viac som si práve túto sériu obľúbila. Prvý diel ma síce nijako obzvlášť neoslovil ale zvyšné dva ma doslova pohltili  a ja som si vychutnávala každé slovo tieňoloveckého sveta a všetky hlášky, ktoré odzneli nielen z Willových úst, som si vyrývala do pamäti. Takže táto séria patrí jednoznačne k tým úplne najlepším, ktoré môj čitateľský nos vyňuchal.


Predposlednou sériou, ktorú som dočítala je séria Upírska akadémia, ktorou momentálne pílim uši všetkým, čo sú ochotní počúvať moje chválospevy na Rose, Adriana, Dimitriho a Christiana (ale aj tým, ktorí už tak ochotní nie sú :D). Táto séria má tie najúžasnejšie postavy a tú najsamlepšiu badass hlavnú hrdinku, ktorú som si neuveriteľne obľúbila a lúčilo sa mi s ňou len veľmi ťažko. Táto séria je na veľmi vysokej úrovni a ja ju odporúčam úplne, úplne každému! 
Všetko má svoj koniec a rovnako tak má koniec aj môj zoznam kompletných sérií, ktoré som už schrúmala. Na jeho chvoste sa vezie séria Trylovia, ktorú som dočítala len pred niekoľkými dňami a nakoniec som bola veľmi príjemne prekvapená. Prvý diel sa mi nepáčil ale kvôli vyhrážkam mojej spolusediacej a sľubom, že je zvyšok série podstatne lepší ako prvý diel som sa do toho pustila a... gualá, spoznala som veľmi milú sériu a Lokiho♥, o ktorého by som bola ukrátená, keby som sa uspokojila len s prvým dielom. :)


A po dvoch hodinách strávených písaním a upravovaním tohto článku sa idem venovať knihe Pád anjelov (Susan Ee), ktorá sa mi zatiaľ páči (až na ten preklad -_-) ale až po tom, čo sa budem chvíľu venovať žehliacej doske. :( Potom sa už môže oficiálne a veľkolepo začať Veľká noc a ja spolu s mojou rodinou nacválam k babke, kde sa stretnem so zvyškom rodiny a budem spriadať plány, kde a ako strávim Veľkonočný pondelok, aby som sa vyhla všetkým potenciálnym olievačom. Nechápte ma zle, tento zvyk sa mi páči ale len vtedy, ak sa olievačka odohráva na dedine, kde to má poriadne grády a nie v paneláku, kde vám spolužiaci s úsmevom oznámia: Pôjdeš do tej vane sama? :)

2 komentáre:

  1. Pád a Zavrhnutý - páčila sa mi prvá časť pri oboch, ale zvyšok som nedočítala, lebo ma to nebavilo.
    HP :D to je klasika :D
    Pekelné stroje mám rovnako rada ako TMI
    A Pád anjelov je tiež super knižka, už sa teším na dvojku. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jediné, čo som čítala je HP a Hry o život :D A na tie ostatné sa ani moc nechystám :D Hmm, ale kto vie, kam ma raz moje srdce zavedie, do ktorého regálu spadne moje očko :D :D
    A, ani ja som ešte nečítala Hry o život druhý krát :D A to som moju obľúbenú sériu čítala už sedemkrát! :D A, to možno tiež príde :D

    OdpovedaťOdstrániť