Stepahnie Perkinsová - Polibek pro Annu | Recenzia

• Zasadenie: Paríž
• Žáner: Young Adult, Romance
• Hodnotenie na Goodreads: 4.17
• Vydavateľstvo: CooBoo
• Počet strán: 344 strán
• Postavy: Anna, Étienne St. Clair

Sedmnáctiletá Anna se cítí podvedená. Její rodiče ji totiž posílají na roční studium do Francie - přes půlku planety, do neznámého prostředí, aniž by navíc uměla slůvko francouzsky. Musí tak opustit své přátele, potenciální lásku i veškerá pohodlí amerického života a začít úplně nanovo. V romantické Paříži, ve městě, které nikdy nespí, se vrhá do nových vztahů i zkušeností a odhaluje v sobě skryté vlastnosti. A také je tu jeden spolužák, Étienne St. Clair, který se liší od všech chlapců, které kdy Anna potkala…
Po mnohých kladných recenziách, ktoré som si na túto knihu prečítala som sa rozhodla, že sa do nej pustím aj ja. Dôvodom môjho otáľania bolo to, že nie som fanúšikom kníh takéhoto žánru. Avšak, nuda nás často donúti siahnuť aj po niečom, čo by nás nenapadlo ani vo sne. Takže som si šla prečítať jednu stranu, kapitolu a nakoniec som si prečítala knihu. Skvelú knihu, podotýkam.

Anna sa musí na rok presťahovať do Paríža a študovať tu. Musí v Paríži stráviť svoj maturitný ročník. V Paríži, ktorý je od Atlanty, jej domova, poriadne ďaleko. A je poriadne ďaleko aj od Anninej najlepšej kamarátky Bridgette a asifrajera Topha. Na vine je Annin otec, spisovateľ, čo píše romány pre staré dámy, pretože ju sem poslal. Anna je naštvaná ale... nakoniec nie je nič tak zlé, ako sa zdá. Anna spozná Meredith, Rashmi, Josha a St. Claira. A tu sa začína jej príbeh.

Priznám sa, spočiatku mi liezlo na nervy Annino večné kvákanie o tom, aká je chuderka, že musí stráviť rok v Paríži. Tisíce dievčat po celom svete by si to s ňou s radosťou vymenilo. Napriek tomu však bol vtipná a jej sarkastické hlášky vás dokážu ľahko rozosmiať. Pôsobila milo a neškodne, otvorene a úprimne. Tým pádom ju radím medzi zaujímavé hrdinky, ktoré si ľahko zapamätáte, a keď si na ne zvyknete, tak aj obľúbite.  Autorka veľmi pekne zapracovala aj na vedľajších postavách, ktoré nie len, že skvelo dopĺňali dej ale aj stavali príbeh. Každý mal svoju minulosť, svoje problémy a bolo veľmi príjemné sledovať, ako sa ich snažia vyriešiť. Taktiež boli skvelo vymyslené prezývky, ktoré si Bridgette a Anna dali, a to, ako si navzájom kupovali prívesky mostov a banánov. Ako hovorím - dokonca aj s Bridgette, ktorá sa v príbehu takmer nevyskytujete ste oboznámený natoľko, že máte pocit, akoby ste čítali aj o nej.
Annin princ na bielom koni, Étienne St. Clair bol taktiež veľmi príjemnou postavou, ktorá vynikala spomedzi ostatných chlapcov v knihách podobného žánru. St. Clair bol iný v tom, že má kopec nedokonalostí, problémov doma, problémov so samým sebou, až ste mali pocit, že je reálny a príbeh tak nabral úplne nové rozmery.

Začínam si myslieť, že umiestnenie príbehu do Paríža dokáže zaručiť ako-tak slušnú kvalitu knihy. Tu však autorka ukázala to, že má toto veľkomesto naštudované a svojimi opismi vám vyrazí dych, ľahko vás prenesie na miesta, ktoré spomína, a tak už nepochybujete o tom, že ste súčasťou príbehu. Pozriete sa zblízka na miesta, o ktorých ste možno ani nepočuli ale o to sú magickejšie a dokonca sa vyhnete Eiffelovke, pretože Anna ju uvidí len raz a aj to z diaľky. Zvláštne, ale pripisujem za to knihe obrovské plus. Za to, že autorka dokázala príbeh, ktorý už po anotácii považujete za jedno obrovské klišé napísať tak, že ste ho ani na okamih za klišé nepovažovali. Práve naopak, Polibek pro Annu je skvelý svieži a originálny príbeh, ktorý vás zahreje pri srdci.

Samozrejme, kniha mala svoje muchy. Občas mi Annino správanie pripadalo až príliš trápne (napríklad, keď začala v noci tancovať v prázdnom internáte na pulte vo vstupnej hale. Žeee sa ten St. Clair nezošúľal od smiechu.) a detinské. Ale aj napriek tomu som ju väčšinu času považovala za milú a rozkošnú. Rovnako ako celý tento príbeh. A musím uznať, že jej vzťah so St. Clairom bol veľmi pekný. Veď viete, neustále s naťahovali a tak. :)
Takže... odporúčam všetkým milovníkom Paríža, milovníkom romance ale aj milovníkom jednoduchých originálnych príbehov, ktoré dokážu chytiť za srdce.