piatok, 11. júla 2014

30 - day book challenge (2)


Hlásim sa vám s pokračovaním tridsať dňovej knižnej výzvy. 
Inak, aj vy máte v lete takú chuť na re-readingy? Je to hnus, najmä ak ma tu čaká kopec kníh, ktoré potrebujem dočítať. A mne oči vždy blúdia len k Pekelným strojom, Padlým anjelom, Hrám o život a tak podobne. 
A veľmi tomu neprispieva fakt, že práve kvôli tejto výzve si neustále prezerám svoje knihy na Goodreads. Ale čo už, radšej toho mať na čítanie veľa ako nič, však?
Taaakže...

2. DEŇ
Kniha, ktorú si čítala viac, ako trikrát.

Okey, možno ma za túto knihu viacerí zvrhnete do horúcich pekiel ale u mňa patrí medzi srdcovky, keďže som sa práve vďaka nej dostala ku knihomolstvu ako takému. Hej, po Harry Potterovi som usúdila, že knihy sú naozaj fajn ale až táto kniha ma donútila siahať po ďalších a ďalších, keď som hľadala nejakú, čo jej bude aspoň trochu podobná. Nuž, a ak som žiadnu takú nenašla, čítala som stále dookola a dookola...


PÁD od Lauren Kate
(séria Padlí anjeli, diel prvý)


Vo co tady go?
Na Danielovi Grigorim je čosi bolestne známe. Tajomný, uzavretý chlapec pritiahne pozornosť sedemnásťročnej Luce Priceovej hneď v jej prvý deň na internátnej škole Meč a kríž pri meste Savannah. Je jediným svetlým bodom na mieste, kde nie sú dovolené mobilné telefóny, ostatní študenti sú vyšinutí a bezpečnostné kamery ich sledujú na každom kroku.
Daniel však nechce mať s Luce nič spoločné – a dáva jej to jasne najavo. No ona sa nevzdáva. Mládenec ju priťahuje ako svetlo nočného motýľa a Luce musí zistiť, čo pred ňou tak zúfalo skrýva... aj keby ju to malo stáť život.


A prečo práve Pád?
Lebo má úžasnú atmosféru, ktorá by ma bavila aj pri piatom re-readingu. Veľmi sa mi páči šialený nádych, ktorý má internátna škola Meč a kríž pre mladých kriminálnikov... bazén a telocvičňa v bývalom kostole, z internátnej izby výhľad na prastarý cintorín a tak podobne... to všetko je presne podľa môjho gusta! (A nie, nie som gotik ani nič podobné :D) Uznávam, že je Luce trochu hlúpa a občas mi poriadne pila krv a Daniel je presne taký typ hrdinu, akých fakt nemusím ale... napriek všetkému má tento príbeh niečo do seba a ak ho prečítate ako prvú skúsenosť s anjelmi, môže sa stať, že vás ohúri tak, ako mňa. 
A navyše sa mi páčia vedľajšie postavy knihy - dredatý Roland, ktorý zoženie úplne všetko, šialená Arriane, ktorá vám zdvihne náladu tak, ako nikto iný a fiflena Gabbe, ktorá nie je až taká namyslená blonďavá mrcha ako sa spočiatku môže zdať. 
(A o to väčšmi som zvedavá na novú sériu autorky, ktorá sa má odštartovať Slzou, ktorá vyjde 24.7. pod štítom YOLI.)

A čo vaša kniha čítaná viac ako trikrát?

2 komentáre:

  1. Ja by som sem hodila asi klasiku.. Pottera :D Pád som čítala len raz a na re-reading sa nechystám, lebo patrím k tej menšine, ktorej sa kniha nepáčila :D Ale dočítala som celú sériu a musím povedať, že najviac z nich sa mi páčila asi tá posledná :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. by som dala aj ja ale ešte ďalších 28 otázok, kde Pottera určite spomeniem! :D ...tak mne sa najviac páčila asi trojka, čo je tiež dosť divné keďže väčšine asi najmenej :D

      Odstrániť