pondelok, 14. júla 2014

30 - day book challenge (3)


Po trochu dlhšej pauze, ale predsa, vám prinášam tretie pokračovanie 30-dňovej knižnej výzvy. Trochu meškám lebo som bola včera kompletne mŕtva, asi len ja dokážem ochorieť permanentne počas letného obdobia tak, že sa nevládzem ani postaviť z postele. Nevadí, počas malých zábleskov akého-takého zdravia, keď mi klesla teplota, sa mi podarilo pozrieť si Ako si vycvičiť draka 2 (super to bolo!) a založiť facebook stránku blogu, ktorú nájdete TU alebo jednoducho na pravej lište blogu. :)
(No hej... a zasa zmeniť vzhľad blogu, keď sa mi to celé akosi úplne zopsulo. Stáva sa.)

3. DEŇ
Tvoja obľúbená séria.

Priznám sa, nemám len jednu obľúbenú sériu. Milujem Upírsku akadémiu, Maru Dyerovú, Pekelné stroje, Percyho Jacksona a Harryho Pottera. Takže bolo pre mňa veľmi ťažké vybrať len jednu a musela som sa poriadne zamyslieť (a dopredu si popozerať všetky otázky, aby som sa ako-tak vyhla opakovaniu kníh). Nakoniec som ale s čistým svedomím vybrala jednu a tou je... 

HARRY POTTER od J.K. Rowlingovej



Vo co tady go? 
(hmm, ta ja neviem, čo sem dať, ucapim sem anotáciu na prvý diel teda)
Harry Potter je sirota, žije u príšerných príbuzných a až do svojich jedenástich narodenín si myslí, že je obyčajný chalan... Lenže potom začne dostávať záhadné listy, navštívi ho sympatický obor, na jeho radu sa Harry prihlási na Rokfortskú strednú čarodejnícku školu, naučí sa hrať metlobal a stretne sa v boji so svojím úhlavným nepriateľom. Dôvod, prečo sa to všetko stane, je jasný: Harry Potter je čarodejník!

A prečo práve Harry Potter?
Pche, že prečo! S Harrym som vyrastala a dodnes ma mrzí, že mi neprišiel list z Rokfortu. :( Mám pocit, že na to nikdy nebudem stará, stále si dám rada re-reading a pozriem si všetkých osem filmov, lebo aj napriek tomu, že sú knihy stokrát lepšie, aj filmy majú svoje čaro. Dodnes sa s polovicou ľudí v mojom okolí dokážem dlhé hodiny rozprávať o Harryho svete a Harryho jazykom a pojmami (avada kedavra, bitch). Potter obsahuje moje prvé obľúbené postavy a stavím sa, že aj vďaka nemu som taká aká som! 
Rowlingová má neuveriteľnú fantáziu a vo svojom svete vymyslela úplne všetko. Oooch milujem Rokfort. A nedajbože, aby niekto v mojom okolí nadával na Harryho leboo... crucio, bitch! nič ma tak nedokáže vytočiť. 
Kokos, no prosím, teraz mám znova chuť na re-reading. (Ale idem rereadovať ďalej Pekelné stroje, takže nič. ...zatiaľ, muhaha.) 

A čo Vaša obľúbená séria?

2 komentáre: