sobota, 2. augusta 2014

30 day book challenge (6)


Aa je tu augustový článok v 30 - dňovej knižnej výzve. Ako zvládate to teplo? Chce sa vám čítať? Ja osobne mám radšej miernejšie teploty, v takýchto horúčavách neviem, čo so sebou. :D v poslednom čase ma však dosť chytilo písanie a doháňam všetky zameškané recenzie... už ich mám zopár "natankovaných" a v najbližších dňoch ich uverejním. 
Nebudem to tu obkecávať a rovno prejdem k ďalšej otázke. 

6. DEŇ
Kniha, ktorá ťa robí smutnou. 

Tu som prekvapivo naozaj nemusela uvažovať dlho. Aj keď musím priznať, že žiadna kniha ma nerobí dostatočne smutnou, pretože sa istým spôsobom teším z úplne každej. Takže aj keď plačem, plačem vlastne od šťastia nad tým, že sa knihe podarilo rozplakať ma a to svedčí o tom, že je kniha naozaj kvalitná. Vyvolala predsa emócie. Existuje však jedna jediná kniha, od ktorej ma stále bolí srdce. Stačí sa mi na ňu pozrieť. A tou knihou je...

AK ZOSTANEM od Gayle Formanovej
(séria Ak zostanem, diel prvý)



Vo co tady go?
Sedemnásťročná Mia má všetko, po čom kedy túžila – milujúcu rodinu, priateľa, dokonca ju prijmú na prestížnu umeleckú školu na druhom konci krajiny. Nevie sa rozhodnúť, či si má vybrať lásku a život s rodinou, alebo hudbu.
V jedno februárové ráno sa však všetko zmení – na výlete s rodičmi a s bratom cestou v aute na okamih spokojná zavrie oči..., a keď ich otvorí, stojí v priekope. Na jej okraji vidí ich havarované auto a jej rodičia ležia mŕtvi pri ceste. Krátko na to zbadá ďalšie telo. S prekvapením zisťuje, že hľadí sama na seba a spontánne sa pýta: Som mŕtva?
Ešte včera mala veľa možností, ktorými sa jej život mohol uberať, dnes stojí pred jedinou otázkou: Zostanem?

A prečo práve Ak zostanem?
Ak zostanem je veľmi silný príbeh, ktorý nenechá chladného ani Chucka Norrisa. Fakt. Je to útla knižočka, ktorá vám ale dá tak sakramentsky veľa, že ju máte chuť vybozkávať a rozplakať sa od radosti aj od smútku nad Miiným osudom vždy, keď ju zbadáte. Obsahuje nádherne hlboké postavy, ktoré sa vám zaručene vyryjú do pamäti a už nikdy na ne nebudete chcieť zabudnúť. A pri ničom nezavýjam tak, ako pri traileroch na pripravovaný film, verte mi. :D A verte aj tomu, že som nikdy v živote nevidela trailer na film toľkokrát ako práve na Ak zostanem. Aaach, tešíte sa aj vy tak veľmi? :)

A ktorá kniha robí smutnými Vás?
(cítim sa ako sado-maso, keď kladiem takú otázku :D)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára