Colleen Hoover - Beznádejná | Recenzia

• Názov série: Beznádejná
• Diel: prvý
• Žáner: Young adult, Contemporary
• Hodnotenie na Goodreads: 4.45
• Vydavateľstvo: Ikar
• Počet strán: 328 strán

Sky začne chodiť do školy až krátko pred osemnástymi narodeninami, dovtedy ju doma vyučovala adoptívna matka Karen. Nikdy proti tomu neprotestovala – ak jej v živote niečo chýbalo, tak len televízia a internet. Chce však študovať na vysokej škole, je teda načase prísť medzi vrstovníkov.

Spolužiaci ju však prijímajú nepriateľsky. Okrem jedného čudáka, geja a mormóna. A okrem pekného chlapca Holdera, ktorý sa jej akosi pričasto pletie do života. Holder je beznádejný prípad a Sky vie, že by sa s ním nemala stretávať. Ale ako, keď spolu chodia do školy a on sa o ňu zaujíma až priveľmi? Čoskoro zisťuje, že Holder vôbec nie je taký, ako sa obávala, citové puto medzi nimi nezadržateľne mocnie, ale v intímnych chvíľach Sky podlieha panike...

Jedného dňa u Holdera náhodou natrafí na starú fotografiu, z ktorej pochopí, že sa s ním a s jeho sestrou poznali už ako deti. Práve Holder bol svedkom toho, ako Hope, dievčatko od susedov, neznáma žena uniesla zo záhrady ich domu. Kto je vlastne Sky a čo má spoločné s nešťastím malej Hope?

Dávno zabudnuté či vytesnené spomienky sa vracajú a Sky zúfalo dáva dohromady skladačku svojho života od zvláštneho správania adoptívnej matky až po desivé rodinné tajomstvo z detstva. Našťastie je tu Holder a šanca na návrat do normálneho života plného lásky a vášne.

Colleen Hooverová je momentálne v literarárnom svete veľmi populárna a obľúbená a to nie len vďaka svojej sérii Beznádejná ale aj vďaka sérii Slammed a taktiež dvom jednohubkám Maybe Someday a Ugly. Colleen žijev Texase spolu so svojím manželom a troma synmi.

Mohli by ste si myslieť, že je Sky úplne obyčajná tínedžerka s bežnými problémami. Strieda chlapcov ako ponožky, má skvelú najlepšiu kamošku. To je však pravdepodobne všetko, čo ju spája s jej rovesníkmi. Sky žije iba s mamou, je adoptovaná a zo svojho života predtým si nepamätá takmer nič. Doma nemajú televíziu, internet a dokonca ani mobilný telefón, Sky učila mama doma až... doteraz. Sky sa chystá do školy, aby zažila aspoň jeden - posledný ročník obyčajnej strednej s obyčajnými tínedžermi. Vďaka svojej povesti, ktorú nadobudla skrz svoju najlepšiu kamošku je však už od začiatku odsúdená na samotárstvo... nebyť Breckina, geja a mormóna, s ktorým uzavrie spojenectvo. Och a samozrejme... ešte tu máme Holdera.

Takže oficiálne... Vitajte vo svete Sky a poďme spolu počítať hviezdy na strope, zatiaľ čo sa necháme ohmatávať od úplných blbcov. Vzrušujúce, čo? ...Asi prvý raz v živote som pochopila, čo niekto myslel tým, keď povedal, že má pocit, že čítal úplne inú knihu ako ostatní. Lebo ja teda vážne netuším, čím všetkých Beznádejná tak ohromila. Áno, má v pozadí silný príbeh ale napriek tomu sa ma nijako nedotkol a mala som pocit, že je to celé akési umelé. Možno to bolo len tým, ako som už bola vytočená zvyškom knihy. Och ako ja nenávidím klišé scény a frázy a lásku na prvý pohľad. Ok, Holderov záujem by som ešte ako tak pochopila, mal na to v podstate svoje dôvody (ktoré však tiež nemuseli byť prezradené v anotácii, kniha by bola omnoho napínavejšia a lepšie stráviteľná, keby som stále nečakala len na tú scénu, v ktorej nájde tú fotku) ale Sky bola vážne divná a absolútne vôbec som sa s ňou nedokázala zžiť. V podstate mi stále len pila krv, keď pred Holderom nemohla dýchať a odpadávala a na každej strane sa jej srdce buď roztápalo, lámalo, trhalo alebo neviem, čo ešte. A prvá polovica knihy bola na môj vkus naozaj až príliš, príliš sladká.

Čo sa však knihe nedá za žiadnych okolností odoprieť je skvelý štýl písania a ľahká čitateľnosť. Napriek tomu, že som počas celého čítania len hromžila, knihu som poľahky prečítala za dva dni a vlastne.. ani neviem ako. Dokonca som sa na čítanie aj tešila, čo je pre mňa úplne nepochopiteľné, keďže len čo som ju otvorila, bola som vytočená.
Druhá polovica knihy bola... podstatne ľahšie stráviteľná ako sladké cukrovanie Sky a Holdera v tej prvej. Nie že by došlo k výraznej zmene ale začali riešiť tie veci, čo majú všetkých tak dojať. A tam už Sky nemala zas až toľko času na rozplývanie sa nad Holderom v každej tretej vete. A tak to začalo byť naozaj dobré. Príbeh nabral poriadne grády, pár vecí vás určite úplne šokuje a nebyť tej už spomínanej anotácie, ktorá mi pokašľala celkový zážitok z knihy, môj postoj by sa obrátil o nejaké tie stupne k slnku. Takto u mňa kniha, bohužiaľ, zostáva len medzi nevýnimočnými priemermi.

K lepšiemu hodnoteniu Beznádejnej nedopomohol ani Holder, ktorý má vraj byť nový knižný miláčik. No ja teda neviem, ja som mala po celý čas pocit, že sa ho autorka silou-mocou, cez mŕtvoly snaží urobiť záhadným, dokonalým a dobrosrdečným chlapcom s pokašľaným životom. Keby mu tam nechala aspoň tú polepšovňu, v ktorej mal byť... takto som sa nevedela donútiť mať ho rada a jediné, čo sa mi na ňom páčilo boli nechutné sarkastické smsky, čo slúžili na spľasnutie ega Sky. Tie boli naozaj skvelé a dokázali ma rozosmiať. Mohlo ich byť aj viac. ...Tak a môj verdikt znie: knihu odporúčam všetkým romantickým dušiam, ktoré majú chuť na príbeh, ktorý by ich mohol dojať. Nechcem hovoriť/písať, komu knihu neodporúčam, mali by ste si ju vlastne prečítať všetci a utvoriť si názor, keď už je to taký bestseller. Ja osobne sa chystám aj na pokračovanie, som zvedavá, či mi príbeh sadne z Holderovho pohľadu viac a či sa mi konečne podarí obľúbiť si ho. Oooch, nebyť tak tej prvej polovice knihy, mohla som dať omnoho vyššie hodnotenie!