utorok, 19. augusta 2014

Dracula | Mám rada...


Vítam vás pri čítaní novej rubriky, kde nájdete všetko, čo mám rada. Objavíte tu z každého rožka troška, seriály, knihy, hudbu, filmy a zatiaľ ešte neviem, čo všetko ešte. Pevne verím, že mi nápady tak skoro nedôjdu... Dnes sa detailnejšie pozriem, predstavím vám a pokúsim sa vás navnadiť na seriál, ktorý si ma úplne získal. 

Žáner: dráma, horor • krajina: USA • rok: 2013 • počet dielov: 10 • scenár: Cole Haddon • réžia: Trevor Morris • hodnotenie na csfd.cz: 66%


O čom to je?

Dracula prichádza do Londýna vydávajúc sa za amerického vynálezcu, ktorý chce modernú vedu priblížiť viktoriánskej spoločnosti. Jeho pravé úmysly sú však iné. Plánuje totiž brutálnu pomstu tým, ktorí pred niekoľkými stovkami rokov zničili jeho život. Nečaká však, že sa zamiluje do ženy, ktorá sa zdá byť reinkarnáciou jeho bývalej manželky. Udalosti tak skoro naberú úplne nový smer...


Obsadenie hercov

• Jonathan Rhys Meyers - Alexander Grayson/Dracula
• Jessica De Gouw - Mina Murray
• Oliver Jackson-Cohen - Jonathan 
• Katie McGrath - Lucy
• Victoria Smurfith - Lady Jane
• Nonso Anozie - Renfield
• Thomas Kretschmann - Van Helsing



Prečo si Draculu pozrieť?

Rozhodne mu venujte svoju pozornosť, ak ste milovníkmi 19. storočia a viktoriánskeho Londýna. Nezameniteľnú atmosféru, ktorú si toto obdobie so sebou nesie Dracula rozhodne nepostráda, navyše tu máme otrepaný príbeh o tomto upírovi podaný trochu inak, je obohatený o mnoho nových prvkov. Je to fantasyy! A nájdete tu sexy Jonathana Rhysa Meyersa, ktorý sa nám už predviedol ako Valentine v Meste kostí. Celkovo sú postavy veľmi príjemné, obsadenie sa tvorcom naozaj vydarilo! 
Seriál má skvelú atmosféru, ktorá vás neomrzí a vy si ani nevšimnete ako vám pri sledovaní uteká čas. Občas budete poriadne šokovaní zaujímavými zvratmi, ktoré si vás znova len viac pripútajú k obrazovke... možno aj televízora, pretože si tento seriál môžete pozrieť aj na JOJ-ke, každý pondelok o 22:30 sa môžete tešiť na ďalší diel. Ale ak mám byť úprimná, odporúčam vám siahnuť skôr po pôvodnom znení, teda po seriále v angličtine s titulkami. Slovenský dabing ma neoslovil, skôr sa mi naozaj nepáči a jednotlivé hlasy sa mi k postavám nehodia. Dávno zastávam názor, že Slováci vedia najlepšie nadabovať animované rozprávky. :D 

Trailer


Chcela som vám sem dať iný trailer, taký, kde nedominuje toľko krvi ale technika zlyhala a najlepšie, čo sa mi sem podarilo pricapiť je toto. Trailer podľa mňa dokonale vystihuje celý seriál, (len nie je až taký krvavý) je divoký a vášnivý, nájdete tu lovcov upírov ale aj prefíkaného Draculu, ktorý sa vám dokonale dostane pod kožu. Spracovanie je naozaj obdivuhodné, páči sa mi, že je Dracula taký, aký má byť - krvilačný a neľútostný, miluje ale láska ho nezmení na anjela... a ak je k tomu aj elegantný a pravý gantleman... ;) Na slnku naozaj horí (žiadne diskogule, veru nie, tu je všetko vážne) a mistrrr Alexander Grayson alias Dracula je zanietený vedec. A povedzte, že to neznie zaujímavo! Aby toho nebolo málo, máme tu záhadu v podobe Miny, do ktorej sa, bohužiaľ nemá na výber, Dracula zamiluje. Och, všetko by bolo jednoduchšie, keby Mina nevyzerala úplne na vlas rovnako ako Ilona, dávna ale stále predsa len čerstvá láska pána Graysona...

Malá galéria alebo ochutnávka










Tak čo? Dáte sa nakecať? Alebo ste už nejaký ten diel videli? 

2 komentáre:

  1. Tento seriál som si chcela pozrieť už po vydaní prvého traileru a do prvého dielu som sa pustila hneď, ako bol na nete. Milovala som tú atmosféru a nebola to nejaká trápna verzia Draculu. Práve preto mi je ľúto, že sa seriál nedočkal ďalšej série. Aj keď to skončilo celkom fajn :)
    Nevieš o niečom podobnom? Lebo som hľadala a nič som nenašla...Na viktoriánsku éru mám Ripper Street, ale nič takéto.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja stále verím, že druhá séria bude! :D neviem ako ale budiš :D ...bohužiaľ, neviem o ničom podobnom...chcela som už dávnejšie niečo pohľadať ale momentálne v podstate ani nemám čas na seriály... snáď si na to ale raz nájdem čas :)

      Odstrániť