piatok, 1. augusta 2014

Hitparáda kníh - júl


Na toto meme som narazila u Mati, keď som hľadala nejakú náhradu za Studenta knihomola na leto, ktorá by mi vyhovovala. 

Júl bol u mňa veľmi plodným mesiacom na knihy, v podstate som väčšinu času len čítala a užívala si voľno. Ale tak to má byť, nie? Takže som veľmi spokojná, dokonca som trhla rekord v počte prečítaných kníh - doteraz to bolo májových 10 a od dnes je to júlových 12. 
A boli to tieto:


(Krvavý sľub a Mechanický anjel sú re-readingy, preto som sa rozhodla nezapojiť ich do hitparády)

Najlepšia kniha
Tweetni mi! (Sarra Manning)
Je viacero kníh, ktoré boli v tomto mesiaci úplne výborné a dostali odo mňa päť hviezd ale predsa len ma najviac oslovila práve Tweetni mi! pretože mi do života aj niečo dala. Je neuveriteľne originálna a číta sa nesmierne ľahko. Naozaj si neviem predstaviť lepšie letné čítanie, ktoré vo vás vyvolá pocit jedinečnosti. 








Najhoršia kniha
Akadémia temna: Spolok vyvolených (Gabriella Poole) 
Naozaj som dlho rozmýšľala, čo sem dať lebo vyslovene zlú knihu som v júli neprečítala. Nakoniec sem ale poputovala Akadémia temna, ktorá ma oslovila asi najmenej a pravdepodobne ma jej postavy viac vytáčali ako dej tešil.

Recenzia na tejto adrese
Najväčšie prekvapenie
Mesto stratených duší (Cassandra Clare)
To ste tu nečakali, čo? Noo, ja som už po Meste padlých anjelov a začiatku Mesta stratených duší naozaj nečakala zlepšenie a nieto ešte návrat do starých koľají Nástrojov smrteľníkov. Ale stalo sa! Koniec piateho dielu bol úplne úžasný a mne sa chcelo plakať, keď som knihu zatvorila po prečítaní poslednej stránky. Takže rozhodne vedie Mesto stratených duší, ktoré ma odrovnalo. Nečakane. 

Recenzia na tejto adrese.
Najväčšie sklamanie
Beznádejná (Colleen Hoover)
Vážne, čo na Beznádejnej všetci vidíte? Ten srdcervúci príbeh na poslednej stovke strán? Lebo odhliadnuc od toho je táto kniha... úplný priemer plný sladkých scén aké ja vážne nemusím, klišé vyznaní lásky, dobrého skvelého dokonalého Holdera, ktorý má byť akože tajomný (a možno by aj bol, keby nám všetko neprezradila anotácia, čo je pomaly dlhšia ako celá kniha) a tak podobne. Vážne, keby to nemalo na konci zápletku akú to malo a neukázali sa veci, čo sa ukázali... celú knihu by som len faceplamovala. Ale takto som to robila len do polovice knihy.

Najoriginálnejší príbeh
Cinder (Marissa Myer)
To bolo jednoduché... Aj keď je Cinder napísaná na motív svetoznámej Popolušky nájdete tu kopec nových prvkov, ktoré robia z čítania tejto knihy nezabudnuteľný zážitok. Navyše si tu vychutnáte rozvážne a silné postavy a slabé náznaky romantiky medzi nimi a v neposlednom rade... proste princ Kai!! 

Recenzia na tejto adrese.
Najnapínavejšia kniha 
Pobrežie hrôzy (Carrie Ryan)
Pôvodne mala byť táto kniha v sekcii Najväčšie prekvapenie, pretože ma veľmi milo prekvapila, nakoľko Les kostí sa mi až tak veľmi nepáčil. Mary bola sebecká a mala tú česť stať sa jednou z mojich najneobľúbenejších hrdiniek ale Gabry z Pobrežia hrôzy bola už úplne iná káva. A sadla mi. A keď som sa zrazu pozerala na rovnaký svet inými očami, konečne som ho dokázala oceniť a úplne sa vcítiť do hlavnej hrdinky. A veruže som bola napätá ako struna až do konca! Navyše tu nájdete veľké množstvo skvelých myšlienok, ktoré si určite zapamätáte. 
Najvtipnejšia kniha
Rudá jako rubín (Kerstin Gier)
Vlastne nie len Rudá, všetky diely Drahokamov. Už len zmýšľanie Gwendolyn vám vyčaruje úsmev na tvári a jej rozhovory s najlepšou kamoškou Leslie alebo kamošom Xemeriusom vás dostanú do kolien. Nájdete tu naozaj veľmi pekný a jednoduchý humor, ktorý však rozhodne stojí zato!

Recenzia na tejto adrese.
Najnudnejšia kniha
Modrá jako safír (Kerstin Gier)
V prvom rade: NIE, NEBOLA NUDNÁ! Naozaj som nevedela, čo sem dať, pretože ma nenudila ani jedna ale u Modrej jako safír mám pocit, že sa udialo najmenej udalostí spomedzi celej série Drahokamy a tiež som ju čítala najdlhšie. Ale nie, nebola nudná. Bola skvelá a má 5 hviezd!  
Najromantickejšia kniha
Upírske denníky: Prebudenie (L. J. Smith)
Viete, ono sa to možno ani nezdá ale všetko sa tu točí len okolo lásky Eleny a Stefana (nehovorím, že je to zlé) a všetko ostatné ide bokom. Lebo láska aj hory prenáša. Všetko sa tu sústredí len a len na vzťah Eleny a Stefana. A to ako sa Elena snaží zlepšiť aby bola hodna Stefana a Stefan sa snaží zasa chrániť Elenu pred samým sebou... Nuž, hej, táto bola najromantickejšia. 

Recenzia na tejto adrese.
Najočakávanejšia kniha
Beznádejná (Colleen Hoover)
Fakt som sa na tú knihu tešila a pravidelne stalkovala stránku knižnice, aby som zistila, či je dostupná. Nakoniec som si ju zarezervovala a skoro som umrela od radosti, keď mi prišla smska, že si ju mám prísť vyzdvihnúť. A aj keď bolo vonku viac ako tridsať stupňov, šla som... Kvôli ničomu inému by som nevyliezla z chladnej izby. Iba kvôli knihe! Ale zasa... nebola úplne príšerná, len ma sklamala. 
Najkrajšia obálka 
Pobrežie hrôzy (Carrie Ryan)
Veľmi estetická a príjemná pre oko, dokonale vystihuje atmosféru knihy... presne sa mi k deju hodí. Čo viac si priať? Vyhráva na plnej čiare. 
Najškaredšia obálka
Akadémia temna: Spolok vyvolených (Gabriella Poole)
Nie je škaredá ale zo všetkých dvanástich je najmenej zaujímavá a príjemná. Ale to je len a len môj osobný názor. 
Hrdinka mesiaca
Gwendolyn (Rudá jako rubín)
Gwendolyn bola taká typická šestnásťročná baba, nebola naivná ani hlúpa, vysokointeligentná ani sebecká... navyše bola vtipná a jednoducho je typ hrdinky, ktorý čitateľom väčšinou sadne, pretože sa v niečom z hrdinky nájde. Takže mi Gwendolyn sadla a s čístým svedomím som ju zaradila k svojim obľúbeným hrdinkám. 
Hrdina mesiaca
Michael Lee (Tweetni mi!)
Michael Lee je jednoducho úplne úžasný. Bol ľudský a napriek tomu, že bol typický tínedžer sa v ňom predsa len skrývalo čosi viac. A Jeane to v ňom všetko odhalila a vytiahla na povrch. A gualá Michael je chápavý a dobrosrdečný, ochotný pomôcť a tak ďalej. A navyše pri Jeane skvelo kontrastoval a... má číro!!! 
Pár mesiaca
Sebastian a Jace (Mesto stratených duší)
Hej, ja viem, nie je to romantický pár ale napriek tomu ma fascinovali. Boli si podobní a napriek tomu boli úplne odlišní. Čo ja viem... jednoducho ma veľmi bavilo čítať o nich. :D A Sebastian je moje nové zlatíčko! :D

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára