štvrtok, 11. septembra 2014

Žijem? Hybernujem!


Uch, och. Leto a s ním aj prázdniny sa už väčšine skončili (alebo sa pomaly končia, však?) a tak je potrebné sa postupne znova dostať do "študentského režimu" a začať nadávať na učenie. Počasie to má pravdepodobne trochu popletené, keďže si pre nás pripravilo svoje najprestížnejšie slnečné lúče až na september, zatiaľ čo v auguste... a vlastne aj v júli mi bolo na zaplakanie takmer pri každom pohľade z môjho strešného okna.
Hups, asi som to uriekla, práve sa rozpršalo! 
Ale čo by to bol za článok na knižnom blogu, keby som tu tárala celý čas len o počasí? Takže... viete, čo čítam? K čomu som sa konečne po asi dvoch rokoch dostala? Ku Krásnej katastrofe. A poviem vám, že je to teda nářez. Len vám zatiaľ nepoviem, v akom slova zmysle. Sama neviem, čo si o knihe myslieť. Miestami sa mi naozaj páči a miestami by som ju najradšej zatvorila a zahrabala niekde v lese. 
Jedna vec je na nej však úžasná... Všetky kamošky sa na nej perfektne zabávajú prostredníctvom mojich výlevov a podrobných opisov scén! Sama som prekvapená, nikdy o žiadnu knihu, čo som čítala neprejavili taký záujem. ...Takže sa celkom teším aj na recenziu. A keďže sa na ňu teším, pravdepodobne sa k nej dokopem aj v nejakom rozumnom čase! 
(A rozpršalo sa ešte viac! Dúfam, že mi o chvíľu vypadne internet a ja už nenájdem dostatok entuziazmu, aby som tento článok odznova prepisovala.)

Ale aj keď pri Krásnej katastrofe zažívam naozaj pestrú paletu pocitov, vnemov, afektov a citov... ide mi to ako v lete na sánkach. V poslednom čase mám naozaj problém nájsť si čas a chuť na knihu a bohužiaľ aj na blog, čo ste možno postrehli. A možno nie. Uvidíme ako sa to bude ďalej vyvíjať, pretože tento článok ma zatiaľ baví. (:D) Moja kríza trvá už od polovice augusta, čo je úplný protiklad k júlu, kedy som naozaj nerobila nič iné, len čítala. 
Ale baví ma navštevovanie knižnice. Akosi mám okolo nej v posledných dňoch až príliš často cestu a slovo dá slovo, krok dá krok a ja pekne klusám po tých nekonečných schodoch do knižnice. A viete kam zamierim potom? K poličke so Shakespearovkami! Veľmi ma začal tento pán baviť a jeho diela sa mi akosi dostali pod kožu a učarovali mi. Po Krásnej katastrofe sa teda chystám na Macbetha! (Inak, odporúčam vám Zimnú rozprávku, ja som ju dočítala pred niekoľkými dňami a dala som to na jeden dych. Je úžasná!) A potom na Paniku od Lauren Oliverovej a Drviča z dielne Nialla Leonarda, na ktorého som už sakramentsky zvedavá a poškuľujem po ňom už poooriadne dlho. Som zvedavá, kedy sa k tomu všetkému vlastne dostanem! 
Huh, práve som si spomenula, že ešte chystám recenziu aj na Legendu od Marie Lu, ktorú som VYHRALA u Frankkie. Pripomeňte mi to, prosím... lebo mne hlava akosi zderavela. 

Tuho premýšľam odkedy trvá moja čitateľská a pisateľská kríza. Jop, od augusta. Ale čo za tým stojí? Alebo... čo si myslím, že za tým stojí? (:D) Odvtedy, čo som bola v Brezne! Bola som tam na týždeň ešte v auguste a strážila som sesternicu a môj sen o tom, ako si tam budem na obrovskej záhrade čítať sa zrútil ako domček z karát, keď som dorazila a zistila som, že je na mieste asi o desať stupňov menej ako bolo u nás doma a že... prší. Vkuse. Fuu, kam som sa pozrela, všade boli len lesy a všetci sme museli chodiť zababušení v mikinách ešte aj v dome. Taká zima tam bola! A tak som sa len deprimovane prechádzala sem-a-tam a akosi strácala chuť do... úplne všetkého. (Opadlo ma už aj nadšenie z čerstvo odfarbených červených vlasov! Tragédia.) Nuž, takto to zostalo až do dnes. Dnes tu už sedím a dobrovoľne píšem článok a teším sa na to, že dnes dočítam KK. A na tie litre čaju, ktoré mi momentálne robia spoločnosť, keďže mám hrdlo v... háji. 

A na záver... soundtrack mojich slnečno-a-momentálne-aj-upršaných dní :)

(môj milovaný a perfektný Edguy :3)

(a Tomáš Klus, ktorý je naživo úplne šialený! Ale len v pozitívnom zmysle. :))

Ak sa niekto dostal až sem, na koniec, tak mu prajem ešte pekný zvyšok dňa!

P.S.: Ozaj, ako sa vlastne máte vy? :)

4 komentáre:

  1. jej ty máš rada Edguy :) wohoo :)))) predpokladám že projekt Avantasia poznáš :) niekedy aj ja nemám vôbec chut a ani čas čítat, a ked aj čítam, tak mi to ide ako keď slimák zaradí spiatočku, chvála bohu u mňa tieto krízy veľmi rýchlo pominú :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. milujem Edguy! a Avantasiu, samozrejme, poznám, tiež ju mám veeľmi rada :) Sammet je pán spevák! :) ...ja zvyknem mať dvakrát do roka také krízy :D niekedy pri prechode zo zimy do jari a z leta do jesene :D

      Odstrániť
  2. Vidím, že nie som jediná, kto má v poslednej dobe problémy s čítaním. Ja aj keď čítam, ide mi to veľmi pomaly a po chvíli sa mi prestane chcieť. Čo to so mnou je? :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. veru, čo to s nami je? :D včera som akurát po dlhej dobe dočítala tú KK ale inak slabota preslabá, asi je niečo vo vzduchu :D

      Odstrániť