štvrtok, 30. októbra 2014

TAG: 7 smrteľných hriechov knihomoľa

Jedného pekného dňa (včera) som dostala facebookovu správu od Frankkie, že som nominovaná do tagu. Takže svoje "tagnutie" si idem splniť a prinášam Vám svojich sedem hriechov... knižných, jasné, že knižných! 

1. CHAMTIVOSŤ
Akú najdrahšiu a najlacnejšiu knihu doma máš?

Fuuu, hneď pri prvej otázke musím poriadne ponamáhať mozgové závity. Najlacnejšiu vám poviem - Denník nočného motýľa od Rachel Kleinovej, ten ma stál 2€ aj s poštovným (ktoré som neplatila)! Na takú dobrú akciu som odvtedy ešte veruže nenatrafila! Ale mám aj lacnejšie, tie som však necvakala ja, dostala som ich od susedy na narodeniny, a to Eldesta za (vtedajších) 30 korún a Harryho Pottera a tajomnú komnatu za (tiež vtedajších) 20 korún. Škoda, že na také ceny natrafím len raz za uhorský rok. A tá najdrahšia... Drahé knihy ja nekupujem, pri nich sa spolieham na knižnicu, takže som najviac vysolila asi za Tieňom pobozkanú, tretí diel Upírskej akadémie, a to bolo asi nejakých 13€. Slabotaaaa.

2. HNEV
Aký autor u teba vyvoláva zlosť?

No meditujem tu už asi päť minút a stále mi nik nenapadá. 

3. PAŽRAVOSŤ
Akú knihu si bez milosti hltala zas a znovu?

Fakticky už niekedy aj sama pred sebou vyzerám ako obohraná platňa, ale klamať predsa nebudem, nie? Takže jednoznačne a bezkonkurenčne sú to dve knihy, dve knižné série - Harry Potter a Mara Dyerová. Och Bože, len nech mi tú trojku vydajú, lebo sa budem musieť sekať angličtinou a nebude mi sedieť k prvým dvom dielom na poličke. Ak ste ešte nečítali slečnu Dyerovú, tak to hneď a zaraz šmykajte do kníhkupectva, neviete, o čo prichádzate!!!! 

4. LENIVOSŤ
Akú knihu si kvôli lenivosti zanedbávala?

Viete čooo? Kvôli lenivosti žiadnu. Ak sa mi kniha páči, môžem byť aj neviem aká lenivá a vezmem ju do ruky a budem čítať, až kým ju nedočítam. A zasa naopak, keď ma kniha nebaví (a najhoršie je, že môže byť aj neviem ako dobre napísaná... jednoducho ma nebaví ako momentálne Škola dobra a zla - a to ma brzdí pri čítaní iných kníh, pretože stále viem, že ma ešte niekde čaká táto), tak to môžem byť aj nadopovaná energeťákmi alebo ja neviem čo a nedonútim sa po nej ani páchnuť. Takže čo sa týka knižnej lenivosti, som čistá ako ľalia. Haheh. 

5. PÝCHA
O ktorej knihe hovoríš, aby si vyzerala ako inteligentná čitateľka?

Ako inteligentná čitateľka, hej? Hmmm... Nuž, neviem, či je to znak inteligentnosti ale strašne sa cítim, že som konečne siahla po Stephenovi Kingovi a nehorázne sa mi páči. Knihu si beriem všade na verejnosť, aby každý videl, čo čítam. (Ne-smej-te-sa.) Tým pádom vyberám práve jeho ako môjho predstaviteľa knižnej pýchy. A strašne, brutus, pevne verím, že ma nesklame ani v ďalších knihách. 

6. ŽIADOSTIVOSŤ
Aké vlastnosti si najviac ceníš na mužských a ženských postavách?

Pôjdem na to tak, ako Frankkie a uvediem sem konkrétne príklady. Začneme pekne poporiadku, mužské postavy: Noah Shaw a Will Herondale (sú dvaja, aby som zasa všade nepchala len a iba Noaha). Nie sú sladkí, sú arogantní, majú vlastnú hlavu, sú vtipní a tak podobne. Keď o nich chcete vedieť viac, prečítajte si Maru Dyerovú alebo Pekelné stroje, priatelia. 
No a z tých ženských uvediem znova dve (pre rovnováhu vesmíru) - Mara Dyerová a Rose Hathawayová. Obe sú vtipné, psycho (obe síce inak psycho, ale predsa len psycho), rozmýšľajú, z chlapov okolo nich im nepadajú gaťky a milujú verne. Keby len bolo takýchto knižných hrdiniek viac. 

7. ZÁVISŤ
Aké knihy by si si najviac priala ako darček na Vianoce?

Huh, tých veru nie je málo. Chvalabohu mám v období Vianoc aj narodeniny, a to mi snáď zaručí všetok knižný materiál, o ktorý mám záujem. Labyrint: Útěk, Eleanor a Park a Papierové mestá (čírou náhodou viem, že tie mi už niekto zabezpečil, dík teta) - hlavne tieto. Nechám sa teda prekvapiť. (:D)


A na záver ďakujem Frankkie za nomináciu, mala si pravdu, perfektný tag! Bavilo ma vypĺňanie, a to sa mne zas až tak často nestáva. 
Nooo a koho nominujem? Túto časť ale vyslovene nemám rada, a tak nenominujem nikoho konkrétneho ale predsa len úplne každého - vypĺňajte všetci, čo máte záujem. Ja si tagy rada čítam! :)

6 komentárov:

  1. Pff! Keď boli koruny, knihy ešte boli mojím najväčším nepriateľom :D Ale vidím, že rozumne utrácaš peniaze :D Ale ja sa už tiež lepším :D A na Maru som teraz celý mesiac kukala v Panta Rhei, lebo bola za polovicu... ale nepáči sa mi obsah, takže kašlem na to :D Labyrint chcem aj jaa :3 Vyzerá to veľmi dobre. Len tá čeština... ale akurát dnes sa mi snívalo, že čítam po česky, takže typujem, že to bude nejaké znamenie :D
    Veľmi sa mi páčili odpovede. Som spokojná :D Nemáš za čo a aj nabudúce ťa "tagnem", keď bude nejaký dobrý tag, dohoda? :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pff! Ešteže si z toho vyrástla!!! :D ...ale ma neštvi, ani mne sa nepáčil obsah a pozeraj ako som z toho namäkko teraz :D ...preeesne, Labyrint!! Videla si film? :D
      Dobre, pokojne ma môžeš tagnuť aj nabudúce ale len keď bude nejaký dobrý tag :D ok, dohoda dohodnuta :D

      Odstrániť
    2. (Už som ti vravela o tých vypatlaných komentároch, ktoré sa strácajú?!)
      Ak to niekedy nájdem v knižnici, tak si to požičiam (možno) :D
      A ešte som nevidela film, ale ani nechcem, lebo potom by ma nebavila kniha :D

      Odstrániť
    3. občas ich spomínaš, mám taký pocit :D :D blogger je blogger noo :D
      ty potom budeš nadávať sama na seba, že si to nechcela čítať, uvidíš :D
      ja som videla a bol super, super teraz to veľmi chcem čítať a musím čakať do Vianoc :D

      Odstrániť
  2. Skvelé odpovede! Som rád, že tvoj blog som našiel! Dávam odber!:)

    OdpovedaťOdstrániť