nedeľa, 30. novembra 2014

TAG: Zimný knižný tag

Zasa si tu rebelujem a vypĺňam tag bez nominácie. Ale tento ma naozaj zaujal, keď som ho našla na blogu Never trust a duck, a keďže mám už vianočnú náladu, rozhodla som sa, že teraz je ten správny čas. 
Tag je síce pôvodne v češtine (pochádza z blogu Život s knihami), ja som sa však rozhodla, že otázky preložím do slovenčiny (dobrá som, čo?). 

Akú knihu by si si nedokázala predstaviť v zime? 

Dúfam, že dedukujem správne a pri tejto otázke mám vybrať v podstate takú typickú letnú knihu. A pre mňa je typickou letnou a rozhodne nie zimnou knihou kniha Kruté leto od Alyson Noel. Nedokážem si predstaviť, že ju čítam zababušená v deke s horúcou čokoládou pred sebou. Non. Btw. Aj napriek tomu, že Alyson Noel nezvyknem odporúčať, pri tomto jej diele robím rada výnimku, pretože Kruté leto som si naozaj užila. Odporúčam. (Ale nie v zime!) 

Kniha, ktorá sa odohráva v zime?

Napadli mi hneď dve kandidátky, obe sú perfektné, obe si prečítajte. Sú to jednohubky, ktoré chytia a nepustia (klišé fráza, ale tu je to naozaj pravda). Takže: V pasci od Michaela Northropa a Prežiť od Alexa Morela. Z týchto dvoch mi naozaj behal mráz po chrbte! 


Najviac zimná obálka? 

Budem sa síce opakovať, ale viac zimné obálky ako majú V pasci a Prežiť som asi ani nevidela. Veď posúďte sami! 

Aká je tvoja najobľúbenejšia vianočná (zimná) rozprávka?

Tak dnes tu budeme dlho... Milujem rozprávky všeobecne a asi polovica z nich sú vianočné. Vezmime si už len takého Mrázika, Tri oriešky pre Popolušku a všetky tie animáky tipu Vianočná koleda a Polárny expres. Ale v poslednom čase vypustil Disney do éteru naozaj perfektné kúsky a mne ani neviem ako prirástla k srdcu Legendárni parta a Ľadové kráľovstvo
A samozrejme si neviem predstaviť Vianoce bez Kevina, teda bez Sám doma. Aj keď viem už repliky naspamäť (aspoň som vedela, kým to tak hnusácky nepredabovali!) vždy na to čumím akoby som to videla prvý raz. Ach, hneď by som si niečo pozrela. 

Akú knihu by si čítala na Vianoce niekde v teple pri krbe?

Nepoznám knihu s lepšou a hmatateľnejšou atmosférou, ktorá sa mi hodí k Vianociam, ako má Nočný cirkus. Namôjveru, že všetky tie vône a chute pri čítaní cítite! Ja osobne si však neviem a ani nechcem predstaviť Vianoce bez čítania Harryho Pottera a kameňa mudrcov. Jednotka musí byť pekne každý rok, bez toho ani nemám Vianočnú náladu. 

Ktorú knihu si dostala na Vianoce?

Trochu sa mi to pletie, keďže mám narodeniny takmer naraz s Vianocami, ale myslím, že to bolo Vykúpenie od Lauren Kate, rok predtým asi Pád od Lauren Kate, minulý rok Delírium od Lauren Oliver (alebo to bolo na narodeniny?) alebo taká Pasca od Lauren DeStefano. 
Týýjo, samé knihy od Laureniek. 

Akú knihu si praješ pod stromček?

Hmm, nejednu. Ale vedie asi Eleanor a Park (dnes som ju už objednala :3) a Labyrint: Útěk (tej sa pravdepodobne nedočkám a budem stále len dookola pozerať film, ale tak čo narobím). 
Veľmi by ma ale potešila aj nová edícia Harryho Pottera alebo doplnenie nejakých tých nekompletných sérií, čo doma mám. A vlastne... keď tak nad tým rozmýšľam, poteší ma akákoľvek kniha. 

V akom knižnom príbehu (meste, svete) by si chcela stráviť zimné sviatky?

To je jasné ako facka. Rokfort! Keby som bola študent, pravdepodobne by som síce chodievala na prázdniny domov, ale teraz, ako neangažovaný čitateľ by som dala všetky drobné a nie len drobné za štedrú večeru v Rokforte. Predstavte si všetko to jedlo a tú atmosféru a tú výzdobu a začarovaný strop ála obloha! Och...
Tak ja si teda aspoň pozriem film. Smrk.



A ako sú na tom Vianoce u vás? 
Netagujem ďalej, tagnite sa všetci, čo máte chuť a náladu :)

2 komentáre:

  1. ešte by sa k tomu hodila Dcéra snehu http://www.bux.sk/knihy/204406-dcera-snehu.html..tú momentálne čítam a je poriadne chladná ale krásna .
    trocha pomimo, ale veľmi sa mi páči aký máš vzhľad blogu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dcéru snehu som ešte nečítala, ale chystám sa :D ktovie, možno sa mi to podarí práve teraz počas sviatkov (dúfam :D)
      jeej, ďakujem veľmi pekne :))

      Odstrániť