nedeľa, 28. decembra 2014

Moje TOP knihy roku 2014


Rovnako ako aj minulý rok, rozhodla som sa, že vyberiem tie najlepšie knihy roka aj tentoraz. A veruže bol tento rok na skvelé knihy naozaj bohatý!

1. Prvá strieborná kniha snov 
Hodnotenie a odkaz na Goodreads: 4.18 | Moja recenzia TU • Kerstin Gier ma o svojom talente presvedčila už pri svojej sérii Drahokamy, tu ma však úplne odrovnala. Prvá strieborná kniha snov mi sadla "ako riť na šerbeľ", autorka má úžasný zmysel pre humor, vďaka ktorému som si knihu dokonale vychutnala a už teraz sa neviem dočkať pokračovania. Navyše je Liv skvelá hlavná hrdinka... a vlastne, všetky postavy sú v tejto knihe perfecto. Odporúčam všetkými desiatimi! 
2. Pravda o večnosti 


Hodnotenie a odkaz na Goodreads: 4.15 | Moja recenzia: TU • Pravdu o večnosti sa mi podarilo dočítať až na druhý raz, po prvom pokuse som ju znechutene odložila, pretože mi vôbec nesedel štýl písania. Počas druhého pokusu som sa však už dostala až k Wesovi a k všetkým tým nádherným myšlienkam, ktoré si kniha nesie a teraz mám chuť na re-reading vždy, keď si na ňu čo i len spomeniem. 


3. Kto je Mara Dyerová 

Hodnotenie a odkaz na Goodreads: 4.42 | Moja recenzia: TU • Hm, nebudem tu znova trepať ódy na Michelle Hodkin a jej Maru Dyerovú, každý, kto už so mnou a mojím blogom prišiel do styku vie, aká som touto sériou posadnutá. Snáď len poviem, že je druhý diel asi mojím najobľúbenejším a poriadnou dávkou perfektnosti oproti tretiemu dielu, ktorý bol pre mňa, bohužiaľ, sklamaním. Bol úžasný, ale na Maru Dyerovú to bolo primálo. (Žeby za to mohol nedostatok Noaha?) ...Ale Kto je Mara Dyerová? jednoznačne v top 5 tohto roka! 

4. Tieňom pobozkaná 

Hodnotenie a odkaz na Goodreads: 4.42 | Moja recenzia: TU • Tieňom pobozkaná je jednoznačne najvtipnejšou knihou roka (teda, celá Upírska akadémia, ale Tieňom pobozkaná je aj tak mojím obľúbeným dielom), ktorá mi dokázala vylepšiť deň prostredníctvom Rose, Adriana a Christiana úplne vždy, aj keď bol naozaj sakramentsky zlý. A aj keď zatiaľ neubehlo veľa času odvtedy, čo som UA dočítala, už teraz mi jej postavy chýbajú. Predsa len, Pokrevní pouta už pre mňa rozhodne nie sú to pravé orechové.  

5. Polibek pro Annu 

Hodnotenie a odkaz na Goodreads: 4.11 | Moja recenzia: TU • K Anne a jej francúzskemu "polibku" som sa stavala spočiatku dosť skepticky, nakoľko malo ísť len o sladkú romancu, ktoré ja čítať nezvyknem. Avšak, aj keď mi Anna spočiatku liezla na nervy, postupom času som si ju celkom obľúbila, Paríž miluje snáď každý, takže tam som sa ani nemusela veľmi snažiť a Annin St. Claire bol taktiež veľmi príjemným a najmä nedokonalým hrdinom. Takže perfektná oddychovka, ktorej nie je čo vytknúť. 



6. Where She Went
Hodnotenie a odkaz na Goodreads: 4.15 | Moja recenzia: TU •  Gayle Formanovú určite nie je potrebné predstavovať a rovnako tak ani jej bestseller Ak zostanem (Zostaň so mnou). Where She Went je pokračovaním tohto populárneho a obľúbeného príbehu, ktoré u nás zatiaľ nevyšlo (ale plánuje sa) a podľa mňa je ešte o niečo lepšie, než prvý diel. Where She Went je z Adamovho pohľadu a odohráva sa tri roky po udalostiach v Ak zostanem. Obsahuje skvelé myšlienky napísané jedinečným štýlom písania a ak ste fanúšikom Gayle určite by ste si tento skvost nemali nechať ujsť.  

7. Pýcha a predsudok 

Hodnotenie a odkaz na Goodreads: 4.23 | Moja recenzia: TU • V tomto roku som sa konečne dostala aj k tejto klasike a vôbec ma nesklamala, práve naopak - veľmi príjemne ma prekvapila. Aj napriek tomu, že je príbeh starý už vyše sto rokov, je nesmierne živý a dialógy sú (narozdiel od tých moderných) plodné a majú hlavu aj pätu. Navyše obsahuje Pýcha a predsudok zaujímavé postavy, ktoré sa vám dostanú pod kožu a zostanú tam ešte poriadne dlho. 


8. Anna krví oděná 
Hodnotenie a odkaz na Goodreads: 3.99 | Moja recenzia: TU • Anna bola ducharina ako má byť! (Niekedy som sa až čudovala a obkukávala obálku, či to naozaj napísala žena!) Teda, aspoň kým bola Anna záhadným a krvilačným duchom. Atmosféra bola mrazivá a drsná - presne taká, akú očakávate od knihy o duchoch. Ale nebolo všetko len o nekonečnom strašení, kniha mala aj príbeh, ktorý všetko pekne vysvetlil a chytil za srdce - teda má Anna krví oděná všetko, čo má kvalitná kniha mať. Odporúčam! 

9. Cinder 

Hodnotenie a odkaz na Goodreads: 4.11 | Moja recenzia: TU • Táto Popoluška z úplne iného pohľadu má už mnoho fanúšikov a k tým sa hrdo hlásim aj ja. Autorka si ma svojím štýlom písania úplne získala a aj napriek tomu, že nemám rada všetky tie mechanické veci a prevodovky a tak podobne, v knihe som sa nestratila a vychutnala som si ju do posledného písmena. Navyše má táto Popoluška úplne úžasného princa Kaia, ktorý je rozhodne obrovským prínosom! Bohužiaľ som sa ale ešte nedostala k pokračovaniu, v ktorom by som sa mala stretnúť s Červenou čiapočkou - snáď čoskoro. 

10. Iba jeden deň

Hodnotenie na Goodreads a odkaz: 4.06 | Moja recenzia: TU • Stále rozmýšľam, či bol lepší Iba jeden deň alebo Iba jeden rok. Hm, obe som prečítala na jeden šup a obe sa mi veeľmi páčili takže to berte tak, že na tomto mieste je celá séria. Nuž, a sú tu preto, že Gayle Forman. Jej štýl písania, spôsob vyrozprávania príbehu, postavy - všetko na jednotku. A už sa teším na jej ďalšiu knihu s názvom I was here


11. Vreštiace schodisko

Hodnotenie na Goodreads: 4.16 | Moja recenzia: TU • Vreštiace schodisko patrí jednoznačne medzi tie najlepšie knihy vôbec! Je to ďalšia ducharina na mojom zozname a znova poriadne kvalitná - čo znamená, že začať ju čítať o pol jednej v noci veru nie je ten najlepší nápad. Ale aj keď som potom mala problém vyjsť v noci z izby, od Vreštiaceho schodiska som sa nedokázala odtrhnúť. Má skvelo vystavaný príbeh plný akcie a zvratov a navyše zaujímavé postavy, ktoré dokonale zapadajú do majstrovského diela pána Jonathana Strouda. Odporúčam!


12. Pád anjelov 

Hodnotenie na Goodreads a odkaz: 4.22 | Moja recenzia: TU Susan Ee to s anjelmi vzala z opačného konca (nope, nope, žiadna sladká romanťárna; boj o holý život!), a tak sa jej podarilo vniesť originalitu a vyťažiť z témy, od ktorej už nikto z nás nič neočakával. A ja som pri Páde anjelov skvelo zrelaxovala (aj keď sa občas prekladu podarilo poriadne mi dvihnúť tlak). Som naozaj zvedavá na pokračovanie, pretože koniec je taký všelijaký - pomerne otvorený a môže sa stať naozaj všetko. Takže, toto je posledná anjelská vec, ktorú by ste si mali prečítať. 

13. Rudá jako rubín 
Hodnotenie a odkaz na Goodreads: 4.13 | Moja recenzia: TU • A znova sem šupnem hneď celú sériu, sériu Drahokamy na čele s vtipnou Gwendolyn. Nemecko neNemecko táto séria ma úplne dostala a prečítala som ju na jeden dych. Keďže tu ide prevažne o cestovanie v čase, pozrela som sa do histórie, ktorú milujem a tým pádom (alebo tým činom, ako hovorí moja profesoris, yeah) získala ďalšie plusové body, ktoré ju vystrelili až do môjho knižného neba. Bravó. A videla som aj film - knihy sú lepšie. 


14. Vojna bohov
Hodnotenie a odkaz na Goodreads: 4.47 | Moja recenzia: TU • A takto sa končí príbeh legendárneho Percyho Jacksona (len aby mohol znova pokračovať v Bohoch Olympu - chvalabohu). Percy je pre mňa klasika a po Harrym a Mare najobľúbenejšia séria. Nemôžem sa tu veľmi rozpisovať, pretože na mňa zasa ide nostalgia, takže len stručne - ak ste ešte nečítali Percyho Jacksona, tak to čo najrýchlejšie napravte! Percy je vtipný a dobrodružný a vlastne... Percy je dokonalý. :) 

15. Všetka pravda, čo je vo mne

Hodnotenie a odkaz na Goodreads: 3.96 | Nemám zrecenzovanú • Táto kniha je snáď tou najzvláštnejšou, akú som tento rok čítala. Číta sa úplne sama, pretože jej kapitoly sa skladajú prevažne len z niekoľkých viet, hlavná hrdinka Judith nerozpráva, pretože nemá jazyk... Čo vám budem hovoriť, len si ju prečítajte. Creepy.  



A to jest všetko. (Tri dni príprav, priateliaa!) A ešte stále rozmýšľam, či článok uverejniť už dnes, keďže je ešte len 28., ale je predsa koniec roka, nie? 
Čo vaše najlepšie knihy roka?

10 komentárov:

  1. V niektorých sa s tebou úplne zhodujem. :) Asi len ja som čítala najprv Prvú striebornú a až potom Drahokamy :D Sú to však skvelé knihy, rovnako ako aj Mara

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to je jedno, hlavne, že si obe čítala ;) :D presne tak :)

      Odstrániť
  2. Tak asi jedinou knihu z tohoto seznamu jsem četla a to je Cinder - velmi se mi líbila a Scarlet jsem přečetla hned po ní a musím říct, že i ta se mi líbila :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dúfam, že sa k nej tiež čoskoro dostanem :)

      Odstrániť
  3. Z týchto kníh som prečítala 7 a vo väčšine sa s tebou zhodujem :) Mara sa takisto zaradila medzi moje top série, akurát, že som ešte nečítala tretí diel --> neviem sa dočkať :) Nepoznám akurát Vreštiace schodisko a Všetka pravda, čo je vo mne, ale obidve vyzerajú zaujímavo a asi si ich pripíšem na tbr zoznam :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. trojka je veľmi zaujímavá :D ..píš, píš, minimálne to Vreštiace schodisko stojí za to! :)

      Odstrániť
  4. Polibek pro Annu je skvelá kniha :3

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tak u mňa by bolo na prvom mieste Havranie bratstvo, to bola úplná pecka, čítala si to? :D Ak nie, musíš! Striebornú knihu by som dala v mojom zozname asi na tretie miesto, a na druhom by som mala Heir of Fire :D
    Pád anjelov sa mi tiež páčil a už sa veľmi teším na dvojku, mala by mi prísť hádam čoskoro.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. chcem, chcem, strašne si chcem prečítať Havranie bratstvo, len sa k tomu neviem dostať nejako :D

      Odstrániť