nedeľa, 7. decembra 2014

(zase)TAG: Kúzla Harryho Pottera

V poslednom čase v blogosfére narážam na samé perfektné tagy, ktoré ma chytajú za srdce. Síce si už nespomínam, kde presne som našla tento, ale ide o Harryho Pottera, ktorý sa mi spája s Vianočným obdobím, ktoré už u mňa vládne, a tak som sa rozhodla, že je vhodné ho uverejniť!
(A keďže je tento tag "harrypotterovský" pripravte sa na záplavu pohyblivých obrázkov.)

Expecto Patronum: Kniha, ktorú si čítala v detstve a máš na ňu dobré spomienky
V detstve som čítala vkuse, čiže sa mi s ním spája značné množstvo kníh. Dokonca si niekedy myslím, že som pri knihách sedela/ležala/iná poloha viac ako dnes. Och, ako mi len tie časy chýbajú! 
Ale aby som odpovedala na bod, ktorému sa mám venovať, do popredia pamäte sa mi derú najmä tri knihy resp. dve knižné série a jedna kniha. Ide o Klub záhad od Thomasa Brezinu, Čarovnú dúhu od Daisy Meadows (to je taká tá nekončená séria o vílach) a Princeznú Kvapôčku od Jozefa Pavloviča, ktorú som si síce nečítala sama, (čítala mi ju teta vždy, keď sme sa stretli u babky) ale ja si neviem predstaviť knihu, ktorá by mi viac pripomínala moje detstvo. 

Expelliarmus: Kniha, ktorú si si kúpila čírou náhodou
Kniha, ktorú som si kúpila náhodou a vzišiel z toho jeden z mojich obľúbených príbehov? Pád od Lauren Kate! Spomínam si, že ma babka a teta postavili v Tescu ku knihám a mala som si vybrať niečo na narodeniny. A najviac ma zaujal práve Pád svojou obálkou. To bolo asi štyri roky dozadu a odvtedy čítam ako drak!
Ale čírou náhodou som si kúpila aj Tweetni mi! od Sarry Manning, ktorá bola v akcii - to už ale za vlastné. A, vďakabohu, z toho bol tiež jeden z najlepších príbehov, aké som čítala. 
Hmm, asi začnem nakupovať náhodne častejšie. 

Priori Incantatem: Kniha, ktorú si čítala naposledy
Naposledy som čítala Vreštiace schodisko od Jonathana Strouda, ktoré som včera konečne zrecenzovala. Neviete si predstaviť, aký mám v poslednom čase blok na písanie recenzií. Iba by som vypĺňala tagy a písala nezmyselné články, ale keď sa posadím k recenzii tak pozerám radšej do blba, než sa dokopať k písaniu. Btw. Vreštiace schodisko bolo úplne perfektné a všetkým vám ho odporúčam všetkými desiatimi!

Alohomora: Kniha, ktorá ťa priviedla do žánru, ktorý by si predtým vôbec nečítala 
No, a teraz mi napadajú samé somariny. Po dlhšom uvažovaní by som sem uviedla asi Joyland od Stephena Kinga - nikdy som si nemyslela, že ma jeho knihy budú baviť. A hľa tu, Joyland bol úplne perfektný a ja sa určite chystám ešte na hŕbu "kingoviek". Dúfajme, že v dohľadnej dobe. Och, kam len všetko ten čas letí? 
Čiže som odomkla žáner horor a mystery knihou Joyland, aby som pekne odpovedala. 

Ridiculous: Vtipná kniha, ktorú si čítala
Čítala som veľa vtipných kníh, ale predsa len, keď sa povie vtipná kniha, spomeniem si na celú Upírsku akadémiu na čele s Rose a Adrianom a Christianom. Tí mi vždy dokázali vylepšiť deň, aj keď bol neviem-ako-sakra-zlý. A to si ešte pamätám, aký trápny mi pripadal humor Rose v jednotke! 

Sonnorus: Kniha, o ktorej si myslíš, že by ju mal každý poznať 

Nemôžem za to, že je všade, úplne všade otázka, na ktorú môžem šupnúť Maru Dyerovú. (Muhahaha) Takže, určite by mal každý poznať Maru Dyerovú, čítať ju a kupovať, aby nám Slovart vydal tretí diel. (Ja už som ho čítala a.. hmm, stále si to nechávam prejsť hlavou, už dva týždne, hmm.) Mara je vtipná, Noah je vtipný a perfektný, je to psycho, má to skvelú zápletku, autorka má úžasný štýl písania... Čo viac si priať, ľudiaaa?

Obliviate: Kniha, na ktorej čítanie by si najradšej zabudla
Akože... v takom tom dobrom slova zmysle by som rada zabudla na čítanie všetkých perfektných kníh, ktoré by som si potom mohla znova prečítať ako prvý raz. Ale tak sa to asi nemyslí, či? Nuž, neviem... každá kniha má niečo do seba, ak sa mi nepáči, nedočítam ju a akosi mi postupne vypláva z hlavy. Jedna tu ale je... možno by som rada nečítala Prozreteľnosť od Jamie McGuireovej lebo tam som si naozaj hovorila, že je to prepísknuté a celé sa mi to vôbec nepáčilo. (Čiže asi najhoršia kniha za dlhý čas.) Ale! Na druhej strane by som nemala s čím porovnávať Krásnu katastrofu. A tú som potrebovala porovnávať. Ale nech, Prozreteľnosť!

Imperio: Kniha, ktorú si čítal ako povinné čítanie 

Ako povinné čítanie som čítala Rómea a Júliu a Hamleta. A ako nepovinné čítanie odvtedy postupne čítam ďalšie a ďalšie hry od Shakespeara. Ten ma ale chytil! Milujem jeho Zimnú rozprávku a vlastne vo všeobecnosti jeho myšlienky. Pri málo čom sa dokážem tak dobre odreagovať. A nech si každý hovorí, čo chce!

Crucio: Kniha, ktorej čítanie ťa priam bolelo

Zas a znova Prozreteľnosť? Ale nie, nebudem sa opakovať, idem vyhútať niečo zbrusu nové. 
V zajatí snov: Precitnutie! Od Lisy McMannovej. To bol horor. Hrozné postavy, hrozné spracovanie, skvelý námet. Vždy sa na knihe snažím nájsť nejaké pozitíva, ale tu to bolo naozaj sakramentsky ťažké. 

Avada Kedavra: Kniha, ktorá svojim dejom "zabíja" 
Sem dám knihu, pri ktorej som utrpela najväčší šok - (pričom veľkoryso ignorujem Kto je Mara Dyerová? a jej vražedný koniec) Skúška ohňom (Hry o život). Pamätám si tú jednu vetu, ktorá mi takmer zastavila srdce. A to mala byť posledná kapitola pred spaním! Pche! 
Inak, v poslednom čase mám nenormálnu chuť znova sa pustiť do Hier o život. Vďaka Bohu, že nám už na dvere klopú tie Vianoce (a voľnooo).



Každopádne vám prajem ešte pekný zvyšok nedeľného večera! :)

2 komentáre:

  1. skvelé.. taktiež milujem HP.. ♥
    a niektoré knihy, ktoré si spomenula si 100%-ne prečítam..
    mobliviate.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  2. skvelé.. taktiež milujem HP.. ♥
    a niektoré knihy, ktoré si spomenula si 100%-ne prečítam..
    mobliviate.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť