streda, 21. januára 2015

Módna prehliadka top seriálov | Moje najmilšie


Seriály patria neodmysliteľne k životu mnohých z nás. Ja taktiež nie som výnimkou, čaru tzv. tv shows som však prepadla až pred niekoľkými mesiacmi, tuším tomu bude v najbližších mesiacoch rok. Dovtedy som nikdy nerozumela, čo všetci na seriáloch vidia a prečo svoj čas nevyužívajú efektívnejšie. Ehm... kým nezažiješ, nepochopíš. 
Tento článok mám v pláne už dlhší čas, až teraz som sa k nemu však, najmä kvôli nedostatku času a bla-bla (to všetci poznáte), dostala až teraz. Ale lepšie neskoro, ako nikdy. (A vlastne som potrebovala aj nejaký článok na oživenie, pretože ma chytá syndróm nič-nestíham-tak-sem-nabúcham-len-recenzie-kde-potrebujem-minimum-fantázie. Že jaký syndróm, nie?)
Takže...tamtadadá: Mojich top 6 seriálov
P.S.: Čiste subjektívne hodnotenie, rebríček, názor. 

No. 1:

Och, môj úžasný Sherlock. Spomínam si, že som zahliadla nejaký ten diel už minulý rok v januári, keď u nás tento seriál bežal na STV1, ale vôbec ma nezaujal, tobôž aby ma ešte bavil. Pretrpela som jeden diel, lebo nič iné v telke nešlo a spať sa mi nechcelo a predsavzala si, že sa budem tomuto seriálu oblúkom vyhýbať. 
Čo teda zmenilo môj zadebnený názor?
No predsa Martin Freeman a Benedict Cumberbatch v kombinácii s Hobbitom. Najmä Martina Freemana som si ako Bilba Pytlíka veľmi (a keď píšem veľmi, tak tým myslím... veľmi) obľúbila, obdivovala jeho herecké schopnosti a mimiku (ty kokos, lepšiu som snáď nikdy nevidela) a čakanie na tretieho Hobbita a impozantný hlas draka Smauga, som si chcela nejako skrátiť. A tak som znova narazila na Sherlocka. 
Vyvalila som oči, pokrčila nosom a zastrihala ušami a pod vyhrážkou smerovanou plagátu Sherlocka a Watsona som sa do toho, ani sama neviem ako, pustila. Vďakabohu, lebo už po niekoľkých minútach som sa chytala za hlavu, že čo sa mi na tom, sakra, v januári nepáčilo?! Sherlock zrazu putoval k mojim da-best seriálom a po troch sériách sa dokonca ocitol na prvej priečke. Congrats.
Momentálne sa teda teším na Vianočný špeciál (nojo, ktorý sa začal natáčať v januári) a na nedohľadnú štvrtú sériu. 





Obľúbené postavy: To bude asi Sherlock, lebo je úplne perfektný a chcem mať jeho mozog a k tomu ešte ten amazing a epic sarkastický humor. Huh, ale nie len Sherlocka, aj Watsona, teda Johna, som si za-mi-lo-va-la. John je taký milášek s perfecto mimikou a životnou smolou. (Hm, pche, kto tu hovorí o životnej smole, keď pracuje so Sherlockom?)

Hodnotenie na csfd.cz: A teraz si, prosím pekne, držte klobúky... lebo Sherlockove hodnotenie je 92%. Ešte stále pochybujete o jeho dokonalosti?

Trailer na prvú sériu:




No. 2: 

Vampire Diaries som od tretej série pozerala prakticky už len preto, aby som mohla po štvrtej prepnúť na Originals. O Denníkoch však nižšie, teraz zaostrím na partiu okolo Klausa. V tomto seriáli sa o pôvodných upíroch dozvieme o niečo viac, pozrieme sa do zákulisia ich "neospravedlniteľných" činov a zistíme, že až tak neodpustiteľné zasa nie sú. Celé sa to točí hlavne okolo pojmu "rodina" a veľmi sa mi páči spracovanie tejto témy, atmosféra je perfektná, drsnejšia a tajomnejšia ako v TVD a hlavne... nie je tu žiaden preromantický ľúbostný trojuholník. Nehovorím, že láska ako taká seriál obišla, to vôbec nie - tu ju však nájdeme v omnoho vyspelejšej forme. Navyše majú The Originals dynamický dej plný nečakaných zvratov a keď už raz začnete pozerať, neviete prestať. 
A skoro by som zabudla - nájdete tu tie najsamlepšie a najcharizmatickejšie postavy, ktoré tomu dodávajú nenormálnu šťavu! A nakoniec - upíri sú jednoducho upírmi. Potlesk! 





Hm, každý o svojom. :D

Obľúbené postavy: Najprv to bol iba Klaus, to mu zostalo ešte od čias TVD, jeho charakter je naozaj very interesting, nikdy neviete, čo od neho čakať a práve to je na ňom tak fascinujúce. A všetci sme ako Rebekah - veríme v dobro ukryté hlboko v Klausovi! (:D) Potom sa ku Klausovi pripojila aj spomínaná Rebekah, čo je oproti TVD obrovská zmena. Rebekah vždy vie, čo povedať, aby som ju pochopila a zožrala jej všetko s navijakom. Na vagón naskočila aj Hayley, ktorá má jednoducho úžasný štýl a dravosť a odhodlanie, pravá vlčica! Až kdesi na konci som si všimla ako perfektne elegantne si Elijah vždy rozopne manžetový gombík na dokonale vyžehlenej košeli pod sakom, prednesie nejakú diplomatickú poznámku (Shall we?) a vrhne sa medzi zlých upírov, ktorých do posledného skántri. A nemiluj ho, argh. 

Hodnotenie na csfd.cz: Teraz rýchlo zabudnite na to, že Sherlock mal nad 90% a vedzte, že aj 77%, ktoré získali The Originals je perfektných! 

Trailer na prvú sériu:

No. 3:

Game of Thrones snáď nikomu predstavovať nemusím. Tento seriál je síce viac životným štýlom ako seriálom, a to najmä preto, že len čo sa doň raz zapozeráte, zostanete ním posadnutý už pravdepodobne až do konca života, svoje miesto v tomto rebríčku jednoznačne má. Spomínam si, že prvé tri série som zhltla asi za dva týždne a štvrtú som stále naťahovala, pretože som vedela, že piata bude až v apríli.
Spočiatku som si musela zvykať na pikantné a krvavé scény, ale len čo sa tak stalo, vyvaľovala som oči na obrazovku a krútila hlavou nad niečím tak úžasne premysleným, ako je práve táto tv show. Nehovoriac o tom neutíchajúcom počte mŕtvol, ktoré sa tu každým dielom kopia. Ale to už asi k GoT tak nejako patrí a smrť robí tento seriál výnimočným, nie? ...hm, morbídne. 




Obľúbené postavy: Zostali mi dve: Arya, kvôli svojmu odolnému charakteru, úžasné dievča, ktoré svojmu rodu určite nie je na hanbu. And the second one... Tyrion - kto už toho nemiluje? Irónia a sarkazmus - ó áno, len pokračuj, prosím. Navyše je jeho charakter príjemným spestrením vo všetkej tej temnote, v ktorej sa GoT pravdepodobne vykúpala. 

Hodnotenie na csfd.cz: Pekne vyrovnaný súboj so Sherlockom, pretože Game of Thrones sa taktiež pýši 92-ma %-ami. Great work. 

Trailer na prvú sériu:

No. 4:

Draculu som začala pozerať náhodne ešte v lete - tuším, že chodil na JOJke. Dabing ma však odradil a vydala som sa po vlastnej ceste v podobe angličtiny a tituliek. Už po niekoľkých minútach si ma úplne získala atmosféra a úžasný Jonathan Rhys Meyers (btw. kvôli nemu som to vlastne začala pozerať, ale pšt). Dracula má grády, má novú myšlienku, ktorá tohto legendárneho upíra predstavuje ako podnieteného vedca, má sympatické postavy ( a naozaj veľmi výnimočné stvárnenie Van Helsinga) a navyše sa odohráva vo viktoriánskom Londýne. Ja osobne si nič viac nemôžem priať. 
Milujem vášeň a drsnosť, ktorú Dracula obsahuje a milujem to, že je zmes týchto javov podaná veľmi elegantne a vkusne, obe sú zaodeté do drahých večierkov a rób. 
Jediné, čo mi pije krv (eh, pije krv) je to, že druhá séria je v nedohľadne, dokonca som sa, bohužiaľ, dočítala, že ani nie je v pláne. Bože chráň, lebo tento seriál si zaslúži určite omnoho viac dielov, ako len prvých desať, čo nám priniesla prvá séria. 




Obľúbené postavy: Na rozdiel od predošlých dvoch seriálov v tomto nemám zasa až tak na výber, ale rozhodne je to Dracula alias Alexander Grayson, ktorý ma neskutočnú charizmu, odhodlanie a vytrvalosť; jeho bff alebo sluha Renfield - stelesnená oddanosť - a v neposlednom rade si moju priazeň získala aj sebavedomá a rozvážna Lady Jane, akčná lovkyňa upírov, ktorá sa s jedným z nich nechtiac zapletie. Stáva sa. 

Hodnotenie na csfd.cz: Som sklamaná, pretože rovnako, ako druhú sériu si Dracula zaslúži aj nejaké to percento naviac. Zatiaľ je to však 66%

Trailer na prvú sériu:

No. 5:

Zoznámte sa s najmladším členom tohto rebríčka, s Pretty Little Liars, po ktorých som siahla len pre vyplnenie času, ktorý strávim čakaním na ďalší diel The Originals. Zatiaľ mám za sebou len jednu sériu a pár dielov z tej druhej, ale priznávam, že ma to chytilo rovnako, ako stovky fanúšikov predo mnou. 
Na druhej strane mám stále pocit, že je to seriál o ničom. Ale! Natočiť dobrý seriál o ničom je umenie! 
A prečo?
No lebo odhalíme "A" a čo potom? A ono to má už päť sérií ako pozerám. Nuž, nesťažujem sa, som zvedavá, ako sa s tým tvorcovia popasovali. A stále uvažujem nad knižnou predlohou. Hmm. 





Obľúbené postavy: Hanna! Netuším prečo, ale je mi najsympatickejšia. Jej životný príbeh, jej tajomstvá a klamstvá, perfecto, team Hanna. Trošku menej, ale predsa len veľmi rada mám aj Spencer, aj keď tú by som niekedy rada prefackala. Budiž, aj tak ma to dievča baví. Čo sa týka mužského zastúpenia, mala som veľmi rada Tobyho a stále ho rada mám, ale akosi mi to nadšenie opadá. Uvidíme, či ma opäť namotá. (Huh.)
A možno odveci, ale moja najmenej obľúbená postava je Aria, strašne ma to dievča irituje. 

Hodnotenie na csfd.cz: Not bad. 75% nie je na teenage seriál vôbec zlé. A myslím, že je to úplne oprávnených a zaslúžených 75%. 

Trailer na prvú sériu:

No. 6

TVD som začala pozerať niekedy v jari minulého roka počas maródky, kedy som potrebovala nejako vyplniť čas, nebavilo ma čítanie a mala som po krk všetkých tých nekonečných odporúčaní práve tohto seriálu. 
Prvú sériu som zvládla asi za tri dni, druhá mi už trvala dlhšie, tretia ma bavila pomenej a štvrtú som chcela dopozerať, len aby som sa mohla vrhnúť na The Originals.
Ale do tretej série fakt masaker, dlhú dobu som žila TVD, nehorázne ma to bavilo. Škoda, že kvalita deja a príbehu išla časom dole. A čo je najhoršie - úplne som si znenávidela Elenu, okolo ktorej sa už celý seriál točil. Elena toto, Elelna tamto, všetci poďme zomrieť, len aby mohla Elena žiť a aby sa mala fajn. Iritovalo ma to. Plus, nekonečná milostná dráma okolo Damona, Eleny a Stafana tiež postupne stratila svoje čaro. Ale TVD rozhodne patria medzi moje top seriály - keď už pre nič, tak pre skvelé prvé tri série.
S odstupom času však uvažujem o tom, že si v najbližšej dobe pustím piatu sériu. Na skúšku. (:D)




Obľúbené postavy: Hm, hmm. Keďže musím vynechať pôvodných, uvediem Matta - jedinú človečiu postavu. Mala som rada aj Caroline, ale postupom času mi začala liezť na nervy, to isté Damon, ktorý je síce hot, ale omrzel. Takže Matt, ten ma zaujíma ešte stále, len škoda, že ho bolo tak málo. 

Hodnotenie na csfd.cz: Rovnako, ako Dracula, 66%. Také priemerné, not bad. Menej romance a drámy a percentá by išli hore. Na druhej strane, práve to možno niekoho na seriále baví. Každý sme predsa iný.

Trailer na prvú sériu:


Mám síce rada aj Bones, ale to je skôr taká rutinná záležitosť, detská srdcovka, ktorú som sem nechcela pchať. Takže moja top šestka, uvidíme, čo sa k nej najbližšie pripojí. Možno Sleepy Hollow, práve som si stiahla prvý diel a idem si ho pozrieť, videli ste niekto?
Btw. práve ste dočítali môj najdlhšie pripravovaný článok! - to len taká pikoška. Dôležité je teraz: Čo vaše obľúbené tv shows? :o)

16 komentárov:

  1. Sherlock je v mojej TOP 3. Absolútna dokonalosť, na Benedicta mám "menšiu" úchylku. Je neskutočne talentovaný, dokáže zahrať úplne všetko. Game of thrones sledujem tiež, je fajn. Draculu som nikdy nevidela a ani sa nechystám a tie zvyšné tri som kedysi sledovala a dávno prestala :D
    Odporúčam Doctora Who a Queer as folk, tie sú dokonalé ako Sherlock <3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. S tým Benedictom úplne súhlasím, je úžasný :D ...v poslednom čase je všade, kam sa pozriem Queer as folk :D a Doctora Who mám nasťahovaného v PC, len sa k nemu dostať :D

      Odstrániť
  2. Všetci chvália Sherlocka! :D Asi by som si to už mala pozrieť :D A čo sa týka obľúbených seriálov, tak to je jeden a to Queer as Folk! :3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite si pozri! :D a zase Queer as Folk! :D :D

      Odstrániť
  3. Jediný seriál, ktorý pozerám z týchto je Sherlock. Pretty little liars som prestala sledovať pri štvrtej sérii (alebo to bola piata?) ale chystám si ju pozrieť celú odznova, takže sa neskutočne teším! Veľmi ma bavila, do popredia ale prišiel Doctor Who, ktorý je jednoznačne top :)
    PS: určite si pozrie aj Selfia alebo Awkward!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Sherlock je absolútna špička, to áno, no (ale na Doctora nemá, tak sa pekne šup-šup k nemu dopracuj!) :D A z upírskych denníkov som nevidela ani jednu časť, ale ... Hihuhéé B-D A upozorňujem ťa, že ak si chceš pozrieť Queer as Folk, tak sa priprav... Bude tam veľmi tenká čiara medzi "péčkom" a obyčajným gay seriálom :D (ak som ti to už náhodou nehovorila). A čo The 100? :O To je najväčšia bomba, celý čas som len sedela a - :O Pekná článoček :3 Povedala by som, že až nebezpečne epický :DD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no, teraz už venujem všetok svoj voľný čas Sleepy Hollow, takže Doctor si bude musieť znova počkať :D ...hm, neviem, či si pozriem Queer as Folk, je to síce všade, úplne všade, ale nejako ma to stále neláka :D čo sa týka The 100, tak som nedopozerala ani celú prvú sériu zatiaľ, takže som nepovažovala za vhodné to sem capnúť :D
      ooo vďaka ti Frankkie, silno si tvoje epické tvrdenie vážim :D

      Odstrániť
  5. Z týchto seriálov mám rada TVD a PLL, ostatné som nevidela. Aj keď aj PLL a TVD som naposledy pozerala už dosť dávno... Ale určite sa k nim chcem niekedy vrátiť. :)
    Inak, celkom nesúhlasím s tým "syndrómom". Podľa mňa nie je nič zlé na tom, keď niekto pridáva len recenzie a nemyslím si, že by to malo súvisieť s nedostatkom času a fantázie. Veď tak ako na každý článok, aj na recenziu (ktorá má mať aj nejakú hodnotu) si treba vyhradiť určitý čas a sústredenie. Niekedy nie je ľahké premeniť všetky svoje pocity a myšlienky na slová, inokedy je zas ťažké ich vôbec nájsť. Takže by som to takto určite neoznačovala. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Máš pravdu, ale mne sa píše vždy jednoduchšie recenzia, nemusím si vymýšľať, o čom bude, len zosumarizujem svoje myšlienky, napíšem ich a som hotová, kdežto pri článkoch musím vymyslieť ako to bude vyzerať, čo tam dám a tak podobne, sú pre mňa časovo náročnejšie... Ale svojím tvrdením som určite nechcela nijako degradovať recenzie, ich hodnota je na rovnakej úrovni, ako články, rada si prečítam aj, aj to :-)
      Možno som to mala napísať inak :D

      Odstrániť
  6. Dá sa povedať, že by sme sa spolu stretli napoly :D Sherlock, Game of thrones, Drakula (inak zabila by som ich za to, že ten seriál zrušili- ja chcem pokračovanie!) a TDV, ale už aj tie mi prídu prekombinované a sekla som s tým. Tie ostatné ma nikdy nejak nelákali...PLL som začala, no nechytilo ma to.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na PLL nemám v poslednom čase náladu ani ja, a to som len niekde v polovici druhej série :D :D ale jednotka ma veľmi bavila :)
      Och, ten Dracula ma poriadne štve, dúfam, že si to ešte poriadne premyslia, mne sa to celé strašne páčilo :D

      Odstrániť
    2. Mne tiež, ale dosť o tom pochybujem. Mali na to už dosť času, a keď to nemalo sledovanosť? Čo už... :/

      Odstrániť
  7. Sherlocka som nikdy nevidela, len filmové verzie s Robertom Downeym Jr. 8D zbožňujem ho 8P možno keď nebudem mať čo kukať, tak už sa do toho pustím, lebo každý ma nahovára 8D
    Draculu si chcem kuknúť kvôli Johnathanovi, ktorý ma namotal už v Tudorovcoch 8P On je skvelý herec 8)
    TVD som od začiatku zbožňovala, najlepšia bola séria s Klausom, to áno 8D ale teraz je to zase veľmi dobré, má to väčšie grády, nový príbeh, je to fajn 8) Damona milujem 8P Elena zvykla liezť na nervy, ale v poslednom čase jej nové ja žeriem 8D A Caroline je bohovská!
    The Originals je skvelý spin-off, vždy tam majú čo riešiť. V 1. sérii mi nie všetko sedelo zato, ale teraz je to ešte viac skvelé. Zbožňujem Rebeku! A veľmi sa hnevám, že Claire Holt odišla, ona s Klausom a Elijahom ťahali aj TVD vtedy, nie len Originals. Strašná škoda. Teraz sa mi nepáčia posledné časti, keď sa tam trepe "mamima a ocino" 8D
    PLL som kukala a žrala volakedy, ale po 3. sérii ma to strašne prestalo baviť a zasekla som sa. Teraz to nekukám, ale mám poznačené, kde som skončila a dúfam, že sa k tomu raz vrátim. Ten spin-off im bohužiaľ nevyšiel, ale Hannu milujem. Ja som seriál pôvodne začala pozerať kvôli Lucy Hale alias Arii 8D ale potom ma to chytilo celé. Teraz už bohužiaľ na to nemrhám časom, lebo som to ani minule nedokukala, nezáživné to pre mňa bolo. A nechápem, prečo to ešte stále viac natáčajú, väčšina ľudí na to viac nadáva ako to chváli.
    GoT je skvelé samozrejme 8D JMňa ironicky 1. diel vôbec nebavil, ale po pár dieloch som sa od toho už nevedela odtrhnúť a teraz netrpezlivo čakám na ďalšiu sériu, lebo to skončilo skvele! Ariu a Tyriona zbožňujem. Ešte aj Johna Snowa a matku drakov mám rada 8)
    Bones je tiež moja srdcovka, ako aj NCIS 8)
    Ja som bola dlho namotaná na How I met you mother, zbožňuje Neila Patricka Harrisa 8P a tiež That 70´s show. To je úžasný sitcom a ja to vkuse re-watchingujem. Pustím si to pri obede alebo len tak to počúvam pri žehlení, už to viem naspamäť 8D
    Z nových seriálov mám rada Constantina, čo sa fakt oplatí kukať, hlavne kvôli hercovi a potom efektom 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja som zasa nevidela filmové verzie Sherlocka, ale už sa na ne chystám :D
      Draculu si určite pozri, mňa úplne dostal, som zvedavá, čo na to potom povieš :) J.R. Meyers je perfektný aj v Tudorovcoch aj v Nástrojoch smrteľníkov (aj keď Valentinea som si predstavovala trochu, no dobre...diametrálne odlišne :D).
      Presne, presne, najväčšie grády malo TVD s Klausom, Elijahom a Rebekah, ale počula som, že šiesta séria je zasa celkom fajn, tak som zvedavá, č sa k nej prebojujem :D
      čo sa týka PLL asi dva dni po dopísaní článku som sa zasekla aj ja niekde v polovici druhej série :D dúfam, že sa odseknem, chcem aspoň dokončiť sériu :D ale prvá ma bavila veľmi, úplne zažratá som bola :D
      Originals...máš úplnú pravdu, rozmýšľala som, čo mi tam začína trochu prekážať :D získava to akúsi inú atmošku, dúfam, že to teda ešte uhrajú :)
      Jon Snow ma strašne bavil na začiatku, ale postupom času som mala pocit, že nejako zobyčajnel :D to ale nemení nič na tom, že je straaašne pekný :D
      nalákala si ma na Constantine, googlila som a vyzerá to ako niečo, čo by ma mohlo baviť, tak vďaka! :D

      Odstrániť
  8. Já miluji PLL, ale teď nemám na seriály moc času :(
    http://milujemekihy.blogspot.cz/2015/01/recenze-knihy-anotace-romance-ze.html

    OdpovedaťOdstrániť