piatok, 27. februára 2015

Book Creatures of the Night TAG

Viete akú slabosť mám na dobré tagy, však? No, zase raz sa prejavila.
Tento tag som našla na blogu Our little library a veľmi sa mi páči, takže som sa rozhodla vyplniť ho.
~O čo ide? Vymenujete vaše obľúbené knihy, v ktorých sa nachádzajú tvory určené v tagu. Ak chcete, môžete menovať aj konkrétne postavy~

Edit: Asi mesiac mám rozpísaný tento článok, stále sa mi zdá super, ale nikdy nedôjdem k tomu, aby som pokračovala v písaní. Len nad tým premýšľam. No ale teraz už ideme na to. 

Čítať na vlastné riziko, článok obsahuje NeNoRmÁlnE strašidelné obrázky. 
Robím si srandu, malo by to byť v pohode. 

Upíri
Ooo, takže začneme zľahka, asi najjednoduchšou otázkou, upíri sú teraz všade. Keby šlo o seriál, spomeniem The Originals (som rebel, preto som to nenápadne spomenula aj tak), ale keďže sa bavíme čiste o knižnom svete, vedie jednoznačne Upírska akadémia. A fakt mám menovať? Lebo ak áno, tak skvelá Rose, silák Dimitri, arogantný Adrian (dúfam, že si neskočia do vlasov, keď ich píšem takto vedľa seba, ale tak dúfajme, že je Adrian spokojný so Sydney), vznešná Lissa a vtipálek Christian. A to stále nie som ani v polovici. Ale ich tam je, čo?


Vlkolaci
Na tagoch vlastne milujem to, že si môžem zaspomínať na obľúbené série a ešte ich k tomu aj odporučiť čitateľom a čo-to o nich napísať. Začali sme srdcovou Upírskou akadémiou a pokračujeme mojou ďalšou srdcovou záležitosťou, knižnou sériou Vlci z Mercy Falls. Bola som poriadne chorá, keď som čítala prvý diel (Triašku) a možno to vyznie čudne, ale upokojovalo ma to. A keďže som mala knihu iba z knižnice a na martinuse boli zľavy, slovo dalo slovo a teraz mi už na poličke trónia všetky tri diely. A môj najobľúbenejší vlkolak všetkých dôb? Sam! Miluje poéziu, hrá na gitaru a pracuje v kníhkupectve. Perfecto, že? K tomu si prirátajte fakt, že vlkolaci sú tu podaní úplne novým spôsobom - premieňajú sa na základe teploty. 
Nedá mi však nespomenúť aj Lupina, toho mám tiež veľmi rada a mám preňho osobitné miesto v serdječku. 

Zombie
A teraz seriózne rozmýšľam, že som čítala len jednu zombie knihu. Už by som si mala vážne prečítať aj Warm Bodies, takto musím uviesť Les kostí. Alebo radšej Pobrežie hrôzy, to sa mi, narozdiel od Lesa kostí, naozaj páčilo. Keďže bola v každom diely iná hlavná hrdinka... nuž, Gabrielle sa mi pozdávala najviac, dokonca som jej aj najviac fandila v otázke techtle-mechte, u ostatných som to mala na háku. Ale inak má celá táto sériu pravú zombie desivú a dusnú atmosféru. 


Duchovia
Niekedy viem byť mimoriadne nerozhodná, a to sa prejavuje aj pri tomto bode, takže uvediem hneď tri knihy. Hm, presnejšie dve knihy a knižnú sériu - vo všetkých troch sa vyskytujú duchovia a všetky tri mám veľmi rada. Ako prvú spomeniem pravú krvavú ducharčinu Annu krví oděnú, z ktorej naozaj behajú po chrbte zimomriavky. Napriek tomu je ale kniha veľmi príjemným čítaním... len nie o jedenástej večer. Druhá priečka patrí knižnej sérii Medzi nebom a zemou, ktorá je takou light ducharčinou, čiže sa zvýšeného tlaku a búšenia srdca určite obávať nemusíte. Tu ide skôr o budovanie charakteru namyslenej americkej roztlieskavačky, ktorej sa stalo niečo, čo sa takýmto dievčatám bežne nestáva - zomrela. A to, verte alebo nie, zmení každého. A tohto duchárskeho hadíka ukončí môj najnovší objav (v súvislosti s duchmi), Vreštiace schodisko. Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že ide o knihu pre deti 12+, ale Vreštiace schodisko je naozaj veľmi kvalitnou knihou, ktorú si zaručene užijú najmä staršie ročníky. A možno sa z nej aj rozklepete - ak ju začnete čítať o pol jednej v noci, ako ja. 


Čarodejnice/Bosoráci
Tu sa nemusím vyhovárať na svoju nerozhodnosť. Dva nadpisy, dve odpovede. Za čarodejníkov nevedie nik iný, ako legendárny Harry Potter. Ten dokázal učarovať všetkým deťom, ktoré dodnes čakajú na list z Rokfortu, ak nie na samotného Hagrida, ktorý vám vyvalí dvere a prednesie: You're a wizard... (Katka, Ferko, Anička, Jožko.) Ach jaj. A kto je najlepší bosorák v dejinách všetkých bosorákov? (Poďte, povieme to spoločne!) Magnus Bane! (Áno, správne.) Ten však vystupuje aj v Nástrojoch smrteľníkov aj v Pekelných strojoch, sama neviem, kde ho mám radšej. 


Víly/Féri
S vílami a férmi sa v literatúre zas až tak často nestretávam. Možno mám len okno, ale spomínam si iba na dva takéto prípady, a to séria Krídla a séria Nástroje smrteľníkov. Z Krídel som prečítala len prvý diel, neoslovilo ma to natoľko, aby som siahla po ďalších (aj keď kamoška sa odhodlala a práve sa pasuje s posledným dielom - hneď sa cíti o pár rokov mladšia), ale Nástroje smrteľníkov, to už je iné kafé. Aj keď mám pocit, že zas až tak často tam féri neboli. Alebo za to môže to okno? Hmm. 


Démoni
Ešteže robím tento tag teraz a nie pred dvoma mesiacmi. Pred mesiacom a niekoľkými dňami som totižto dočítala Svudné zlo, ktoré je jedinou knihou, v ktorej som sa stretla s démonmi, ktorí boli démonmi aj nazývaní. Akože tak bližšie. A doteraz neviem presne, čo si o tom myslím. Pravdepodobne na úplný názor potrebujem ďalší diel.

Anjeli
S anjelmi sa stretávame asi tak často, ako s upírmi, takže by to nemal byť problém. Mojím obľúbeným anjelom bol Patch (síce padlý, ale nech), teda v prvom diele série Hush hush, potom pre mňa už stratil svoje čarovné a čaro a jeho anjelskú hot top pozíciu zaujal až pred niekoľkými mesiacmi Raffe, zo série Penryn a Koniec dní. Vybavené, Raffe je môjho srdca šampión. Hoci aj s démonskými krídlami. 


Mimozemšťania
Poznáte Som číslo štyri? A všetky tie vtipy, čo sa teraz šíria internetom... I am number four... a Tobias/Štyri: No, I am Four. Dúfam, že poznáte, lebo práve z tejto knihy pochádzajú moji obľúbení mimozemšťania, Mogadoránci. Viac vám k tomu nepoviem, čítala som už dávnejšie a fakt neviem, prečo som si ich tak obľúbila, pamätám si len, že som ich vážne žrala. 
(P.s.: Mogadoránci sú zlí. Wrrr.)


Ľudia s nadprirodzenými schopnosťami
Muhahaha, zase môžem spomenúť Maru Dyerovú a jej frajera Noaha. A zase vám to môžem odporučiť a presviedčať sa, že nepotrebujem ďalší re-reading. Jednotky a dvojky, trojka sa mi zase až tak nepáčila, ale to môžete posúdiť sami, ak si kúpite jednotku a dvojku, čím dopomôžete k vydaniu trojky, ktorú si potom budete môcť prečítať a vytvoriť si svoj vlastný názor. Pfu, vyčerpávajúca veta. Len mi pokojne verte, táto séria stojí za vašu pozornosť. 



Pokojne môžete kopčiť a vyplniť tento tag aj bez tagnutia, rada si prečítam. :D

1 komentár:

  1. Upírsku akadémiu mám vyhliadnutú už dlhšie.. a nie a nie sa k nej dostať ( stále čakám, kedy mi ju kamarátka dá k narodeninám :DD ). Anna krví odéná mi zas tak sympatická nebola, nemám ani chuť si ju zre-readingovať ani siahnuť po ďalšej časti - bolo to zaujímavé, napínavé, ale niečo tomu chýbalo ( pozíciu lovec duchov má už v mojom srdíčku zabranú Dean zo Supernaturalu )
    Magnuuus! Vždy keď sa povie bosorák, napadne mi len tento trblietkami obletovaný Willov skoro-milenec :DD
    Ach Patch.. :D V jednotke bol vážne super, ale potom to s ním šlo dolu vodou ( myslím, že som Cresscendo ani nedočítala, liezli mi na nervy obaja spolu s Norou ).
    Zaujímavý tag a ešte zaujímavejšie odpovede - možno by som si konečne tiež mohla prečítať Maru Dyerovú :D

    emmaline-s-world-of-books.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť