nedeľa, 26. apríla 2015

2x3 tipy | Film & seriál

Každý knihomoľ určite pozná také to obdobie, počas ktorého sa poriadne nevie začítať do žiadnej knihy a je z toho mimoriadne nervózny. A čo robí poväčšine taký knihomoľ v takom období? No, buď rozčítava ďalšie a ďalšie knihy alebo sa so smutným pohľadom obráti na seriály a filmy, ktoré na chvíľu zastúpia knihy a pomôžu mu odreagovať sa, vypnúť a dostať sa do iného sveta. A práve tomu je venovaný dnešný článok!

Oh, dobre teda. 

Ako už teda predznamenáva gif (vôbec nič nepredznamenáva, len to dobre znie), pustila som sa do filmov s Cumberbatchom a Hiddlestonom. S každým zvlášť, len sa mi to nejako stretlo na pol ceste a bum a mám ďalších obľúbených hercov. Až teraz nooo. 
Ale samozrejme, že vám sem len nenacapem filmy, v ktorých hrajú, ja vám sem vyberiem tie najlepšie, ktoré stoja za to. 
Takže... 
To dúfam.


TIP č. 1
The Imitation Game/ Kód Enigmy 

Uuuurčite ste už tento názov niekde začuli. Tento film spolu s The Theory of Everything momentálne hýbe svetom a práve preto sa mi doň veľmi nechcelo. Známa mi dokonca povedala, že pri ňom v kine zaspávala (premietanie bolo síce okolo desiatej, to je však detail), takže som sa ku Kódu Enigmy stavala dosť skepticky. Čo som však mala robiť, keď išlo o po a: film z obdobia druhej svetovej vojny, po b: Benedict Cumberbatch, po c: Keira Knightley (aj a, aj b, aj c ma fascinujú). Takže som presvedčila samu seba a film som si stiahla. A potom som sa mu znova mesiac vyhýbala a nechala sa veľkoryso každým presviedčať, aby som si ho pozrela. 
Už asi viete ako to skončilo, však? Správne, film som si pozrela a som o-ča-re-ná. Perfektný film, ktorý vo vás určite vyvolá emócie a búrlivé myšlienky. Benedict a Keira navyše podali skvelé herecké výkony a ja som viac než spokojná. Na dobré sa teda oplatilo čakať aj tých niekoľko týždňov, čo som film odkladala!

Što to jest vlastne? 
V zime roku 1952 britská polícia dostala hlásenie o vlúpanie do domu profesora matematiky a kryptoanalytika Alana Turinga (Benedict Cumberbatch). Namiesto páchateľa tohoto zločinu však v putách odviedli samotného Turinga, ktorý bol obvinený zo sexuálnych priestupkov a čakal ho zničujúci súdny proces. Takmer nikto zo zúčastnených nevedel, že ide o vojenského hrdinu, ktorý sa spolu s tímom podieľal na prelomení kódu legendárneho nemeckého šifrovacieho stroja Enigma. The Imitation Game rozpráva príbeh matematického génia, ktorý vďaka svojmu úžasnému talentu pomohol skrátiť 2. svetovú vojnu a zachránil tak tisíce ľudských životov.

A keď si to tak teraz čítam, tak ja som ani poriadne nevedela, do čoho idem. O to lepší filmový zážitok z toho ale mám. A má fakt super trailer, pozrite si :)



Tip č. 2 
Only Lovers Left Alive / Prežijú len milenci

Tak, tento film síce nehýbe svetom a vie o ňom len málokto, o to viac pozornosti si však zaslúži. Má perfektnú pochmúrnu undergroundovú atmosféru, ktorá vás celých opantá a pohltí. Úžasný soundtrack, ktorý si po zhliadnutí budete googliť... znova tu máme výborné herecké výkony (Tilda Swinton a Tom Hiddleston) a aj keď je dej takpovediac oničom, určite sa nebudete nudiť a v myšlienkach sa k filmu mnohokrát vrátite, pretože vám toho svojím spôsobom povie mnoho. Ak by ste si nebodaj pomysleli, že ide len o ďalšiu upírčinu, tak heš takýmto nápadom, tento film je omnoho originálnejší ako polovica súčasných filmov dokopy. Uisťujem vás, že upíri nie sú základnou myšlienkou filmu, základnou myšlienkou filmu je lovestory a aj tá je úplne, ale diametrálne odlišná ako všetky, s ktorými ste sa doposiaľ stretli. Hm, už teraz by som si ho znovu pustila. 

Što to jest vlastne?
Adam - talentovaný hudobník v štýle 60. rokov, žije v ponurom Detroite. Zúfalý z toho, kam tento svet speje, čím ďalej, tým častejšie premýšľa o samovražde. V teplom Tangeru žije jeho tajomná, štýlová priateľka Eva, čo miluje poéziu a rada večeria s Christopherom Marlowom. Adam aj Eve majú viac než tisíc rokov. Pred niekoľkými storočiami sa dohodli, že kvôli čerstvej krvi nebudú zabíjať ľudí a získavať krv budú v nemocnici. Nie je to tak dávno, čo sa rozhodli žiť oddelene. Veľmi dlho im to ale nevydržalo a Eva už vystupuje z lietadla v Detroite. Obaja cítia, že sa má stať niečo nebezpečné. Onedlho prichádza do mesta aj mladšia sestra Eve - nekontrolovateľný šialený upír, ktorý nedokáže ovládať svoje emócie. V meste sa objavujú zvláštne úmrtia, a tak musia Adam a Eve utiecť do Alžírska. Problémy však ešte len začínajú a vyzerá to, že koniec sveta predsa len nastane a smrť nie je tak ďaleko... Smrť? Nie je príliš skoro?

A teraz vám poviem, že mám pocit, že je ten obsah o nejakom úplne inom filme. Zaujímavé. Spoločné záchytné body tam sú, ale určite si to radšej pozrite sami. Každopádne, trailer only for you.


A teraz prichádza big boom, držte si klobúky. 

Tip č. 3
Sci-fi, drahí priatelia

Začnem tým, čo ma dnes dokopalo k písaniu tohto článku. Videli ste Star Trek? A videli ste Star Trek: Into Darkness? Lebo ja hej, dnes a som nadšená! Včera som si pozrela jednotku, tá bola síce fajn, ale mňa osobne neoslovila až tak, ako dvojka. Skvelé postavy, príbeh, pekný kapitán Kirk, epic Benedict Cumberbatch alias Khan (ako to ten človek robí?). 
Nikdy by som bola nepovedala, že ma bude baviť niečo takéto, ale život je plný prekvapení, že jo? Takže by ste to mali skúsiť aj vy, a to aj ak nie ste fanúšikmi tohto žánru. Uvidíte, že ani nebudete vedieť, ako vám tie dve hodiny ubehnú.

A dve hodiny vám ubehnú rýchlo aj pri Avengers, ktorí sú nabití vtipnými situáciami a hláškami a badass Lokim. Vážne, ak už pre nič, pozrite si to aspoň kvôli nemu.  A ak už nie pre chudáka Lokiho, tak pre hot Thora (dámy). Ja osobne som Avengers pozerala tri dni, tak som nechcela, aby sa to už skončilo. (Nesmejte sa.) 

Ale potom som si pustila Thora 2: The Dark World a zase som bola spokojná, lebo som mala vesmír, Thora a Lokiho a čo viac si človek môže priať, keď sa môže ledva postaviť z postele, tak ho zmorila choroba? No nič viac, hlavne ak nevládzete ani zaostriť zrak na písmená, a teda ani čítať. Vďaka Marvel, vďaka Thorovi a Lokimu som prežila dvojtýždňovú chorobu bez ujmy na psychickom zdraví. A preto to teraz budem všade a každému odporúčať! 

Pre info: Khan a Loki

Tip č. 4 
Sherlock

Eheh, áno, viem, že som o Sherlockovi už jednu ódu napísala a nechystám sa písať ďalšiu, len jednoducho znova vládne môjmu životu a znova hltám diely ako drvič odpadov. Čo iné ako re-watching by som mohla robiť, keď budú ďalšie diely až na budúci rok? (Smrk.) Len pre zopakovanie, Sherlock stále patrí medzi moje úplne najviac top seriály. A vždy bude (hrdé búchanie sa do hrude, hell yeah.) Už nech je aspoň ten Vianočný špeciál. 

Tip č. 5
Wallander
Zbrusu nové meno! Ak náhodou ľúbite Sherlocka alebo aspoň dobré kriminálky a Toma Hiddlestona, neváhajte a pozerajte. Wallander rieši naozaj prepracované prípady v ťažkej depresii s peknou kamerou, podmanivým hudobným podmazom a ešte k tomu vo Švédsku. Perfecto. A navyše má podobnú stopáž ako Sherlock a tiež má jedna séria tri diely. Oo keď som našla tento seriál, moje srdce zaplesalo. Wallandera síce nehraje Benedict Cumberbatch, ale tak aspoň tu máme toho Hiddlestona alias Magnusa Martinssona (hej, fakt sa volá MAGNUS) jediného človeka, ktorý tu dvíha telefóny. Takže vôbec nie zlé, však? 

Tip č. 6
Sleepy Hollow / Ospalá diera
Seriál presne podľa môjho gusta! Fešný Ichabod Craine sa zobudí v modernej dobe a musí si na ňu teda poriadne zvykať, keď je už predsa len zvyknutý na to svoje 19. storočie. Zároveň sa prepína do módu vyšetrovateľa, pretože je Sleepy Hollow v neustálom nebezpečenstve, keď naň útočia kadejaké nadprirodzené sily. A spomínala som, že má aj menšie problémy so svojou ženou? Ach, nemá to ľahké. Ešteže má poručíčku Abby, jeho BFF. 

Toť rada od Ejbrahama. 

Tak čo, videli ste niečo z dnešných tipov? Prípadne vás niečo zaujalo? Ja sa teda pomalým krokom odoberám k čítaniu Half Wild (Polodivý), ktorý sa mi páči snáď ešte viac ako prvý diel. A konečne ten slastný pocit ničnerobenia. Oh gaad. Prajem vám krásnu nedeľu v spoločnosti dobrej knihy/filmu/seriálu. 

Čuspapa.

11 komentárov:

  1. Okrem Ospalej diery a Wallandera som videla všetko, lebo tých dvoch proste absolútne zbožňujem. Patria k mojim úplne najobľúbenejším hercom :3 A všetko čo som s nimi videla bolo skvelé :3
    Kód Enigmy som videla dva týždne pred slovenskou premiérou (ale tak načo čakať, keď už boli titulky, že.
    K Star treku 1 som sa ešte nedostala, ale koho to trápi, keď som videla ten s Benom, že. A bol absolútne fantastický :3 Chcelo by to re-watching. Takisto pri Enigme a OLLA.
    Avengers som videla aspoň 20x, teraz sa už 2 roky neskutočne teším na dvojku (už v stredu! :3) a Thora mám tiež moc rada. Hlavne jednotku.
    Koľkokrát som videla všetky diely Sherlocka som už radšej prestala počítať. Ale každý minimálne 3x O:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. neviem, kde som bola doteraz, že som sa s nimi nestretla :D teraz som očarená :D :D :D ...ooo ani nehovor, ja idem na Avengers až v sobotu, už sa neviem dočkať, 3D!!! :D ...mohla by si potom nejaký článok napísať a aspoň trochu mi skrátiť čakanie :D

      Odstrániť
  2. Benedict je úžasTný! :3 Kód Enigmy si chcem už milión rokov pozrieť. Po ceste do školy som vždy stretala jeho podobizeň na bilboarde, takže sa mi kráčalo vždy lepšie :D
    A Sherločík je je jednoducho on :D To je samozrejmosť :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. aj Tom je úžasTný! :D :D Nepozeraj, prídeš v lete - pozrieme spolu :D :D :D Šerlok je...životný štýl :D

      Odstrániť
    2. Okej, vidím, že naliehaš :DD Leto je už tu! Pozri sa, jeden týždeň výlet, druhý záverečné práce a fajront :D Ešte nemám vybavené tie vlaky...
      S Tomom som mala skúsenosť len v Thorovi (ak predpokladám správne, tak je to Loki) ... A nevytvorila som si k nemu žiadne citové puto...
      Šerlok je životný štýl... Amen. :D

      Odstrániť
    3. keď už je tu leto tak ako vieš... dvere máš otvorené vždy u mňa! :D ...šup vybavovať vlaky, ja už mááám, idem do Piešťan na Kabááát :D
      ...veď ty počkaj, príde raz aj to! :D ..jojo, Loki je to :D
      Amen. :D

      Odstrániť
  3. Sherlocka se chystám už dlouhou dobu sledivat, ale pořád si na to nemůžu najít čas :(
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keď raz začneš, už nebudeš vedieť prestať :D ...nebudeš ľutovať! :)

      Odstrániť
  4. Sherlocka miluju! Jen mě neskutečně irituje to nekonečné čekání. :D Skvělý článek. :)
    http://behindthebookshelfcz.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hovor mi niečo...skôr zošediviem, ako sa dočkám novej série :D
      Vďaka! :)

      Odstrániť
  5. Přežijí jen milenci chci zhlédnout už dlouho.. Rozhodně mě tento film zaujal, nejvíc asi tím hereckým obsazením..

    OdpovedaťOdstrániť