utorok, 23. júna 2015

Čo sa skrýva v mojom paláci?

Dlho som hľadala inšpiráciu, ktorú som našla až v mojej knižnici! Tak mi cinklo, že ja som takýto článok ešte nerobila. A na knižnom blogu by čo? No, nemal chýbať, nie? Takže, ať se líbí, prejdite sa (nie že by sa tu dalo prechádzať) po mojej knižničke. 


Prvá a zároveň najnovšia polička, ktorú absolútne milujem (a čo že je to polička) obsahuje môjho srdcového Hobita (úplne krasTne je to vydanie), klasickú, no o nič menej dobrú Pýchu a predsudok (barzo ľúbim film, pozrite si), fenomenálne dve časti Harryho Pottera, ktoré viem už takmer naspamäť (ktovie, či takmer), prvú slovenskú dystópiu Adaptácia, ktorá ma veľmi milo prekvapila, moju jedinú českú knihu Svět poté o Penryn a Raffem (♥), jednu z tých (aspoň pre mňa) lepších častí Divergencie, príbeh podľa Štyriho, Tweetni mi!, ktorá je perfektnou oddychovkou na leto (obzvlášť pre blogerov), Kráľovnú Tearlingu (historická dystópia by som to nazvala), sloveskú fantasy Čierna schránka, milú letnú sériu Medzi nebom a zemou a trochu slabšie knihy: Lov a Magická príťažlivosť. Ďalej tam možno človek pozorného oka zahliadne tenučké štyri knihy a človeka, ktorý je navyše aj zvedavý, bude zaujímať to, že sú anglické a doniesol mi ich dedko. (Zlatý, týmto ho pozdravujem.)

(asi 15 minút mi načítavalo tú fotku, furt ma ten blogger vie akurát tak naštvať) 

Rezkým krokom (ale len tak rezkým ako dovolí blogger) sa presunieme na poličku číslo 1 môjho skromného regálu. Tu sa môžete pokochať výhľadom na dokonalých Bohov Olympu, na vášnivú Upírsku akadémiu a na najsamthebest Maru Dyerovú (tu mi teraz polička zíva prázdnotou, nakoľko som dobrý človek a požičiavam).

Trikrát hurá! Toto bola namôjveru dobrá polhodina! Normálne sa mi vykoľajil vlak harmonických myšlienok ako tu nadávam. 

Ako tak pozerám na Na vine sú hviezdy uvedomujem si, že pri tom ako som si nanovo ukladala knihy do poličky som akosi zabudla na Papierové mestá, ktoré má kamoška, a ktoré teraz nemám kam vopchať. Smutný príbeh. Ešteže sa sem vošli prvé dva diely série Half Bad, ktoré vyzerajú perfektne. Perfektné je aj Vreštiace schodisko, z ktorého mi behá mráz po chrbte ešte len sa naň pozriem. A nesmrteľná Cassandra Clare a jej Tieňolovci sú poslednými kúskami v tejto poličke. 

Ok, asi som prišla na princíp, ktorý spočíva v pravidelnom refreshovaní stránky.

Priznám sa vám bez mučenia, Piatu vlnu som ešte nečítala, a to mi tu stojí už takmer rok. Hanba mi. Som číslo štyri som ale čítala a strašne sa mi to páčilo, určite to omrknite. Pád patrí k mojim srdcovkám a nech si hovorí každý, čo chce, ďalšie diely už, bohužiaľ, týmto titulom počastovať nemôžem, ale budiž. Slza bola fajn, ale Vodopád, ktorému sa momentálne venujem vo mne vyvoláva mimoriadne zmiešané pocity. Každopádne sa môžete v najbližších dňoch tešiť na recenziu. Eleanor a Park sú bezkonkurenčne najzaujímavejšou love story v mojej knižnici strašne pekná kniha je to. Legendu a Fenomén som VYHRALA (ja, vážne, vyhrala) na najepickejšom blogu a Strieborná kniha snov je ďalšia z radu mojich tzv. topiek. 


Séria Rád temnoty, ktorá by sa už veruže mohla dočkať tretieho pokračovania stojí úplne vľavo, hneď vedľa Serafíny, ktorá bola mojím prvým "recenzákom". A fakt sa mi páčila, aj zvonku, aj zvnútra. Delírium je fajn, ale nikdy som ho nedočítala, stále mám záložku kdesi 70 strán pred koncom, bude za tým asi niečo psychické, inak si to neviem vysvetliť. Pasca je zase raz jedna z veľkých srdcoviek, pri ktorých ma štve, že sa na záver trilógie každý vybodol a ja si ho mám vycucať z prsta (alebo objednať z ďalekej Ameeeriky), Pobrežie hrôzy a Temné diery, ktoré veľmi vysoko predčili moje očakávania po dočítaní Lesa kostí (ten ma zas až tak neoslovil, noo). A zase pozerám, že mi tu chýba Rebeka od Daphne DuMaurier, a tak tu stojí len osamotená klasika Búrlivé výšiny. Trošku slabšia Elusion a ešte slabšia Prozreteľnosť - to jest kompletná polička.  


A to posledné, čo vám dnes ukážem je... toto, čo vidíte hore. Hej, vidíte dobre, je tam Monster High, raz som si to požičala od sesternice a tá to už odo mňa odmietla zobrať naspäť. Tak prečo nie? Však sa to hodí do poličky. Legendaris Hry o život (ste pozerali na Jojke? Ja nie, otrasný dabing a trilion reklám), Vlci z Mercy Falls, ktorí by chceli re-reading, keby na to len bol čas. Naprieč vesmírom, ktorú som si kúpila kvôli obálke (nesúď knihu podľa obalu), Denník nočného motýľa, ktorý mám rada asi ako jediná na zemeguli a Penderwickovci... 

Mám síce ešte zopár poličiek, ale tieto sú najzaujímavejšie. Z ostatných by som asi "vypichla" Quo Vadis, Verneho, Daniela Defoea a moje milované knihy o histórii, ktorými ma mamka pravidelne zásobuje. 

A dajte si na chvíľu pauzu od každodenných stresov a vypočujte si Klusa a jeho Přeju Ti. Milá vec je to :)


2 komentáre:

  1. Krásne kúsky :3
    Neviem, ako dlho máš tento dizajn, ale absolútne som sa doň zamilovala <3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka 2x! :D ...asi mesiac a tiež sa mi strašne páči, dúfam, že sa mi bude páčiť ešte dlho :D

      Odstrániť