nedeľa, 12. júla 2015

Ach, tá láska... blogerská! | Girl Online

Zoe Sugg
Girl Online
Slovart 
288 strán
Goodreads: 3.79


Anotácia: Najznámejšia britská youtuberka Zoella prichádza s kožou na trh... teda knihou :) 
Jej prvotina je príbehom dospievania a prvej veľkej lásky obyčajnej baby v súčasnom predigitalizovanom svete. Penny bloguje pod supertajným nickom GirlOnline o všetkom, čo ju trápi, o priateľstve, o chlapcoch, o škole, o svojej šialenej rodine, a dokonca aj o záchvatoch paniky. Keď sa Penny strápni na školskom predstavení a video zahltí Facebook aj YouTube, akoby zázrakom jej rodičia prijmú pracovnú ponuku, vďaka ktorej strávia Vianoce v ďalekom New Yorku. Tam stretáva pekného Noaha s gitarou prevesenou cez chrbát. Penny sa zrazu zamiluje až po uši a na svojom blogu zachytáva každý okamih strávený s „brooklynským chalanom". Lenže aj Noah pred ňou skrýva jedno tajomstvo. A keď sa to tajomstvo prevalí, ohrozí nielen Penninu anonymitu na blogu, ale aj jej najbližších priateľov.


Zoe Sugg je úspešná americká vlogerka, ktorej sa podarilo ešte niečo navyše – napísať a vydať knihu. A to dokonca mimoriadne úspešnú knihu s obrovskou reklamou! S Girl Online sa momentálne stretnete naozaj takmer na každom kroku a sprevádzajú ju nielen mimoriadne pozitívne ohlasy, ale aj názory, ktoré by knihu najradšej zabalili do čierneho plastového obalu a uprostred noci ju zahrabali kdesi v lese do aspoň päť metrovej hĺbky, len aby Girl Online už nikdy nezočila svetlo sveta. Dnes vám však predstavím len jeden z názorov, konkrétnejšie ten môj


Poviem vám pravdu, táto kniha ma už od začiatku nijako extra nezaujala a v podstate som ani nemala v pláne ju čítať. Takéto moje rozhodnutia ale pomerne často mení naša mestská knižnica a inak tomu nebolo ani tentoraz, a tak sa z mojej piatkovej návštevy vykľula plná náruč kníh, na ktorej samom vrchu trónila práve Girl Online. No a keď už som ju mala, slovo dalo slovo a vďaka naozaj podmanivej obálke som sa hneď pustila do čítania. 

A bola som naozaj veľmi prekvapená, keď sa na mňa vyvalil príbeh, ktorý sa čítal neuveriteľne rýchlo a príjemne. Dokonale sedí práve na toto ročné obdobie, keď pred zložitými dlhými príbehmi uprednostňujeme tie jednoduchšie, pri ktorých sa nemusíme toľko zapotiť a namáhať mozgové závity rozmýšľaním. Láska blogerská je milým letným čítaním k vode alebo do záhrady. 

Isté okamihy v knihe však nemôžeme ospravedlniť ani tým, že ide o debut a určite sa neraz chytíte za hlavu a zagúľate očami nad tým, aké trapasy sa to tej Penny stávajú. Ale oceňujem to, že aj napriek tomu, že sa príbeh spočiatku zdal ako jedno veľké klišé, nakoniec sa z neho vykľul celkom originálny a pútavý príbeh. Áno, zopár vecí si mohla Zoella odpustiť, napríklad otrepaného najlepšieho kamoša geja, niektoré naozaj trápne zoznamy a niektoré naozaj nezmyselné situácie, ktoré boli príliš prehnané. 

“Sometimes you have to face up to your fears to realize that they aren’t actually real.” 

Ale nad tým všetkým sa dá vďaka jej príjemnému štýlu písania prižmúriť oko. Navyše sa tejto mladučkej autorke podarilo neraz vyčariť naozaj okúzľujúcu atmosféru a aj napriek tomu, že sa Penny občas správala hlúpo (ale veď...je predsa pätnásťročná tínedžerka, čo od nej chceme?) zaradila by som ju skôr k tým lepšie stráviteľným hlavným hrdinkám. Rovnako ma prekvapil jej vzťah s Noahom, čakala som cukrové, sladké, lepkavé a marcipánové čudo, ale nakoniec z toho bola celkom príjemná záležitosť. Aj keď to bolo trochu unáhlené, čo je syndrómom mnohých knižných vzťahov. 
Veľmi, veľmi, veľmi sa mi ale páčilo, že tomu autorka na konci dodala šťavu a stalo sa niečo boom, čo ma k posledným stránkam pripútalo a ja už som knihu dočítala a zhltla na jeden dych. Za to prirátam veľké plus. 


Zoe Sugg sa podarilo okrem príjemnej atmosféry vytvoriť aj celkom sympatické postavy, páčili sa mi rodičia Penny, ale aj jej najlepší kamarát Elliot (zaujali ma najmä ich kamarátske zvyky), brat Penny, Sadie Lee (kúzelná šéfka kateringu) a v neposlednom rade aj Noahova sestra Bella a samotný Noah, ktorý bol síce ako cez kopirák s mnohými dnešnými hrdinami, mal v sebe však aj niečo vlastné, čo ho definuje a ja si ho určite budem vedieť dokonale vybaviť aj o pár mesiacov. 

“What went down well?” Mum asks, coming back to the table. “Nothing,” I say. “The Titanic,” Elliot says.” 

Teda... Nehovorím, že Girl Online sadne úplne každému. Skúsenému čitateľovi a milovníkovi prepracovaných kvalitných kníh skôr nie, ako áno... ale ak hľadáte príjemnú jednohubku napríklad na dovolenku, siahnite po Láske blogerskej a aspoň na pár hodín si nasaďte ružové okuliare. 

Dávam  lajky.

2 komentáre:

  1. Ešte som sa nerozhodla, či si chcem túto knihu prečítať, ale každopádne som zvedavá, čo by som na ňu povedala ja. Možno, ako vravíš, ako taká oddychovka na dovolenku by sa mi hodila, tak uvidíme :) Pekná recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. áno, áno, na dovolenku ju odporúčam všetkými desiatimi :) ...a ďakujem! :)

      Odstrániť