utorok, 18. augusta 2015

Jeden brat, druhý brat... | Strácam sa v tebe

Jasinda Wilder
Falling Into You 
Falling #1
Ikar
320 strán
Goodreads: 4.07


Anotácia: Nebola som vždy zaľúbená do Coltona Callowaya. Najprv som ľúbila jeho mladšieho brata Kyla. Kyle bol moja prvá ozajstná láska v každom ohľade. Potom raz v jeden augustový večer prišla búrka a Kyle zomrel. A druhý človek, ktorý zomrel s ním, som bola ja. Colton ma nenaučil, ako mám žiť. Nevyliečil moju bolesť. Neurobil zázrak, aby som sa pozviechala. Naučil ma, ako to musí prebolieť a že človek sa nemusí vždy cítiť dobre. Naučil ma, ako to prekonať.

Po druhý raz v živote som sa stretla s New Adult ako takou. Po prvý raz som sa nestala veľkým fanúšikom, a tak som bola trochu skeptická, ale anotácia znie mimoriadne zaujímavo a aj keď toho prezrádza viac, ako by bolo potrebné, predsa len sľubuje niečo originálne. A navyše má naozaj veľmi peknú obálku. Keďže je teda v poriadku obálka aj anotácia, nebolo čo riešiť a do Nellinho príbehu som sa začítala. 

Bola som veľmi prekvapená, keď som si hneď obľúbila Nell aj Kylea, obaja boli sympatickými postavami a ich príbeh pôsobil uveriteľne, takže som pripisovala aj nejaké tie bonusové body za príjemný štýl písania. Boli obyčajní zaľúbení tínedžeri, ktorí sa podľa toho aj správali, takže sa nemusíte obávať spaľujúcej vášnivej lásky hneď na druhej strane. Nell a Kyle sa poznajú celé veky a ich láska pomaly rozkvitne až prepukne do bodu, kedy Kyle nepochybuje o tom, že chce celý život stráviť s Nell - presne ako doteraz. Majú však len osemnásť a Nell sa na vydaj ešte necíti... A tu sa zrúti celý jej svet. 
Keby mu povedala áno, Kyle by ešte žil, nezavalil by ho strom počas obrovskej búrky.


Prvú polovicu knihy som zhltla na jeden nádych. O Nell a Kyleovi sa čítalo veľmi príjemne a zaručujem vám, že aj keď ho budete poznať len chvíľu, určite si ho obľúbite a jeho smrť vo vás vyvolá kadejaké pocity. Trochu som sa obávala, že bude vidno, že ho autorka využila len ako nástroj na vybudovanie aspoň trochu originálneho príbehu, ale vôbec to nebolo cítiť. Napriek tomu, že Kyle zomrel, prostredníctvom Nell žil ďalej počas celej knihy. 

Po Kyleovej smrti sa plynulo presúvame k jeho staršiemu bratovi Coltonovi. A tu sa zlomila moja zatrpknutosť voči New Adult! Colton totižto nie je žiaden bad boy, má za sebou síce všeličo, ale napriek všetkému je to citlivý umelec, ktorý Nell jednoducho chápe. Samozrejme, má všelijaké prvky správania ako polovica ostatných hrdinov v tomto žánri, Colton však napriek tomu vyniká a čítanie z jeho pohľadu ma naozaj bavilo. Nie je majetnícky, akurát správne žiarlivý a inteligentný. Z každého rožka troška a naozaj primerane zamiešané.

Nell mi v druhej polovici knihy trochu dráždila nervy, rozumiem, že bolo potrebné udržiavať nažive jej depresiu po smrti jej prvej lásky, ale občas som mala pocit, že je to trochu prehnané. 
Na druhej strane Colton spomenul Kylea naozaj len párkrát, čo bol trochu extrémny rozdiel. Áno, odišiel síce z domu, keď mal Kyle len jedenásť, ale aj tak... bol to jeho brat a spomínať si naňho len v súvislosti s tým, že sa chce vyspať s priateľkou svojho mŕtveho brata bolo na môj vkus trochu málo. 

"I’m not just falling in love with you, Nell. I’m falling into you. You’re an ocean, and I’m falling in, drowning in the depths of who you are. Like you said, it’s scary in a way, but it’s also the most amazing thing I’ve ever experienced. You are the most amazing thing I’ve ever experienced.” 

Veľmi ma však potešilo, že dala autorka priestor vzťahu Nell a Coltona. Pomaly sa rozvíjal, spoznávali sa a ich puto stále silnelo. A nestalo sa to v priebehu dvoch týždňov, kým si to obaja pripustili a dokázali sa preniesť cez všetky nepríjemné okolnosti, prešli roky. 
A keď sa už dali dokopy, tak znova pôsobilo reálne a nitky, ktoré ich spájali boli skutočné a logické. 


Napriek tomu, že boli Nell a Colton príjemnou a zaujímavou dvojkou, druhá polovica knihy sa mi čítala ťažšie a pomalšie. Predsa len, tá prvá bola omnoho dynamickejšia. 
Ak ste teda fanúšikmi tohto žánru, rozhodne by ste si Strácam sa v tebe s úžasným playlistom nemali nechať ujsť. Odporúčam však aj tým, ktorí v New Adult nie sú doma (ako ja). Nell určite prehĺbi vaše letné dni svojím vnútorným prežívaním a donúti vás zamyslieť sa nad tým, že sa vždy nájde niečo, pre čo stojí za to žiť. 

Dávam  lajky.

10 komentárov:

  1. Veľmi pekne povedané! :) Súhlasím si tebou, mne sa veľmi páčila. Teším sa na Strácame sa v sebe.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež som poriadne zvedavá na pokračovanie!
      A ďakujem :-)

      Odstrániť
  2. Knihu mi vrátila teta a bola s nej nadšená takže sa na ňu teším a vďaka tvojej recenzii to vyzerá na veľmi zaujímavý príbeh :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru, zaujímavý príbeh to teda je :) dúfam, že sa ti bude páčiť ;)

      Odstrániť
  3. Ja som na tom s týmto žánrom podobne ako ty...ale zaujalo ma, že vášeň nie je už na druhej strane :D A taktiež je pre mňa veľmi dôležité, aby som postavám uverila, takže aj toto je ďalší pozitívny aspekt, ktorý zaujal aj teba ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. akože... je to občas trochu pikantné, ale vážne až po istom čase, takže som to už brala tak, že ok, majú na to právo :D ale inak to malo naozaj zaujímavý príbeh :) (A s tým sa ja pri tomto žánri veľmi nestýkam, preto ma táto kniha zaujala :))

      Odstrániť
    2. Oukej, nejaké tie pikantnosti mi nevadi, keby niečo tak ich preskočím :D :D som zvedavá, kedy aj ja zabrdnem do tohto žánru :D ;)

      Odstrániť
    3. *nevadia ( dnes mi to s písaním akosi nejde :D :D )

      Odstrániť
  4. po tvojej recenzii som sa definitívne rozhodla knihu si prečítať, predtým som bola dosť skeptická, lebo z new adult mám čo to načítané, ale dám príbehu šancu :)

    OdpovedaťOdstrániť