sobota, 26. marca 2016

Seriály, ktoré stoja za zmienku

Na chvíľu sa presunieme od knižných záležitostí k iným ale predsa len podobným, lebo ide taktiež o príbehy. V poslednom čase som seriálom oddaná o niečo viac a je zopár, ktorým som takpovediac podľahla a nedám na ne dopustiť. Naozaj nerozumiem ako som celé tie roky mohla žiť bez tv shows. Vy to pre istotu ani neskúšajte, verte mi. Jedzte, pite, pozerajte, relaxujte, čítajte!


Narátala som päť seriálov, o ktorých vám chcem povedať. V poslednom čase sa nado mnou roztrhlo vrece s kavlitnými seriálmi a mne sa len sypú do náruče. A navyše si musím nejako vypĺňať čas popri čakaní na nový diel The Originals, The Vampire Diaries a, áno, Sherlocka. 


Veľmi skeptická som bola voči tomuto seriálu. Že vraj o mladých a ich bujarom živote, a že ma to stopercentne chytí. Odrádzal ma už len Tony v podaní Nicholasa Houlta, ktorého ja vážne nemusím a je mi nesympatický ale nakoniec som nemala inú možnosť ako odpovedať na volanie prírody a pozrieť si aspoň jeden diel Skins. 
A áno, Tony mi bol nadmieru nesympatický ale ostatné postavy zasa nadmieru sympatické a ich životné osudy ma naozaj zaujali a ja som zhltla obe série s pôvodonou generáciou v priebehu týždňa. Skins bol asi prvý seriál, v ktorom by som naozaj nechcela žiť a nevymenila by som si miesto so žiadnou postavou ale aj tak ma veľmi bavilo sledovať, ako sa to všetko bude ďalej vyvíjať, či sa všetkým podarí skončiť školu, či sa nepredávkujú a kto s kým skončí. 
Mala som pocit, že ide o jeden z najreálnejších príbehov, s akými som sa v poslednom čase stretla. Takže som rozhodne ani na sekundu neľutovala, že som sa do toho pustila.


Extrémne som si obľúbila Sida, smoliara nielen v láske ale celkovo v živote. Boli aj chvíle, kedy mi už liezol na nervy svojimi blbými rozhodnutiami, ktorými si veci občas ešte viac pokazil, ale keď sa na to pozriem spätne, asi práve to sa mi na ňom páčilo. Taký typisch tínedžer ale napriek tomu iný. Prepracovaný a vyvíjajúci sa. 
Aj Cassie, Sidova chvíľu frajerka a chvíľu všetko len nie frajerka, sa mi páčila. Bola trošku vyšinutá a na popis celého jej charakteru by vystačilo slovo: Woow. Ale bola zlatá. V druhej sérii som ju chvíľu neznášala, ale potom sa to medzi nami urovnalo. A miestami som naozaj netušila ako so Sidom skončia. Napínavé.
Chris, osamelý feťák, bol úplná topka a strašne ma mrzelo, ako to s ním nakoniec dopadlo. Bol naozaj, naozaj, fakt vtipný a už to začínalo vyzerať, že je na dobrej ceste. Fandila som mu asi zo všetkých najviac.
Popri top trojke som si ale obľúbila aj Maxxieho a Michelle, ktorú som spočiatku neznášala, lebo bola jednoducho ľahká deva. Ale zmenila sa. K lepšiemu. Potlesk pre ňu.

Škoda, že po dvoch sériách vymenili osadenstvo. Prvá generácia bola naozaj hriešne dobrá a vedela ako si život užívať aj napriek všetkým tým obrovským problémom. 
Na csfd má tento seriál 85%. 


Tomuto počinu som venovala pozronosť už minulý rok v januári, lebo som hľadala niečo, čo bolo na podobnú nôtu ako The Vampire Diaries a všetky cesty viedli práve k Teen Wolf. Pozrela som si teda zopár dielov, ktoré ma ale nijako obzvlášť neoslovili, a tak som to zabalila. Ani sama neviem prečo som sa k tomu po roku vrátila a úplne ma to chytilo. 
Rovnako ako všetci ostatní, aj ja som si obľúbila Stilesa a jeho postava ma bavila natoľko, že som zopár týždňov žila len pre tento seriál. A s odstupom času môžem povedať, že je to naozaj veľmi podobné TVD, len je to vtipnejšie. Ale tiež tu máme malé mestečko, ktoré je zamorené nadprirodzenými bytosťami, ktoré spôsobujú obrovské problémy. A hlavné postavy ich musia riešiť. A že sú tie hlavné postavy poriadne zaujímavé. Aj keď na prvý pohľad vyzerajú trochu prvoplánovo. 


Hlavným aktérom je Scott, ktorý je incidentom premenený na vlkolaka. Je to sympatický mládenec so sánkou trochu doboka ale každý sme nejaký. Spolu so Stilesom tvoria dynamickú dvojku, ktorá vás len tak neprestane baviť. Sú to dvaja vtipálci, ktorých by ste určite chceli poznať aj v reálnom živote.
Mala som rada aj Isaaca a dvojčatá, škoda, že sa postupom času vytratili. Chýbajú mi tam. 
Ženské osadenstvo tvorí Lydia, do ktorej je buchnutý Stiles. Spočiatku je to namyslená pipka, ktorá sa ale časom ukáže ako inteligentná a nápomocná kamoška. Joj, strašne ju mám rada. A nakoniec jej kamoška Allison, Scottova frajerka, kotá je jednoducho fajn. Normálka. Je mi stále sympatickejšia ako dve nové postavy, Malia a Kira. Aj tie sú síce v pohode, ale už to nie je to, čo bývalo. 
Ale stále vrelo odporúčam. 
Hodnotenie na csfd je 76%. 


Ooo Misfits moji milovaní. Toto je presne ten typ seriálu, ktorý by som ešte pred pár rokmi nenávidela a nemohla pozerať. Ani neviem, čo sa zmenilo ale teraz mi tak brutálne sadol, že sa zaradil hneď za Sherlocka v mojom pomyselnom rebríčku najlepších seriálov. Ovšem, tiež len prvé dve série, lebo bez Nathana to nemá zmysel ani grády. 
Misfit sú drzí, drsní, vulgárni, nevychovaní, vtipní a úplne úžasní. Celý seriál je akousi šialenou paródiou na superhrdinov, dalo by sa povedať, že ide o výsmech. A ono to celé vážne funguje. Padajú tu perfektné hlášky a postavy sú naozaj prepracované a nesú skryté poslstvo, ktoré je niekedy skryté viac a niekedy menej. 
Strašná nostalgia ma teraz chytá a hneď by som si to pozrela znova. 


Najsamlepšia postava v dejinách všetkých seriálov je Nathan, ktorého stvárňuje Robert Sheehan alebo Simon z Mesta kostí. Táto úloha mu nenormálne sadla a on je jednoducho bravúrny. Nathan je otravný, niekedy nechutný ale naozaj vtipný, málokomu sa ma podarilo rozosmiať tak, ako práve jemu. Ide o jedinečnú postavu, ktorá sa len tak nevidí. Pochybujem, že by bolo možné ho k niekomu prirovnať. 
Simon, alebo Barry, ako ho volá Nathan, je ukríknutý delikvent, ktorý má ale narozdiel od svojich kolegov vychovanie. Taký výhuk. Ale veľmi sympatický. A herec je tiež kvalitný, lebo tu mu zožeriete Simona, ktorý si prejde vývojom charakteru a v Hre o tróny mu zase zožeriete zvráteného Ramsayho. 
A ešte jedna geniálna postava - Kelly. Má úžasný prízvuk a je taká správňačka. Drsňačka, ale má aj citlivú stránku a presne vie, ktorú kedy vytiahnuť. A dáva také stěry, že amen niekedy.
Hodnotenie na csfd je 84%.


Toto bude asi poznať len zlomok z vás, ak vôbec niekto. Ide o veľmi vydarený ruský seriál na motívy Dostojevského. Možno ste postrehli, že chodil štyri predchádzajúce nedele na STV2 večer o 20:15. Veľmi som sa na to tešila, lebo som ho nikde inde nevedela zohnať. Chvalabohu, dvojka vysiela bez reklám, takže to šlo jedna radosť a poviem vám, neviem si predstaviť pohodovejší a spokojnejší nedeľný večer. Televíziu veľmi nepozerám, ale keby vždy vysielali niečo takéto, tak by som svoj postoj možno prehodnotila. 


Stále mám trošku zmätok v menách postáv, som predsa len zvyknutá na americké alebo slovenské, nanajvýš české mená a tu zrazu ruské. Ale aj napriek tomu, že má seriál len 4 časti, stihla som si obľúbiť až štyri z nich. Dve sú hlavné: Nikolaj Stavrogin - to je príťažlivý aristokrat, ktorý je ale trošku egoista a má komplikovanú povahu, na konci aj trošku prekvapí ale príjemne sa naňho pozerá a jeho ďalšie kroky vás zaujímajú. Pjotr Verchovenský je posadnutý túžbou po moci, taký malý slizký had, ktorý každého zmanipuluje, aby tancoval tak, ako on píska. Veľmi nebezečný mladý Rus. 
Potom sú tu dve vedľajšie postavy, ktoré ale nemali vábny koniec a moje očko nezostalo suché. Každopádne ide o veľmi kvalitný historický seriál, ktorý ma dokonca navnadil na prečítanie knižnej predlohy, tak som zvedavá, kedy sa k tomu dostanem. Ak budete mať možnosť, pozrite si tento komplikovaný a domotaný príbeh. 
Na csfd získal 72%.


Najmladším prírastkom do seriálovej rodinky je iZombie, ktorý som objavila len pred pár dňami. Úplne náhodne. Videla som teda zatiaľ len zopár častí ale už teraz sa mi veľmi páči. Taká zombie oddychovka a detektívka v jednom. Postavy sú sympatické ale žiadne extrémne prepracované charaktery nečakajte. Ide len o jednoduchý seriál, ktorý ťaží z úspechu seriálov s upírmi. Sama som veľmi zvedavá, ako sa to bude ďalej vyvíjať. Rozbeh je dobrý, nie je to melodramatické ani preromantizované, čo je veľký plus. 


Postáv tu nie je veľmi veľa, hlavná zombie, Liv, je ale príjemná a dobre sa na ňu pozerá. Má realtívne nestály charakter, pretože sa mení podľa zjedených mozgov obetí. Hm. Ale je perfektne biela. A rovnako biely je aj zlý zombík, čo Liv premenil, Blaine (môžete ho poznať z TVD, otec Eleny), zatiaľ je podľa mňa strašne super záporák. Potom je tu detektív Babineaux, ktorý mi je ako jeden z mála detektívov celkom sympatický, páči sa mi jeho vzťah s Liv. A aj jej bývalý snúbenec a šéf sú super. No, aby som to zhrnula, postavy sú veľmi fajn, len dúfam, že to všetko bude takto aj pokračovať. Alebo ešte rásť na kvalite.
Na csfd dosiahol seriál 73%.


Videli ste niektorý z týchto seriálov? Aký máte názor? 
Pripájam Vám ešte jednu fajnovú oddychovú pesničku na sobotňajší večer.
Papa.

6 komentárov:

  1. Skins a Mistfits <3 boze pri nich uz mám pocit, akoby to boli pre mňa klasiky ani nepamatam kedy a ako som ich objavila :D Misfits bolo super kým tam bol Rob to je fakt, potom to šlo dolu vodou. Ale Skins prvé dve generácie geniálne. Videla si aj 3 a viac sériu? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vážne sa mi chcelo plakať, keď odišiel Robert :( som sa aj snažila prisť na chuť Rudymu, ale nešlo to :D ..myslím, že len zopár dielov z tretej série Skins som videla, chcela som vedieť viac o Effy, lebo je na internete mimoriadne obľúbená :D ale nechytilo ma to veľmi..ale ktovie, možno sa k tomu ešte vrátim :)

      Odstrániť
    2. oooch čo si ja uplne milujem druhu generaciu :D ale ja som si tak myslela ze tretia generacia je strasna hlupost, lebo moj zivot po Effy nemal zmysel :DD a aj som tu piatu seriu začala pozerat no som to vzdala. a potom som dajak dostala chut na skins tak som to pozrela a som si len tak povedala, ze... ved to bolo super, čo sa mi na tom nepačilo :DD

      Odstrániť
    3. Prestaň mi robiť chute na SKins, nevidiš, že mam toho kopu, čo pozerať? :D :D :D :D ale nie :D ale hej joj, teraz by som si to pozrela :D

      Odstrániť
  2. Och,skins:3 To boli moje seriálové začiatky. Strašne ten seriál milujem a )SPOILER ALERT! keď Chris zomrel ronila som slzy asi pol hodiny :( No tiež som sa dostala len po druhú generáciu:D tretia sa mi vôbec nepáči.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hovor mi.. som si to vygooglila náhodne ešte predtým a aj tak sa mi nechcelo veriť, že sa to naozaj stane :(

      Odstrániť